PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na półetatu a składki

  • 1. Data: 2005-04-01 08:49:21
    Temat: Praca na półetatu a składki
    Od: "M.P" <s...@w...pl>

    Jaka jest minimalna płaca na półetatu?
    Jaka jest minimalna składka w przypadku zatrudnienia na pół etatu? (żeby
    liczyło się do emerytury.)
    Czy w przypadku pracy na półetatu i zwolnieniu po roku przysługuje zasiłek
    dla bezrobotnych?

  • 2. Data: 2005-04-01 10:34:45
    Temat: Re: Praca na półetatu a składki
    Od: "M.P" <s...@w...pl>

    Witam widzę że jesteś w miarę obeznany w przepisach takze prosze o pomoc
    jeszcze takim temacie. (prywatny meil nie działa)

    Chodzi o to że mojej mamie brakuje do wcześniejszej emerytury 1 rok i 9
    miesięcy. W tej chwili chodzi o to żeby przepracować rok na półetatu a
    póxniej przejśc na zasiłek z UP.

    Z jakiego powodu musi być zwolnienie żeby uzyskać wczesniejszą emeryturę.
    Kiedyś z tego co pamietam było zwolnienie z wzgledów ekonomicznych?

    Dzięki za odpwowiedź.

  • 3. Data: 2005-04-02 09:31:01
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

  • 4. Data: 2005-04-02 11:01:41
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    M.P napisał(a):
    > Witam widzę że jesteś w miarę obeznany w przepisach

    Dzięki, ale to niedokońca prawda.

    takze prosze o pomoc
    > jeszcze takim temacie. (prywatny meil nie działa)

    d...@b...pl? bo on tego jest, żeby nie działał :) prawdziwy jest
    w nagłówku. :) Niemniej mile podbechtany komplementami postaram się
    pomóc w miarę możności, ale:
    Primo nie traktuj tego co piszę jako prawdy objawionej.
    Secundo są tutaj *znacznie* bardziej biegli ode mnie, tylko że chyba
    pojawią się dopiero w poniedziałek.

    > Chodzi o to że mojej mamie brakuje do wcześniejszej emerytury 1 rok i 9
    > miesięcy.

    Jeśli mógłbyś napisać ile twoja mama ma lat w tej chwili, jaki ma staż
    pracy i status zawodowy (zatrudniona od... albo bezrobotna... od, inne)
    byłoby łatwiej.

    W tej chwili chodzi o to żeby przepracować rok na półetatu a
    > póxniej przejśc na zasiłek z UP.

    Zasiłek dla bezrobotnych jak mniemam?

    > Z jakiego powodu musi być zwolnienie żeby uzyskać wczesniejszą emeryturę.
    > Kiedyś z tego co pamietam było zwolnienie z wzgledów ekonomicznych?

    Zgaduję, że chodzi ci raczej o uzystanie świadczenia przedemerytalnego,
    no ale pewności nie mam.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-04-02 11:18:17
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    M.P napisał(a):
> [...]

    byłoby łatwiej.

    W tej chwili chodzi o to żeby przepracować rok na półetatu a

    Zasiłek dla bezrobotnych?

    > Z jakiego powodu musi być zwolnienie żeby uzyskać wczesniejszą emeryturę.
    > Kiedyś z tego co pamietam było zwolnienie z wzgledów ekonomicznych?

    Zgaduję, że chodzi raczej o uzystanie świadczenia przedemerytalnego, no
    ale pewności nie mam.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 6. Data: 2005-04-02 11:56:34
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "M.P" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to że mojej mamie brakuje do wcześniejszej emerytury 1 rok
    i 9
    > miesięcy. W tej chwili chodzi o to żeby przepracować rok na półetatu
    > póxniej przejśc na zasiłek z UP.

    Aby otrzymać zasiłek dla bezrobotnych, nieważny jest wymiar czasu
    pracy, tylko uzyskiwanie co najmniej minimalnego wynagrodzenia (849
    zł).
    Wcześniejsza emerytura dla kobiety (tylko do końca 2006 r.) to np.
    ukończenie 55 lat życia, staż 30 lat, z czego w ostatnich 2 latach co
    najmniej przez 6 miesięcy pozostawanie w stosunku pracy. Obszerniej:
    http://www.zus.pl/swiadcze/emer005.htm#_odn2

    > Z jakiego powodu musi być zwolnienie żeby uzyskać wczesniejszą
    emeryturę.

    Sposób ustania zatrudnienia nie ma znaczenia.

    > Kiedyś z tego co pamietam było zwolnienie z wzgledów ekonomicznych?

    Zwolnienie za względów ekonomicznych ma znaczenie przy staraniu o
    świadczenie przedemerytalne.
    Przepisy o świadczeniach przedemerytalnych zostały zmienione od
    01.08.2004 r. i są mniej korzystne dla zainteresowanych niż przed tą
    datą.

    wa