PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca magisterska-jak zacząć

  • 11. Data: 2003-09-22 01:22:34
    Temat: Re: praca magisterska-jak zacząć
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "MIKA" <m...@p...onet.pl> writes:

    > W czerwcu 2004 mam obronę pracy magisterskiej, za punkt honoru postawiłam sobie
    > napisać ją sama. Bardzo proszę o rady, wskazówki jak mam zacząć, na co mam
    > zwrócić uwagę itp. Dziękuje.

    Boze. To teraz juz tylko desperaci z "poczuciem honoru" sami pisza
    swoje prace mgr.... AAAAAA!!!!!!!!!

    Po rady i wskazowki udaj sie do wlasnego promotora. Od tego on jest.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-09-22 01:23:37
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Arek" <a...@o...pl> writes:

    > Użytkownik "MIKA" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > sobie
    >
    > Witam
    > Mogę przesłać na maila poradnik jak napisać pracę magisterską, czy pomocny
    > to już kwestia piszącego. Jestem absolwentem 2003 więc mogę sie podzielić
    > kilkoma spostrzeżeniami i odpowiedzieć na kilka pytań.

    Ludzie, co Wy za studia konczycie, na ktorych nie ucza tego, jak pisac
    prace na zaliczenie i magisterskie?????? To juz trzeba do tego
    PORADNIKI sobie kupowac?????

    Chryste panie. Dokad ten kraj zmierza.

  • 13. Data: 2003-09-22 05:58:10
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > Ludzie, co Wy za studia konczycie, na ktorych nie ucza tego, jak pisac
    > prace na zaliczenie i magisterskie?????? To juz trzeba do tego
    > PORADNIKI sobie kupowac?????
    >
    > Chryste panie. Dokad ten kraj zmierza.

    A co w tym złego że ktoś chce sobie przeczytaćjak powinna wygłądaćdobra
    praca magisterka nie tylko pod względem merytorycznym.Na seminarium nie
    zawsze dowiesz się wszystkiego.

  • 14. Data: 2003-09-22 06:35:55
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    sobie
    > napisać ją sama. Bardzo proszę o rady, wskazówki jak mam zacząć, na co mam

    Noo..mam nadzieje, że z tym myśleniem czy pisać samemu czy nie - to takie
    tylko żartobliwe dywagacje?? Pracę magisterską powinno się pisać samemu !!!
    U mnie było tak - umówiłem się z promotorem do pewnych ram tematu - dość
    szerokich - i w trakcie pisania pracy - sam już skonkretyzowałem na czym się
    bardziej skupię i - jaki będzie docelowy temat.

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 15. Data: 2003-09-22 07:06:51
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > A co w tym złego że ktoś chce sobie przeczytaćjak powinna wygłądaćdobra
    > praca magisterka nie tylko pod względem merytorycznym.Na seminarium nie
    > zawsze dowiesz się wszystkiego.

    To w tym złego, że taki ktoś powinien mieć już za sobą napisanie pracy
    licencjackiej czy "przejściowej" - w połowie studiów.

    Mało tego. Praca magistreska powinna mieć charakter typowej pracy naukowej w
    danej dziezinie - nie żeby od razu nadawała sie do drukowania w peer -
    reviewed czasopisamach, ale z grubsza schemat pownien być zachowany. Pytanie
    "jak zaczać" sugeruje, że zadajaca je osoba nie przeczytała -poza
    podręcznikami- żadnej pracy naukowej ze swojej dziedziny, co jest niestety
    żałosne.....

    A tereaz rada dla MIKI:

    Przypuszczam, ze sam(a) tematu nie wymyślisz. Dlatego popytaj wśród
    znajomych ze starszych lat i wybierz sobie promotora, który wymyśli za
    ciebie temat i nie będzie zbyt wymagający.

    A swoją drogą, samodzielne napisanie pracy to powinien być standard, a za
    "punkt honoru" można by przyjmować zapisanie tego tak żeby promotor przyjął
    ją bez poprawek..

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 16. Data: 2003-09-22 07:44:30
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Arek" <a...@o...pl> writes:

    [...]

    > A co w tym złego że ktoś chce sobie przeczytaćjak powinna wygłądaćdobra
    > praca magisterka nie tylko pod względem merytorycznym.Na seminarium nie
    > zawsze dowiesz się wszystkiego.

    Wiesz, powtorze jeszcze raz. Co to za studia, na ktorych tego nie
    ucza???

    Ja przedmiot, gdzie jak krowie na miedzy wykladali metodyke pisania
    pracy naukowej, robienia przypisow etc. to mialam juz na pierwszym
    roku a potem kazde zaliczenie pisemne (kilkadziesiat ich bylo) musialo
    byc napisane w/g tych standardow. I tak bylo na wlasciwie wszystkich
    kierunkach na uniwerku.

    Samo pisanie pracy magisterskiej wtedy skladalo sie z merytoryki - bo
    czesc "formalna" i "techniczna" byla juz dawno opanowana.
    Ba, ludzie juz na 3 roku wiedzieli mniej-wiecej z czego beda pisac i
    to bylo normalne, pod tym katem wybierali specjalizacje.

    malo tego. W ciagu tych pieciu lat studiow mialam okazje przeczytac
    wiele cudzych prac magisterskich i doktorskich.

    Nie wyobrazam sobie, jak mozna byc na ostatnim roku studiow i zadawac
    takie pytania! To swiadczy o tym, ze albo sie studiowalo na jakiejs
    uczelni-krzak z dennym programem, albo ze zupelnie NIC sie na tych
    studiach nie robilo.

  • 17. Data: 2003-09-22 08:12:36
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    > "Arek" <a...@o...pl> writes:
    > Wiesz, powtorze jeszcze raz. Co to za studia, na ktorych tego nie
    > ucza???

    No więc ja odpowiem: najlepszy wydział na PW.
    Podejżewam że na innych z tej polibudy jest podobnie.
    NIE MA przedmiotu który uczy jak pisać pracę dyplomową. Co nieco można się
    dowiedzieć na technikach prezentacji.
    W gescie studenta leży żeby SAMEMU to opanować np. ze wspomnianych właśnie
    poradników.
    Tak to obecnie wygląda. Moim zdaniem jest to coś co każdy może samemu
    opanować i nie ma potrzeby prowadzenia dodatkowych zajęć, aby tę więdzę
    przedstawić. Dla mnie brzmi to jak kursy z arkuszy kalkulacyjnych...
    Z tego co mówisz przyznaję Ci rację, ale teoria teorią a praktyka co
    innego...

  • 18. Data: 2003-09-22 08:49:59
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

> [...]
    > roku a potem kazde zaliczenie pisemne (kilkadziesiat ich bylo) musialo
    > byc napisane w/g tych standardow. I tak bylo na wlasciwie wszystkich

    To z kolei ja zapytam gdzie Ty studiowałaś? Bo ja kończę właśnie jeden z
    lepszych wydziałów technicznych i nic takiego nie było. I chwala planującemu
    zajęcia za to. Bo jak bym musiał zaliczać przedmiot "Metodyka pisania prac
    naukowych" na których uczyli by robienia przypisów to bym wymiękł.
    Nie wspomnę już o tym że zaliczenia pisemnego pisanego w standardzie pracy mgr
    nie było żadnego. Zanim więc zaczniesz oceniać wszystko wg swojego uniwerku
    pomyśl, że gdzie indziej może być inaczej.

    pzdr
    konlin

  • 19. Data: 2003-09-22 10:11:07
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "KCH" <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > poradników.
    > Tak to obecnie wygląda. Moim zdaniem jest to coś co każdy może samemu

    No to w takim razie jest to ZENUJACE.

    BTW: przedmiot to najczesciej jest zwany w stylu "technika pracy
    umyslowej" "dydaktyka pracy umyslowej" czy cos w tym guscie. Nie
    spotakalam sie z oddzielnym przeedmiotem pt. "pisanie pracy
    dyplomowej".

    No niestety, niestety....

  • 20. Data: 2003-09-22 10:14:07
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> writes:

    > To z kolei ja zapytam gdzie Ty studiowałaś? Bo ja kończę właśnie jeden z

    Uniwersytet Marii Curie-Sklodowskiej w Lublinie.

    > lepszych wydziałów technicznych i nic takiego nie było. I chwala planującemu
    > zajęcia za to. Bo jak bym musiał zaliczać przedmiot "Metodyka pisania prac
    > naukowych" na których uczyli by robienia przypisów to bym wymiękł.

    Ucza nie tylko tego na takim przedmiocie ;)

    > Nie wspomnę już o tym że zaliczenia pisemnego pisanego w standardzie pracy mgr
    > nie było żadnego. Zanim więc zaczniesz oceniać wszystko wg swojego uniwerku
    > pomyśl, że gdzie indziej może być inaczej.

    No wlasnie widze, ze jest inaczej i uwazam, ze to bardzo niedobrze.

    Bo pisania prac naukowych (a taka jest magisterka, ma w koncu bardzo
    konkretne wymogi) powinni uczyc na studiach.
    Ba, jakby to dobrze robiono, to moze mniej studentow by potem placilo
    komus innemu za napisanie im pracy, bo po prostu wiedzieliby sami, jak
    to zrobic?