PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca magisterska-jak zacząć

  • 21. Data: 2003-09-22 10:22:05
    Temat: Re: praca magisterska-jak zacząć
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > Ucza nie tylko tego na takim przedmiocie ;)

    A czego jeszcze? Automatycznego robienia spisu treści i podpisu od
    ilustracjami? ;)

    > No wlasnie widze, ze jest inaczej i uwazam, ze to bardzo niedobrze.

    Myślę że dobrze. Szkoda czasu na coś takiego, każdy powienien o to zadbać we
    własnym zakresie. Podobnie jak nikt się obecnie nie pyta czy każdy umie
    obslugiwać Worda, Excela czy Matlaba, mówi że wyniki mają być w takim formacie
    i koniec.

    > Bo pisania prac naukowych (a taka jest magisterka, ma w koncu bardzo
    > konkretne wymogi) powinni uczyc na studiach.

    No właśnie ostatnio miałem lekkie starcie ze swoim promotorem za to że kilka
    razy użyłem formy np. "uważam" a nie bezosobowo (jak przystało na pracę
    naukową) "uważa się". Do rozstrzygnięcia nie doszło bo nie odpowiedział na
    moje uwagi :))

    pzdr
    konlin

  • 22. Data: 2003-09-22 12:02:47
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    >Praca magisterska to w 50-70% cytaty, więc trzeba
    > dużo szperać.

    Moze na jakis studiach humanistycznych....
    O ile ja sobie przypominam w mojej pracy (polibuda)
    nie umiescilem zadnego cytatu.

    pozdrowienia
    MarcinP

  • 23. Data: 2003-09-22 18:43:09
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    Użytkownik "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    kilka
    > razy użyłem formy np. "uważam" a nie bezosobowo (jak przystało na pracę

    tu akurat miał racje.

    Zgadzam sie z Niną całkowicie to że studiujesz na polibudzie nie zwalna Cie
    od pewnych standardów. Praca magisterska jest odzwierciedleniem nie tylko
    Twojej wiedzy ale także naukowych umiejętności, w sumie jest to pierwszy
    krok dla dalszej działalności uczelnianej. Niestety w programach wielu
    kierunków- nie tylko technicznych- nie ma takiego przedmiotu jak
    metodologia, nad czym ja również ubolewam. ale z drugiej strony najprostsze
    zasady pisania pracy magisterskiej w moim akurat przypadku wyłożone zostały
    na pierwszym seminarium. Porobilismy sobie notatki i nie było z tym
    problemu. Tak naprawde duzo zalezy od klasy promotora, jesli jest naukowcem
    to praca będzie dobra (pod wzgledem technicznym rzecz jasna) a jesli tylko
    "naukowcem" to niestety nie :((

    Pozdrawiam

    wondoł

    ---

  • 24. Data: 2003-09-22 18:45:02
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moze na jakis studiach humanistycznych....
    > O ile ja sobie przypominam w mojej pracy (polibuda)
    > nie umiescilem zadnego cytatu.

    W mojej pracy na całe 110 stron są zaledwie dwa cytaty na jedną stronę, a
    mogę zaliczyć się do humanistów

    pozdrawiam

    wondoł

    ---

  • 25. Data: 2003-09-22 18:54:10
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    wondoł wrote:
    > W mojej pracy na całe 110 stron są zaledwie dwa cytaty na jedną
    > stronę, a mogę zaliczyć się do humanistów

    A mozesz podac jej tytul?
    Nie twierdze, ze nie - ale w wiekszosci -Ameryki przeciez nie odkrywasz :)

  • 26. Data: 2003-09-22 19:42:15
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    napisał w wiadomości news:bkngim$4v6$2@news.onet.pl...

    > A mozesz podac jej tytul?
    > Nie twierdze, ze nie - ale w wiekszosci -Ameryki przeciez nie odkrywasz :)

    no nie odkrywam, "Wpływ walki narodowowyzwoleńczej Kurdów na sytuację na
    Bliskim i Środkowym Wschodzie w XX wieku"

    pozdro

    wondoł

    ---

  • 27. Data: 2003-09-22 20:00:14
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "wondoł" <y...@h...com> napisał w wiadomości

    > no nie odkrywam, "Wpływ walki narodowowyzwoleńczej Kurdów na sytuację na
    > Bliskim i Środkowym Wschodzie w XX wieku"
    >

    > pozdro
    >
    > wondoł

    Ciekawe. Moglbys po opublikowaniu rzucic gdzies na strony w necie i podeslac
    linka?

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 28. Data: 2003-09-22 20:10:53
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > :)

    > Ciekawe. Moglbys po opublikowaniu rzucic gdzies na strony w necie i

    jasne na razie mam na http://delos.republika.pl/kurdowie.html streszczenie,
    ale całkiem pokaźne, z opublikowaniem walczę, to znaczy chce to wydać
    drukiem, ale nie mam teraz czasu na uaktualnienia, (a broniłem się w
    zeszlym roku wiec wypada co nieco dopisać)

    pozdrawiam

    wondoł

    ---

  • 29. Data: 2003-09-22 22:17:38
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> writes:

    > A czego jeszcze? Automatycznego robienia spisu treści i podpisu od
    > ilustracjami? ;)

    Smiej sie, smiej. Tylko, ze to wcale nie smieszne, jak potem student
    na piatym roku nie wie, od czaego zaczac pisanie pracy, jak zabrac sie
    za opracowanie tematu - ba, nie umie nawet w katalogu rzeczowym w
    bibliotece znalezc sobie czego trzeba. O wyszukaniu bibliografii juz
    nie wspomne.

> [...]
    > obslugiwać Worda, Excela czy Matlaba, mówi że wyniki mają być w takim formacie

    I to tez bardzo zle.
    Ja rozumiem, ze na studiach mozna od ludzi wymagac czegos, co mieli w
    programie szkoly sredniej na przyklad czy podstawowki.
    Ale jesli nie mieli, to powinno sie ich tego uczyc. ktos juz umie - nie
    ma sprawy, idzie i zalicza tylko egzamin i na zajecia chodzic nie
    musi.

    Byc moze sie myle, ale wydaje mi sie, ze podejscie jakie wyznajesz i
    ktore niestety jest coraz powszechniej stosowane w Polsce ma wyrazny
    wplyw na obnizenie jakosci ksztalcenia.

    O ile w krajach takich jak USA twoje stwierdzenie mialoby sens - bo
    tam prawie kazdy w domu ma komputer no i dzieciaki w szkole
    podstawowej maja pracownie komputerowe dostepne dla wszystkich - o
    tyle w Polsce zauwaz nie mamy do czynienia z taka sytuacja.

    Jest cala masa szkol, gdzie pracowni komputerowych nie ma i nie
    kazdego stac, zeby w domu komputer miec.

    Taki ktos idzie na studia i co - albo sie sam nauczy, a jak nie to
    kopa.
    To po co w ogole robic studia? Przeciez ludzie sami sie wszystkiego
    moga nauczyc, nie?

    W koncu skads sie biora te tlumy niekumatych studentow, nie umiejacych
    napisac prac i chcacych za to placic?

> [...]
    > naukową) "uważa się". Do rozstrzygnięcia nie doszło bo nie odpowiedział na

    ale wlasciwie co chciales przez to powiedziec?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 30. Data: 2003-09-23 06:38:08
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > kilka
    >
    > tu akurat miał racje.

    A to już nie jest takie oczywiste. Niektóre czasopisma listy filadelfijskeij
    w "authors' guidelines" piszą wyraźnie, że należy unikać formy biernej.

    To ważne zwłaszcza przy dyskusji wyników. Użycie formy "uważa się" implikuje
    założenie, że piszesz o jakimś powszechnym, lub obowiązującym poglądzie, a w
    tedy należałoby podąć cytacje. Jeżeli z kolei przedstawiasz swoją własną
    opinię, to jak najbardziej uzasadnione wydaje się użycie pierwszej osoby,
    co jednak często uznawane jest za "nienaukowe". Standardowym rozwiązaniem
    tego dylematu jest używanie fatalnie brzmiącego sformułowania "autor uważa".

    Pozdrawiam

    Paweł