PracaGrupypl.praca.dyskusje › Otwieranei działalności gospodarczej

  • 1. Data: 2003-09-21 18:05:48
    Temat: Otwieranei działalności gospodarczej
    Od: "Tomek" <b...@y...com>

    Mój problem polega na tym, iż przebywam w warszawiem a jestem zameldowany
    zupełnie gdzie indziej.

    Z tego co pisali poprzednicy, działalnośc gospodarczą moge otworzyć tylko
    tam gdzie mam prawo do lokalu (czyli w miejscu zameldowania). To samo z ZUS
    i skarbowym.
    US - też podobno tam (prosze mnie poprawic jeśli sięmylę)

    Pytanie: Czy część spraw związanych z założeniem firmy mogę załatwić droga
    korespondencyjną lub elektroniczną ? Czy to wciąż marzenia ? (oczywiście nie
    mówię o otwarciu konta w banku, bo to już można)

    Z góry dziękuje za odpowiedź
    Pzdr
    Tomek

  • 2. Data: 2003-09-21 19:28:28
    Temat: Re: Otwieranei działalności gospodarczej
    Od: "Piotr Bodek" <w...@w...to.bodek.com.pl>

> [...]
    nie
    > mówię o otwarciu konta w banku, bo to już można)

    Co do US to oni ludzi dziela wedle miejsca zamieszkania w danym okresie
    rozlieczniowym. MIejsce zamieszkania nie jest tozsame z meldunkiem. Innymi
    slowy - mozna wpisac dowolne miejsce zamieszkania podlegajacy pod dany US ,
    chcac wybrac ten wlasnie US. Tyle z moich prywatnych doswiadczen ...
    Co do zakladania dzialalnosci ... mowiac krotko - jest ciezko i nie
    zdziwilbym sie, jakbys musial przejechac sie do miejsca zameldowania wiecej
    niz raz z powodu ze gdzies cos bedzie nie tak w papierkach ...
    Piotr Bodek

  • 3. Data: 2003-09-22 12:37:45
    Od: "K.S.A.T." <krzysztof.tomaszko[NOSPAM]@gazeta.pl>

    Szanowny Tomku
    ...niestety z tą elektroniką to marzenia.... natomiast jest już duża
    poprawa...
    z tego co wiem w urzędach miejskich rejestracja działalności nie podlega już
    weryfikacji tylko można bezpośrednio "od Pani z okienka" podążyc do
    burmistrza po podpis [chyba że burmistrz i zastępca wyjechali akurat na
    urlop],powinien wystarczyć jeden, dwa dni na załatwienie wpisu.
    w GUS'ie też się poprawiło od czasu skomputeryzowania procesu przyznawania
    nr-u REGON - jeden dzień i załatwione,
    pozostaje już tylko powiadomienie stosownego urzędu skarbowego i ZUS - a tu
    bywa różnie - jeśli w Twoim rejonie nie upierają się na konkretny dzień
    tygodnia "od takich spraw' to w kolejny dzień lub dwa zakończysz
    rejestrowanie firmy, poprawiając tym samym stastystykę naszego Kochanego
    Kraju....
    mimo wszystko, polecam wpierw podzwonienie sobie po powyższych instytucjach
    i dobre rozplanowanie spacerów między-urzędowych...

    życze powodzenia na nowej drodze życia ;)

    K.S.A.T.

    [nie jestem w tym temacie alfą i omegą więc jeśli ktoś "z urzędu" wie
    więcej, proszę o poprawki]

  • 4. Data: 2003-09-23 13:50:56
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Mon, 22 Sep 2003 14:37:45 +0200, "K.S.A.T."
    <krzysztof.tomaszko[NOSPAM]@gazeta.pl> wrote:

    >[nie jestem w tym temacie alfą i omegą więc jeśli ktoś "z urzędu" wie
    >więcej, proszę o poprawki]

    To ja dodam - z wpisem do ewidencji i REGONEM najlepiej udac sie do banku, bo US
    prosi, a ZUS wymaga podania konta - nie masz konta nie mozesz sie ubezpieczyc
    :-)

    No i jak masz juz wpis i REGON to postaraj sie o pieczatke (bo niestety naszym
    urzednikom, w banku zreszta tez, nie wytlumaczysz za nic w swiecie ze pieczatka
    nie ma zadnej mocy prawnej i ze liczy sie tylko podpis).

    Aha, decyzja z US ze zostales VAT-owcem przyjdzie za jakis czas ale tym sie nie
    musisz martwic bo faktury mozesz otrzymywac i wystawiac od momentu zlozenia
    dokumentow w US - liczy sie data stempla.

    Kyniu

    --