PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca magisterska-jak zacząć

  • 41. Data: 2003-09-24 19:44:48
    Temat: Re: praca magisterska-jak zacząć
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Tue, 23 Sep 2003 13:56:52 +0200, gdy "zairazki"
    <z...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >zespole. Mieliśmy przygotować spory dokument w prozaicznym Wordzie
    >2000. Wszyscy deklarowali znajomość programu, a jakże. Ale w praktyce,
    >jak dokument przekroczył ponad 300 MB, w tym setki stron tekstu,
    >tabele, wykresy, skanowane mapy itd, plus linki do nawigacji po
    >tekście, automatyczne spisy treści, rysunków i tabel, jak nowe teksty
    >dochodziły oraz poprawki do już włączonych fragmentów, i to zrobione w
    >innych wersjach Worda i innych edytorach, to nagle okazało się, że w
    >całym zespole nie ma wystarczająco mocnego speca od zaawansowanych

    300mb w wordzie?? Łojezu! ;> A powiedz, ile minut ten dokument się
    otwierał (uwielbiam funkcję "dzielenie na strony") i co ile wieszał?

    imho, przy tej wielkości trzeba już mocniejszych programów do składu
    tekstu, sam edytor będzie za cienki.

    a co do funkcji formatowania, masz całkowitą rację, Word ma coś takiego
    jak "style", ale dopiero wersja XP ma to na wierzchu i tak podane, że da
    się to zrozumieć bez bólu głowy.

    > Nie mówię już o jakichś Matlabach, Statisticach,
    >AutoCADach, czy chociażby jednym z moich ulubionych narzędzi - MS
    >Projekcie za parę tysięcy złotych... A może jest taniutki dostęp do
    >tych podstawowych narzędzi pracy na komputerze w szkolnych pracowniach
    >komputerowych? (proszę nie kląć, ironia zamierzona).

    No akurat czasami jest, ale niewiele z tego wynika. Np. w laboratoriach
    komputerowych na sgh są SPSS, Statistica, SAS i MS Visio, tyle że nie w
    tych dostępnych dla studentów. Generalnie jeśli ktoś się zakręci, dostęp
    będzie miał, ale i tak wszyscy instalują to sobie w domu....

    na tym zakończę swój offtopik :)
    Robert

  • 42. Data: 2003-09-25 09:53:40
    Temat: Odp: praca magisterska-jak zacząć
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    A ja jeszcze dołożę...

    Użytkownik Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napi
    sał:u...@4...com...
    [...]
    > 300mb w wordzie?? Łojezu! ;> A powiedz, ile minut ten dokument się
    > otwierał (uwielbiam funkcję "dzielenie na strony") i co ile wieszał?
    Łojezu!!! Starczyło na zaparzenie i łyknięcie kawy. Pomogło dopiero
    podzielenie na osobne pliki - rozdziały, ale za to siadła numeracja i
    formatowanie akapitów się rozjechało. Poprawki dobijały zupełnie ten
    proces. O jakimś wynalazku typu dokument główny ze względu na
    autocenzurę nie wypwiadam się :) Szkoda, że tylko prawdziwi
    programiści wieszają się razem z programem ;)

    > imho, przy tej wielkości trzeba już mocniejszych programów do składu
    > tekstu, sam edytor będzie za cienki.
    Ale nie dowieźli. Nawaliło takie cuś, co się nazywa zarządzanie
    projekami (Project Management). Pewnie dlatego podczas łykendu
    gnaliśmy po atramenty do drukarki (jednej!), bo informatyki poszli do
    domciu, wyłączyli serwer odcinając nas od laserówki, i tak dalej....

> [...]
    takiego
    > jak "style", ale dopiero wersja XP ma to na wierzchu i tak podane,
    Do dziś - nie mam XPka więc nie wypowiadam się - pod względem stylów
    mistrzem jest dla mnie staruszek AmiPro 3.1 :))) Szkoda, że przestał
    być "kąpatymbilny" z tzw. " M$ środowiskiem biurwowym".

    [...]
> [...]
    dostęp
    > będzie miał, ale i tak wszyscy instalują to sobie w domu....
    No właśnie - edukacja na warezach to jest to! Popierać? Ale jak
    człowiek nie ma...
    Z drugiej strony też to nie wystarcza - syn miał na ćwiczeniach
    (Polibuda) do wykonania jakieś pracki prezentacyjne, po czym okazywało
    się, że asystent przygotowujący ćwiczebne pliki miał nowszą wersję
    programu z jakimiś dopałkami i pluginami, a na sali ćwiczeń były
    wcześniejsze wersje i po prostu część pracy nie działała lub wieszało
    się na amen... I co pomyśleć o zalatanym asystencinie? Że wybaczyć, bo
    zalatany? To też wpływa na jakość kształcenia, nieprawdaż?

    > na tym zakończę swój offtopik :)
    > Robert
    Takoż proponuję przyjmując propozycję.

    pozdrowionka
    zairazki

  • 43. Data: 2003-09-25 17:49:58
    Od: "Mika" <m...@p...onet.pl>

    > "MIKA" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > sobie
    >
    > Są dwie szkoły. Pierwsza każe najpierw znaleźć temat. Druga - napisać
    > podziękowania. Sama zdecydujesz, która bardziej ci odpowiada...
    >
    > Tomek Z.
    >
    > Mam już temat więc...
    Monika.

  • 44. Data: 2003-09-25 17:51:34
    Od: "Mika" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "MIKA" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > sobie
    >
    > Witam
    > Mogę przesłać na maila poradnik jak napisać pracę magisterską, czy pomocny
    > to już kwestia piszącego. Jestem absolwentem 2003 więc mogę sie podzielić
    > kilkoma spostrzeżeniami i odpowiedzieć na kilka pytań.
    > Pozdrawiam
    >
    > Bedę wdzięczna i zobowiązana.
    Pozdrawiam Monika.