PracaGrupypl.praca.dyskusje › poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o

  • 11. Data: 2003-04-17 23:31:04
    Temat: Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 17 Apr 2003 23:04:24 +0200, "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>
    wrote:

    >Pytanie ważne numer dwa, na to też sobie odpowiedz:
    >czy przyśpieszenie rozwoju gospodarczego w Irlandii nastąpiło w wyniku
    >pójścia w stronę liberalnej, wolnorynkowej gospodarki, czy w wyniku
    >zwiększenia roli państwa i, co za tym idzie, wzmożonego fiskalizmu?

    Odpowiedz jest dosc dziwna bo ...... zastosowano oba rozwiazania. Liberalizacja
    to dla przykladu obnizka podatkow, zwolnienia na kilka lat (do 10 lat) od
    podatku dla inwestorow z sektora IT, oddawanie gruntow pod inwestycje za
    symboliczne 1 EUR, etc. A z drugiej strony mamy interwencje panstwa - uzbrajanie
    gruntow pod inwestycje na koszt podatnika, ksztalcenie w dziedzinach tzw. nowych
    technologi dofinansowywane z kieszeni podatnika (tak by nowe firmy zatrudnialy
    dobrze wyksztalcona irlandzka mlodziez), etc. Jak widac liberalizacja i
    interwencja moga ze soba wspolgrac, wcale sie nie wykluczaja a nawet wprost
    przeciwnie - moga sie doskonale uzupelniac.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 12. Data: 2003-04-18 01:03:01
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Marcin Lewoszewski" <m...@l...pl> writes:

    > Błąd, wolny rynek juz byl i sie nie sprawdzil, nawet w USA z niego
    > zrezygnowali.

    tak? ciekawe.
    jest ograniczony to prawda, i niestety.

    ale nikt tu nie zamierza z tego rezygnowac.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 13. Data: 2003-04-18 01:05:11
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> writes:

    > Aha, wolny rynek to w USA był w XVIII i XIX wieku. Kryzysy początku XX wieku
    > w USA (słynna Great Depression) miały swoje korzenie przede wszystkim w
    > interewencjoniźmie państwowym (szalona polityka inflacyjna).

    .. a potem przyszedl new deal..... ktory polozyl sie cieniem na
    gospodarce i pokutuje do dzis, niestety.

    tymczasem z kryzysu usa wyszly nie za pomoca new deal tylko II wojny
    swiatowej...

  • 14. Data: 2003-04-18 09:26:56
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

> [...]
    > pójścia w stronę liberalnej, wolnorynkowej gospodarki, czy w wyniku
    > zwiększenia roli państwa i, co za tym idzie, wzmożonego fiskalizmu?

    Pytanie retoryczne.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10273 dzień życia, sprawność

  • 15. Data: 2003-04-18 11:03:19
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    > Pięknego dnia Thu, 17 Apr 2003 16:51:10 +0200, "chlodny_"
    > <c...@g...pl> zakodował:

    > [...]
    >
    > To mają "dosyć" drogie domy i/lub drogie kredyty skoro nawet na wsi,
    > jak rozumiem pół bliźniaka, kosztuje (wraz odsetkami od kredytu)

    Koszt domu jest generowana, przez wiele czynikow do ktorych naleza:
    -koszt robocizny(dlatego oplaca sie ulatwiac "imigracje" zarobkowa z krajow
    3 swiata, ups przepraszam rozwijajacych sie, oczywiscie na wpol jawnie)
    -koszt kredytu, wiadomo developer musi finansowac budowe, a zkads ten
    kapital wziasc musi. Kredyt inwestycyjny jset drozszy od mieszkaniowego.
    -wysokosci podatkow(VAT) i para podatkow(u nas np. ZUS, tutaj znow pojawaj
    sie zacheta na ztrudnianie imigrantow, oni pracuja na czarno, dlatego
    swiatle kraje jak US przymykaja na ten proceder oko)

    > prawie 1,5 mln PLN.

    Odsetki od tak dlugiego kretytu np w wsyokosci 6-8% przewyzszaja jedgo
    wartosc. Poza tym nie podano czy raty byly rowne czy malejace. Na zachodze
    poza tym do ceny domu jest doliczane wyposazenie. Wg moich wyliczen wartosc
    kredytu opiewala na 110-130k Euro. Co daje na nasze pieniadze okolo 500k.
    Nie wiem jakiej wielkosci byl dom, ale u nas ta suma starczylaby na 100-150m
    dom z wyposazeniem i 1000m dzialka. Oczywiscie poza centrami duzych miast
    :D. Na rynku wtornym ceny sa nizsze ale to ze wzgeldu na to ze domu te
    nadaja sie do generalnego remontu/przebudowy lub wyburzenia(slynne bliźniaki
    i domy jednorodzinne).

  • 16. Data: 2003-04-18 12:11:42
    Od: "chlodny_" <c...@g...pl>

> [...]
    >
    > To mają "dosyć" drogie domy i/lub drogie kredyty skoro nawet na wsi,
    > jak rozumiem pół bliźniaka, kosztuje (wraz odsetkami od kredytu)

    nie wies a przedmiescia stolicy, a swoja droga tez nas to czeka
    w perspektywnie kilku najblizszych lat ceny gruntow pod zabudowe
    poszybuja w gore
    nie wiem czy zauwazyliscie - ale podatek gminny od ziemi ostatnio zmniejszyl
    sie
    do 1/3 czy 1/5 swojej poprzedniej wysokosci, a to za sprawa zmiany
    rozporzadzenia ktore zmienia forme platosci bodajze nie od f.
    zagospodarowania
    a od klasy ziemi uzytkowej (czy jakkolwiek sie to okresla) a teraz
    odpowiedzcie
    sobie wszyscy kto w pierwszej kolejnosci korzysta ze wszelkich ulg
    podatkowych
    wiadomo
    ci ktorzy je ustalaja
    chyba
    nie musze juz dodawac dlaczego zmieniono rozporzadzenia...... ;-)))

    pozdr,
    chlodny_

  • 17. Data: 2003-04-18 12:26:48
    Temat: Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o (Uwaga na marginesie)
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Ja wiem, że to może wyglądać na rodzaj lekkiej paranoi, ale na niemal każdej
    polskiej grupie dyskusyjnej czuwa ktoś, kto zachowuje się, jakby mu płacili
    za nachalną reklamę ideologii Breżniewa i Honeckera. Ludzi takich spotykam
    zarówno na grupach "okołopolitycznych", jak i na takich, które z polityką
    nic w zasadzie wspólnego nie mają - np. na fantastyka.s-sf. Ich cechą
    wspólną jest skrajny "dyduchizm", arogancja i gotowość do zrobienia jak
    największej awantury w obronie niezbywalnych zdobyczy socjalizmu.
    Są oni w stanie prowadzić "dyskusję" z dowolną ilością adwersarzy, bez
    liczenia się z czasem i kosztami. Czasem mam wrażenie, że Urban et consortes
    naprawdę zatrudniają młodzież socjalistyczną do patrolowania grup newsowych
    i "robienia polityki". Nie mam specjalnej chęci, czasu i umiejętności, ale
    warto by może dokonać kontrolowanego eksperymentu naukowego i sprowokować
    takich CheGuevarrowców internetu na kilku grupach po to, aby potem starannie
    przebadać naukowo zebrany materiał. Ciekawe, czy okazałoby się, że jestem
    tylko ogarnięty lekką manią prześladowczą, czy może... :)
    T.

  • 18. Data: 2003-04-18 14:33:31
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Marcin Lewoszewski <m...@l...pl> wrote:
    > Błąd, wolny rynek juz byl i sie nie sprawdzil, nawet w USA z niego
    > zrezygnowali.

    Byłeś kiedyś w USA? To może jedź i zobacz co mam na myśli.
    Pomieszkaj tam chwilę to zrozumiesz na czym polega różnica
    między rynkiem w Polsce a rynkiem w USA. Całkowicie wolnego
    rynku nie ma nigdzie i z wielu powodów nie będzie.

  • 19. Data: 2003-04-18 16:05:57
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    No, jeżeli bierzesz mnie za obrońcę socjalu, to rzeczywiście cierpisz na
    paranoję :-D. Chyba, że nastąpiło nieporozumienie :-D.

    ;-)

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++