PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o › Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    From: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    Date: Fri, 18 Apr 2003 01:31:04 +0200

    On Thu, 17 Apr 2003 23:04:24 +0200, "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>
    wrote:

    >Pytanie ważne numer dwa, na to też sobie odpowiedz:
    >czy przyśpieszenie rozwoju gospodarczego w Irlandii nastąpiło w wyniku
    >pójścia w stronę liberalnej, wolnorynkowej gospodarki, czy w wyniku
    >zwiększenia roli państwa i, co za tym idzie, wzmożonego fiskalizmu?

    Odpowiedz jest dosc dziwna bo ...... zastosowano oba rozwiazania. Liberalizacja
    to dla przykladu obnizka podatkow, zwolnienia na kilka lat (do 10 lat) od
    podatku dla inwestorow z sektora IT, oddawanie gruntow pod inwestycje za
    symboliczne 1 EUR, etc. A z drugiej strony mamy interwencje panstwa - uzbrajanie
    gruntow pod inwestycje na koszt podatnika, ksztalcenie w dziedzinach tzw. nowych
    technologi dofinansowywane z kieszeni podatnika (tak by nowe firmy zatrudnialy
    dobrze wyksztalcona irlandzka mlodziez), etc. Jak widac liberalizacja i
    interwencja moga ze soba wspolgrac, wcale sie nie wykluczaja a nawet wprost
    przeciwnie - moga sie doskonale uzupelniac.

    Kyniu

    --