PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o › Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    Date: Fri, 18 Apr 2003 13:03:19 +0200

    news:mh8u9vc2jltpq4fkm8akk1sjam1a8skro2@4ax.com...
    > Pięknego dnia Thu, 17 Apr 2003 16:51:10 +0200, "chlodny_"
    > <c...@g...pl> zakodował:

    > [...]
    >
    > To mają "dosyć" drogie domy i/lub drogie kredyty skoro nawet na wsi,
    > jak rozumiem pół bliźniaka, kosztuje (wraz odsetkami od kredytu)

    Koszt domu jest generowana, przez wiele czynikow do ktorych naleza:
    -koszt robocizny(dlatego oplaca sie ulatwiac "imigracje" zarobkowa z krajow
    3 swiata, ups przepraszam rozwijajacych sie, oczywiscie na wpol jawnie)
    -koszt kredytu, wiadomo developer musi finansowac budowe, a zkads ten
    kapital wziasc musi. Kredyt inwestycyjny jset drozszy od mieszkaniowego.
    -wysokosci podatkow(VAT) i para podatkow(u nas np. ZUS, tutaj znow pojawaj
    sie zacheta na ztrudnianie imigrantow, oni pracuja na czarno, dlatego
    swiatle kraje jak US przymykaja na ten proceder oko)

    > prawie 1,5 mln PLN.

    Odsetki od tak dlugiego kretytu np w wsyokosci 6-8% przewyzszaja jedgo
    wartosc. Poza tym nie podano czy raty byly rowne czy malejace. Na zachodze
    poza tym do ceny domu jest doliczane wyposazenie. Wg moich wyliczen wartosc
    kredytu opiewala na 110-130k Euro. Co daje na nasze pieniadze okolo 500k.
    Nie wiem jakiej wielkosci byl dom, ale u nas ta suma starczylaby na 100-150m
    dom z wyposazeniem i 1000m dzialka. Oczywiscie poza centrami duzych miast
    :D. Na rynku wtornym ceny sa nizsze ale to ze wzgeldu na to ze domu te
    nadaja sie do generalnego remontu/przebudowy lub wyburzenia(slynne bliźniaki
    i domy jednorodzinne).