PracaGrupypl.praca.dyskusje › SAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku?

  • 1. Data: 2003-04-17 14:12:03
    Temat: SAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku?
    Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl>

    Wiecie co, wkraczam wlasnie na rynek pracy, majac w reku (polski) dyplom mgr
    inz. informatyka, i musze sie przyznac, ze nic nie
    wiem o SAP - wszedzie tego pelno w ogloszeniach o pracy - co to takiego jest?

    OK, wiem, ze firma sofware'owa, zdaje sie, ze ustanowila jakies swoje ramy i
    standardy przygotowywania aplikacji biznesowych.

    Czy warto sie tym zainteresowac i (do)ksztalcic w tym kierunku?
    Czy tedy droga do kariery?

    A moze to jakis jeszcze jeden "kolos na glinianych nogach" który niedlugo
    runie?

    Na moje wyczucie to moze byc cos strasznie nudnego i niezgrabnego - jakby MS
    Access (a mam nieco wyzsze ambicje co do spraw merytorycznych, znam dobrze
    C++, Linuxa i jeszcze pare innych fajnych rzeczy). Nie mniej, jak
    wspomnialem, wszedzie pelno dobrze platnych ofert pracy dla ludzi z
    doswiadczeniem w SAP. Co to jest?

    --
    Z uszanowaniem dla wszystkich:
    Longinus

  • 2. Data: 2003-04-17 14:17:59
    Temat: Re: SAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku?
    Od: "Mariusz" <m...@g...pl>

    Longinus wrote:
> [...]
    > rzeczy). Nie mniej, jak wspomnialem, wszedzie pelno dobrze platnych
    > ofert pracy dla ludzi z doswiadczeniem w SAP. Co to jest?

    SAP to czołowy światowy dostawca oprogramowania e-biznesowego
    usprawniającego zarządzanie i kooperację firm dowolnej wielkości,
    działających we wszystkich branżach gospodarki. Do tego ERP, CRM .... inne
    takie :-)

    http://www.sap.com/poland/o_sap/

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 3. Data: 2003-04-17 14:44:35
    Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl>

    "Mariusz" <m...@g...pl> wrote in news:b7md2r$k8f$1@foka.acn.pl:
    > SAP to czołowy światowy dostawca oprogramowania e-biznesowego
    > usprawniającego zarządzanie i kooperację firm dowolnej wielkości,
    > działających we wszystkich branżach gospodarki.

    No dobra, ale na czym polega praca w tej dziedzinie - na instalowaniu
    gotowych produktow, na pisaniu jakichs tam wewnetrznych skryptow (typu VB w
    MS Accesie, czy takich jak w Lotus Notes) - czy tez moze jest to cos
    ciekawego merytorycznie?

    Czy tez moze, jak czesto w zyciu bywa: albo "ciekawe" albo "dobrze platne"?
    Nigdy obie przyjemnosci...
    Czy "specjalista SAP" (?) to ktos kto umie trzymac dziob na klodke gdy trza
    sie zabrac do tzw. "czarnej roboty"?
    (Mam nadzieje, ze nie...)

  • 4. Data: 2003-04-17 15:07:20
    Od: "Paweł" <n...@N...pl>

    Użytkownik "Longinus" <L...@S...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns9360A3CF23360lngnspdpta@195.34.132.104...
> [...]
    jest?

    > Na moje wyczucie to moze byc cos strasznie nudnego i niezgrabnego -

    Niestety wyczucie jest słuszne.

    Sztandarowy system SAP R/3 to rozbudowany system ERP z najwyższej półki (
    dla dużych fabryk na przykład). Podzielony jest na moduły. Specjaliści
    znający 2-3 moduły są cenieni i poszukiwani, to prawda, ale zwykle trzeba z
    2-3 lata nauki /moduł aby można uchodzić za specjalistę. Ważne jest jednak
    aby był to czas spędzony przy rzeczywistym projekcie, rozwiązując
    rzeczywiste problemy. Głównie praca polega na konfigurowaniu systemu do
    postaci nadającej się do użycia w konkretnej firmie. Czasem trzeba coś
    doprogramować (język ABAP) , przy czym znajomość ABAPa można porównać ze
    znajomością 1 modułu.
    Pracę przy R/3 zwykle oferują firmy zajmujące się jego wdrażaniem. Praca
    jest upierdliwa i niewdzięczna i dlatego dobrze płatna, chociaz czesto nie
    od razu. Koleżanka pracująca w takiej firmie opowiadała mi o zarobkach rzędu
    15 tys/ mies ale wadą jest to, że pracujesz w projektach w 99% poza miejscem
    zamieszkania (często w jednym tygodniu obsługuje się np. 2 projekty w
    lokalizacjach odległych o setki km).
    Jakość i sensowność tego ustrojstwa to osobna historia. Są tacy co 3 literki
    SAP zawsze poprzedzają 3 literkami "tfu". Często się słuszy o
    'niewdrażalności' tego systemu.
    Warto jest sobie tym głowę zawracać jeśli masz źródło wiedzy (znajomi lub
    dobra firma konsultingowa która sponsoruje ci szkolenie).

    powodzenia
    Paweł

  • 5. Data: 2003-04-17 17:13:33
    Od: "michu" <6...@n...net>

    Użytkownik "Paweł" <n...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Sztandarowy system SAP R/3 to rozbudowany system ERP z najwyższej półki (
    > dla dużych fabryk na przykład). Podzielony jest na moduły. Specjaliści

    pracowalem w markecie Jumbo przez rok na tym - umiem i sie ciesze

  • 6. Data: 2003-04-17 19:31:56
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Mariusz wrote:
> [...]
    > usprawniającego zarządzanie i kooperację firm dowolnej wielkości,
    > działających we wszystkich branżach gospodarki. Do tego ERP, CRM .... inne

    Nie żaden tam "czołowy" tylko największy na świecie pod względem
    przychodów z oprogramowania ERP. Nie żadne tam "do tego ERP, CRM" tylko
    właśnie ERP.

    Firma powstała w latach 70. w Niemczech. Do Polski weszli w latach
    1994-95. Obecnie mają ze 140 instalacji swojego sztandarowego produktu -
    choć dokładnej liczby nie jestem pewien.

  • 7. Data: 2003-04-17 19:39:17
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Paweł wrote:

> [...]
    > zamieszkania (często w jednym tygodniu obsługuje się np. 2 projekty w

    Pracę mogą też oferować firmy używające R/3 (a właściwie SAP Buisness
    Suite, bo tak się to aktualnie nazywa). Wtedy chodzi o zwykłą, codzienną
    administrację. Nie wiem ile płacą, ale niech nawet płacą przeciętnie to
    i tak jest to warte rozważenia. SAP jest na tyle drogi, że jak jakąś
    firmę stać na jego zakup, to upadek jej w najbliższych latach nie grozi.

  • 8. Data: 2003-04-17 19:54:20
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Kamil Kosinski napisał:

[...]

    A podobno znane są przypadki padnięcie firmy z powodu zbyt kosztownego
    wdrożenia SAP R/3 ;)

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... Into the distance, a ribbon of black

  • 9. Data: 2003-04-17 20:12:35
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Daniel Podlejski wrote:
    > A podobno znane są przypadki padnięcie firmy z powodu zbyt kosztownego
    > wdrożenia SAP R/3 ;)

    To może podasz taki, bo ja nie znam.

  • 10. Data: 2003-04-17 20:36:05
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Kamil Kosinski napisał:

    : > A podobno znane są przypadki padnięcie firmy z powodu zbyt kosztownego
    : > wdrożenia SAP R/3 ;)
    ^^

    : To może podasz taki, bo ja nie znam.

    Słyszałem o tym z drugiej ręki, nie wiem na ile to prawda, a na ile żart.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... When you're through with life and all hope is lost,