PracaGrupypl.praca.dyskusje › na pocieche...

  • 11. Data: 2004-12-21 23:53:18
    Temat: Re: na pocieche...
    Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com>

    Immona:

    > Nie ma identycznych zyciorysow. Forma moze byc identyczna - co ulatwia
    > selekcje, ale nie ma dwoch identycznych ludzi.

    Widywalam listy motywacyjne pisane wg bardzo podobnego schematu - malo,
    niektore zdania byly niemal identyczne.
    A ze ogloszenia dotyczyly ludzi na to samo stanowisko, wiec ich
    wyksztalcenie/zainteresowania byly tez dosc zblizone.
    Jedyna osoba, ktore sie wyrozniala "w pismie" (a pozniej "w mowie"
    rowniez), to byla dziewczyna, ktora w zainteresowaniach wpisala m.in.
    wyjazdy na wykopaliska (zreszta, dostala prace).

    > Znow: odpowiedzi sa rozne. A poniewaz opowiada sie o sobie i swoim osobistym
    > doswiadczeniu i kwalifikacjach, nie ma "regulkowych" odpowiedzi do
    > uniwersalnego stosowania. Najwyzej, znow, sa wzorcowe formy ujmowania
    > pewnych rzeczy w slowa.

    To musialam miec pecha, dzieki za wyjasnienia :-)

    W najwiekszej rekrutacji, w jakies bralam udzial od strony pracodawcy
    (okolo 400 podan, z czego ca. polowa wysylana zapewne na wiekszosc
    ogloszen z prasy, 20 "pierwszych" rozmow, 2 osoby w finale, jedna
    zatrudniona), bardzo wiele osob odpowiadalo niesamowicie sztampowo, tak
    jakby przeczytaly ten sam poradnik, jak nalezy odpowiadac w trakcie
    rozmowy kwalifikacyjnej.

    --
    Serdecznie pozdrawiam,
    Magda

  • 12. Data: 2004-12-22 07:10:13
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "'madzik'" <m...@t...beztego.com> napisał w
    wiadomości news:cqad0r$t3m$1@news.onet.pl...
    > Immona:

    > Widywalam listy motywacyjne pisane wg bardzo podobnego schematu - malo,

    Taak, LM ludzie spisuja. ale ja mowilam o cv. choc spisanie LM ze "wzorcow"
    imho powinno dyskwalifikowac na wstepie, o ile CV nie rzuca na kolana.

> [...]
    > zatrudniona), bardzo wiele osob odpowiadalo niesamowicie sztampowo, tak
    > jakby przeczytaly ten sam poradnik, jak nalezy odpowiadac w trakcie

    To ulatwia selekcje. Pomysl, jaki bys miala problem, gdybys miala wybierac
    miedzy 20 oryginalnymi osobami o niezwyklych zainteresowaniach i
    osobowosciach. :) A dzieki tej szarzyznie Inni latwo sie na jej tle
    uwypuklaja. Gorzej, jak nikt z "Innych" sie nie zglosi. Moja kolezanka ma
    wlasnie ten problem. 3-cia rekrutacja i na kilkanascie rozmow nikt sie nie
    nadaje.

    I.

  • 13. Data: 2004-12-22 08:39:34
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Immona
    > <c...@W...com.pl> wystukał[a]:
    >
    > Fakt, ale dla młodego pracownika, który dopiero zaczyna lepsze są
    > studia, na których może zdobyć większą wiedzę. W następnych latach może

    Jakosc studiow podyplomowych bywa rozna, bardzo rozna. Np. nauczyciele,
    robiacy na wyscigi te studia podyplomowe dla posiadania lepszych "papierow",
    mowia mi, ze to fikcja. Studia zawsze zabieraja czas na teorie, podczas gdy
    takie krotsze szkolenia sa do bolu uzytkowe i nie ma lania wody,
    przedluzania, tylko uczenie wykonywania w praktyce danej przynoszacej zyski
    czynnosci i warsztaty. A na teoretyzowanie sie jest czas na magisterskich.
    Osoba, ktora ma za soba wiele szkolen z "wolnego rynku szkolen biznesowych"
    jest widziana jako przecwiczona w praktycznych umiejetnosciach i sa branze,
    gdzie bardziej sie liczy, ze umiesz, niz to, ze wiesz, bo to, ze sie wie,
    nie musi oznaczac, ze sie umie.

    No ale to wszystko od branzy zalezy - nie znam Twojej.

    > ją pogłębiać właśnie na takich szkoleniach/wyjazdach. Wtedy już z
    > konkretną wiedzą zawieranie kontaktów zawodowych idzie lepiej.

    hm. kiedys zostalam wciagnieta w pasjonujaca dyskusje o tym, czy pies w
    firmie jest kosztem. :)

    > Na jedne wysłał to na drugie z odpowiednią argumentacją wyśle ;)

    Zawsze milo slyszec o normalnych firmach.

    I.

  • 14. Data: 2004-12-22 09:34:50
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > wykonywania w praktyce danej przynoszacej zyski czynnosci i
    > warsztaty. A na teoretyzowanie sie jest czas na magisterskich.

    Ja to akurat trafiłam na takie studia, gdzie tej było też sporo
    praktyki, a wykładowcami były osoby, które pracują w tym zawodzie. Było
    sporo praktyki, prace zaliczeniowe - nie teoretyczne tylko praktyczne.
    Fakt niektóre zajęcia/przedmioty nieprzydatne i teoretyczne, ale to była
    'poboczna' działka.

    > hm. kiedys zostalam wciagnieta w pasjonujaca dyskusje o tym, czy
    > pies w firmie jest kosztem. :)

    hm... jest kosztem (tzn wydatki na utrzymanie takiego zwierzaka) o ile
    wykaże się bezpośredni lub pośredni związek z działalnością gospodarczą
    (uzyskiwaniem przychodów). I taki piesek, jak pilnuje zakładu, to można
    jedzenie dla niego w koszty wrzucić ;)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 15. Data: 2004-12-22 09:37:28
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <cqb6rv$ge9$1@nemesis.news.tpi.pl> "Immona"
    <c...@W...com.pl> writes:
> [...]

    >wlasnie ten problem. 3-cia rekrutacja i na kilkanascie rozmow nikt sie nie

    Mysle ze nie do konca tak jest. Ocenianie czlowieka na podstawie 1 strony A4
    prowadzi do wielu bledow. Poniewaz sledze ogloszenia od prawie roku i na
    wiele anonsow wysylalem swoje dane (bez wodotryskow) widze, ze wiele z tych
    ogloszen pojawia sie ponownie czasem po 3 miesiacach czasem po pol roku.
    Czyli co? Nie znalezli odpowiedniego kandydata? Czy moze odrzucili
    odpowiedniego kandydata na podstawie 1 strony A4?
    W takim przypadku (400 ofert) jest bardzo duze prawdopodobienstwo wylania
    dziecka z kapiela jak sie stosuje uproszczone metody weryfikacji.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 16. Data: 2004-12-22 12:48:04
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykaże się bezpośredni lub pośredni związek z działalnością gospodarczą
    > (uzyskiwaniem przychodów). I taki piesek, jak pilnuje zakładu, to można
    A takie "bydle" to potrafi zjesc za czterech.... A i napitkiem nie pogardzi,
    oczywiscie po slubie;-)

    Pozdrawiam
    LG

  • 17. Data: 2004-12-22 23:45:31
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-21, Immona <c...@W...com.pl> wrote:
> [...]
    > bardziej skupionym. W dodatku szkolenia to miejsce nawiazywania znajomosci,
    > co jest wazna wartoscia dodana i dlatego e-learning nigdy nie zastapi
    Tiaa... Miałem przyjemność współtworzyć kilka lat temu system
    do e-learningu. Uważam to za prawie największy niewypał swojego życia :)
    System bardzo fajny, ale jakoś pieniędzy z tego nie było żadnych.
    Owszem, przychodzili ludzie, z dużych firm, oglądali, podobało im się.
    I tyle.
    O wiele lepiej wychodziło się wtedy na klasycznych szkoleniach. Oczywiście
    na poziomie wyższym niż podstawowy.

    W sumie ciekaw jestem, jak to obecnie wygląda w PL. Czy prócz kilku uczelni
    ktoś stosuje e-learning na jakąś znaczącą skalę?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Czesiu: Dlaczego wypiłaś cały dzbanek herbaty?
    Croolik: Bo był.

  • 18. Data: 2004-12-22 23:53:16
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-22, Immona <c...@W...com.pl> wrote:
    > hm. kiedys zostalam wciagnieta w pasjonujaca dyskusje o tym, czy pies w
    > firmie jest kosztem. :)
    No, to dość ogólnie postawiony problem :) Równie dobrze można zapytać, czy
    książka w firmie jest kosztem :)

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. To ja jeszcze spytam: czy sokół[1] w firmie jest kosztem? :)

    [1] sokół z małej litery, znaczy się ptak.
    --
    <Izzunia> co to jest 'nadnocnik' ?
    <Falconne> Izzunia: to taki mniejszy supersedes ;)

  • 19. Data: 2004-12-24 07:21:29
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Nie ma identycznych zyciorysow. Forma moze byc identyczna - co ulatwia
    > selekcje, ale nie ma dwoch identycznych ludzi.

    Sa, i to czesto, posiadaja IDENTYCZNE zdania, przepisane z tanich podrecznikow i
    poradnikow internetowych.
    I mi osobiscie jest trudno po tym zaufac, ze pracownik tej "klasy myslowej" moze mi
    byc potrzebny.

    Wojtek

  • 20. Data: 2004-12-25 18:53:32
    Od: PZ <p...@m...com>

    Fotech wrote:

> [...]
    poradnikow internetowych.
    > I mi osobiscie jest trudno po tym zaufac, ze pracownik tej "klasy myslowej" moze mi

    Witam

    Latwo wtedy o zepol z dobra komunikacja, bo maja ta sama interpretacje:D

    PZ