PracaGrupypl.praca.dyskusje › początkujący programista .NET ...

  • 1. Data: 2004-12-21 19:09:20
    Temat: początkujący programista .NET ...
    Od: "P.M." <m...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Chciałem zadać pytanie bardziej doświadczonym kolegów (i koleżanki oczywiście)
    programujących w Microsoft .NET. Uczę się .NET (VB, ASP, C#; miałem pewne
    doświadczenia w VB6 i w wielu innych językach) - chcę programować systemy
    WebForms z bazami danych (np. z SQL Server). Jak powinienem mądrze zacząć na
    rynku pracy? Czy istnieją firmy, w których znajdzie pracę mniej doświadczony
    programista .NET? Czy może lepiej najpierw zrealizować/współrealizować kilka
    zleceń? A może w ogóle lepiej pracować samemu a nie w firmie?
    Uprzejmie prosiłbym o pomoc w tych dylematach. Dziękuję bardzo.
    Pozdrawiam,
    (MP)

  • 2. Data: 2004-12-22 07:08:13
    Temat: Re: początkujący programista .NET ...
    Od: "si" <n...@n...no>

> [...]
    > zleceń? A może w ogóle lepiej pracować samemu a nie w firmie?
    > Uprzejmie prosiłbym o pomoc w tych dylematach. Dziękuję bardzo.

    Na to pytanie nikt Ci chyba nie odpowie. Wszystko zalezy od tego czy
    naprawde jestes dobry, gdzie mieszkasz (miasto, wies), jaka jest Twoja
    sytuacja osobista (rodzina), jaki masz charakter, jak radzisz sobie w grupie
    z innymi ludzmi (programistami, klientami), itd., itd.
    To jak bedziesz rozwijal swoja kariere zawodowa zalezy wylacznie od Ciebie -
    nikt za raczke Cie nie poprowadzi.

    si

  • 3. Data: 2004-12-22 12:27:13
    Od: "P.M." <m...@p...onet.pl>

    Mi nie chodzi o prowadzenie za rączkę tylko o poradę od bardziej
    doświadczonych osób jak mądrze zaczynać.
    Pozdrawiam.
    (MP)

  • 4. Data: 2004-12-23 08:44:02
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    P.M. wrote:

    [...]
> [...]
    > zleceń? A może w ogóle lepiej pracować samemu a nie w firmie?
    > Uprzejmie prosiłbym o pomoc w tych dylematach. Dziękuję bardzo.

    http://imagine.thespoke.net/registration/
    to jest oficjalny konkurs microsoftu, ktory promuje technologie .NET;

    podejrzewam, ze jest masa innych konkursow, ktore promuja taka
    technologie; nawet jezeli nikt nie wychwyci Cie na takim konkursie,
    to bedziesz mial jakies udokumentowane doswiadczenie z technologia;
    proponuje zatem zainteresowac sie tego typu sprawami, a pozniej
    najnormalniej w swiecie uderzyc z CV i LM w odpowiedzi na ogloszenie
    dotyczace pracy w charakterze programisty .NET - zakladam, ze masz
    chociaz wyksztalcenie srednie;

    poza tym dobrym pomyslem na zycie, jest opublikowanie jakiegos kodu
    na zasadzie freeware - a juz najlepiej, gdybys wspoltworzyl jakis
    popularny projekt dostepny przez sourceforge; no, ale w .NET to se
    ne da;

    mozesz rowniez uczestniczyc w konferencjach .NET ;-) oficjalnych
    listach dyskusyjnych, zglaszac bugi na stosownych listach; tak,
    zeby w archiwach tych list zostal po Tobie jakis konkretny slad;

    dobrym pomyslem moze byc rowniez przygotowanie strony WWW z poradami
    dla programistow .NET i wypuszczenie np. jakiegos kursu w .pdf;
    moze byc jakis szczegolny przypadek np. "duze bazy danych w aplikacjach
    technologii .NET";

    wszystkie powyzsze przyklady sprawia, ze pozniej bedzie Ci latwiej
    znalezc prace, bo potencjalny pracodawca bedzie wiedzial, ze 1)
    nie siedzisz na d***, tylko robisz cos konkretnego; 2) masz wiedze
    na temat danej technologii; informacja "technologie .NET poznalem
    z kursu na studiach" wyglada gorzej niz informacja "jestem aktywnym
    uczestnikiem list dyskusyjnych n/t technologii .NET, mam osiagniecia
    w konkursach .NET organizowanych przez miejska biblioteke publiczna
    w pcimiu dolnym, cala sasiednia wioska czyta moje pedeefy na temat
    skalowania okien w .NET";

    pzdrv;
    adas;

  • 5. Data: 2004-12-23 10:52:29
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

> [...]
    > zleceń? A może w ogóle lepiej pracować samemu a nie w firmie?
    > Uprzejmie prosiłbym o pomoc w tych dylematach. Dziękuję bardzo.

    Zonk nie lezy jedynie w tym czy znasz/potrafisz dany jezyk programowania. Tak
    naprawde to ma mniejsze znaczenie [mozna sie douczyc]. Grunt to algorytmika,
    matma, oraz zdolnosc rozwiazywania problemow.
    Jesli jestes poczatkujacy i nie masz jakis projektow za soba, to bedzie ciezko
    cos znalezc [chyba ze za 600 zeta, lub na zasadzie wolontariatu :)]. Dobrym
    rozwiazaniem jest na poczatek praca na umowe-zlecenie lub zrobienie stazu. Na
    dobra prace stala w takim ukladzie sa kiepskie szanse [tutaj takze gra role
    wyksztalcenie].
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2004-12-24 10:31:33
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Użytkownik "dEG" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Na
    > dobra prace stala w takim ukladzie sa kiepskie szanse [tutaj takze gra
    Rzeczywiscie, na poczatek moga Ci zaproponowac jedynie okres probny 3 m-ceza
    marna kase. Doswiadzcenie jest wazne, poniewaz mowi o tym czy znasz
    standardy robienia baz danych itd. Algorytmika to podstawa, podobnie jak
    znajomosc tematyki bazodanowej i to w najdrobniejszych szczegolach. Musi byc
    to paparte niestety jakims duzym projektem. W Krakowie przyjmuja
    programistow .NET poczatkujacych - ale tylko po wydziale elektrycznym EAiE
    na AGH i za 8-10 pln /h w zaleznosci od sredniej na studiach. Zwykle jest
    okres probny.....

    pozdrawiam,

    Weolych Swiat !!!!!!

    majkel

  • 7. Data: 2005-01-20 21:51:22
    Od: " " <p...@g...pl>

    Hmm... w sumie to jestem z innej bajki ale...
    Tez na studiach katowalem technologie MS, wowczsa dopiero pojawil sie .NET,
    ktorego szczerze piszac tylko liznalem. Tak sie smieszni wydarzaylo iz
    zaczalem sie uczyc po studiach w wakacje JAVY i po 2 miesiacach znalazlem
    prace jako programista javy, troche szczescia duza motywacja, szczerosc wobec
    pracodawcy itp....
    Obecnie w sumie jestem happy z wybranej sciezki.
    Coz na razie z tego co widze to z ofertami dla .NETowcow w polsce nie jest za
    bogato, ale zycze ci jak najlepiej jesli juz na 200% zdecydowales sie na .NET
    to nie zamierzam cie na sile przerabiac na J2EE itp... nie o to przeciez biega :-)
    Zycze powodzenia i nie poddawaj sie!
    Chciej sie uczyc, nie sciemniaj na rozmowach rekrutacyjnych wysylaj tony CV
    bezposrednio do firm.

  • 8. Data: 2005-01-22 12:18:43
    Od: Mikin <m...@v...pl>

    p...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > Zycze powodzenia i nie poddawaj sie!
    > Chciej sie uczyc, nie sciemniaj na rozmowach rekrutacyjnych wysylaj tony CV

    i zadowlony jestes z pracy??
    kurde mam ten sam dylemat, tez mysle nad java...
    Trudno bylo znalezc prace??
    Myslalem tez o jakims certyfikacie z javy..
    Nie wiem jak to jest w przypaku osob bez dosiwiadczenie w programoiwnaiu
    w javie

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-01-23 13:21:15
    Od: " " <p...@g...pl>

    Mikin <m...@v...pl> napisał(a):

    > i zadowlony jestes z pracy??
    Generalnie TAK. Oczywiscie jest masa rzeczy ktora mnie wkurza itp... ale
    ogolnie jest oki.

    > kurde mam ten sam dylemat, tez mysle nad java...
    Wiem wiem, ciezko sie przekwalifikowac, z gory uprzedzam j2EE
    na dzienb dobry wymaga duzo wysilku w porowniu z technologiami M$.
    Takie bylo przynajmniej moje 1sze wrazenie, nieustanna nauka generalnie.
    Caly czsa sie toczy 'swieta wojna' na temat przerwagi jedej platformy nad
    druga (J2EE ver .NET). Obecnie stawiam na J2EE, co bedzie pozniej to nikt nie
    wie tak naprawde....

    > Trudno bylo znalezc prace??
    Latwiej niz .NET itp...

    > Myslalem tez o jakims certyfikacie z javy..
    Wlasnie sie ucze do certyfiaktu z JAVY...

    > Nie wiem jak to jest w przypaku osob bez dosiwiadczenie w programoiwnaiu
    > w javie
    Hmm moja firma caly czas poszukuje ludzi ktorzy znaja JAVE i reszty sa sie w
    stanei douczyc w miare szybko.....