PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło

  • 1. Data: 2004-12-21 12:07:03
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: ris <r...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie jak to jest jeśli mam umowe o dzieło to nie mam żadnych
    świadczeń ZUS itp. ? a z drugiej strony nie mogę się zarejestrować w
    bezrobociu bo osiągam jakieś dochody więc sytuacja jest nienormalna. Czy
    może ja się mylę, ktoś doradzi?

    r.

  • 2. Data: 2004-12-21 12:23:32
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: Marcin Stefaniak <bimbelt@do_usuniecia.home.pl>

    ris napisał(a):
> [...]
    > świadczeń ZUS itp. ? a z drugiej strony nie mogę się zarejestrować w
    > bezrobociu bo osiągam jakieś dochody więc sytuacja jest nienormalna. Czy

    A co w tym nienormalnego? Mozesz sie przeciez ubezpieczyc indywidualnie.
    Osiagasz dochod, wiec nie mozesz liczyc na wparcie ze strony panstwa.
    To dopiero byloby nienormalne.

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 3. Data: 2004-12-21 12:38:44
    Od: ris <r...@g...pl>

    Marcin Stefaniak napisał(a):
    > A co w tym nienormalnego? Mozesz sie przeciez ubezpieczyc indywidualnie.
    > Osiagasz dochod, wiec nie mozesz liczyc na wparcie ze strony panstwa.
    > To dopiero byloby nienormalne.

    No tak ale jak jest umowa zlecenie to świadczenia są. Co rozumiesz przez
    ubezpieczenie indywidualne ? czy mówisz o własnej działalności
    gospodarczej czy czymś innym ?

    pozdrawiam r.

  • 4. Data: 2004-12-21 17:19:41
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "ris" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No tak ale jak jest umowa zlecenie to świadczenia są. Co rozumiesz przez
    > ubezpieczenie indywidualne ? czy mówisz o własnej działalności
    > gospodarczej czy czymś innym ?

    Możesz sam się zgłosić do NFZ.

  • 5. Data: 2004-12-21 20:45:35
    Od: ris <r...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > Możesz sam się zgłosić do NFZ.

    A mogę się dowiedzieć jak to zrobić, więcej szczegółów proszę.

    r.

  • 6. Data: 2004-12-21 20:52:58
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia ris <r...@g...pl> wystukał[a]:
    > A mogę się dowiedzieć jak to zrobić, więcej szczegółów proszę.

    Może tu znajdziesz odpowiedz:
    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=3&dzialnr=
    5&artnr=1039

    ale chyba trzeba wypełnić druczek i zanieść do zusu, i wpłacać
    comiesięczne składki.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2004-12-21 21:03:44
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > No tak ale jak jest umowa zlecenie to świadczenia są. Co rozumiesz
    > przez ubezpieczenie indywidualne ? czy mówisz o własnej działalności

    Tu masz dokładnie:
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/dobrowolne_ubezp_zdrow
    otne.asp

    i jakie kroki należy poczynić.

    cytat:
    - Aby podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne, osoba
    spełniająca warunki do objęcia jej tym ubezpieczeniem powinna pobrać w
    Kasie Chorych dwa egzemplarze "Wniosku o przyjęcie do kasy chorych osoby
    ubezpieczającej się dobrowolnie" We wniosku zawarte są m.in.
    następujące dane: imię i nazwisko oraz adres ubezpieczonego, jego numer
    PESEL, dane o członkach rodziny wnioskodawcy zgłaszanych do
    ubezpieczenia.
    - Wypełnione druki należy złożyć w siedzibie Kasy bądź jej Oddziału.

    koniec cytatu

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2004-12-21 22:34:48
    Od: ris <r...@g...pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > ubezpieczenia.
    > - Wypełnione druki należy złożyć w siedzibie Kasy bądź jej Oddziału.

    Wielkie dzięki za oba posty, już myślałem że nikt normalnie nie odpowie,
    taki urok usenet :)

    pozdrawiam r.

  • 9. Data: 2004-12-23 19:48:52
    Od: theDake <n...@n...pl>

    On Tue, 21 Dec 2004 13:07:03 +0100, ris <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >świadczeń ZUS itp. ? a z drugiej strony nie mogę się zarejestrować w
    >bezrobociu bo osiągam jakieś dochody więc sytuacja jest nienormalna. Czy

    umowa-zlecenie i zarejestruj sie jako bezrobotny