PracaGrupypl.praca.dyskusje › maile w pracy

  • 11. Data: 2007-01-05 00:17:44
    Temat: Re: maile w pracy
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 05 Jan 2007 00:27:46 +0100, Maciek Sobczyk wrote:

    >Marcin napisał(a):
    >Nie, bo alternatywą jest wyKRZYKnik albo zamykająca dialog kropka.

    Z tego co wiem, to jeśli chodzi o zwrot w liście, po wykrzykniku też
    powinno kontynuować się małą literą, czyli:
    "Witam!
    w związku z..."

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 12. Data: 2007-01-05 05:06:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin napisał(a):

    > Odbieram w pracy kilkadziesiąt maili dziennie i większość z nich zaczyna się
    > w ten sposób

    [...]

    Ech... Sam byś się zastosował do reguł polskiej ortografii i
    interpunkcji...

    j.

  • 13. Data: 2007-01-05 05:10:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bremse napisał(a):

    > Z tego co wiem, to jeśli chodzi o zwrot w liście, po wykrzykniku też
    > powinno kontynuować się małą literą, czyli:
    > "Witam!
    > w związku z..."

    http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?id=6838

    http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?id=7616

    etc.

    j.

  • 14. Data: 2007-01-05 07:46:38
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Marcin wrote:

    > Witam.
    > Odbieram w pracy kilkadziesiąt maili dziennie i większość z nich zaczyna
    > się w ten sposób
    >
    > Szanowny Panie,
    > W nawiązaniu........
    >
    > albo
    >
    > Witam,
    > W związku z.....
    >
    > lub
    >
    > Marcin,
    > Zrób to i tamto

    Zajmij,
    Się merytorycznie swoją pracą i
    Nie czepiaj się
    Szczegółów.

  • 15. Data: 2007-01-05 12:43:07
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 04-01-2007 o 22:44:01 mynthon <m...@o...p.lodz.pl> napisał(a):

    > lenistwo piszacych, podejrzewam ze wszyscy pisza w outlook'u a on od
    > nowej linijki poprawia na wielka litere.

    A kto Ci wstaw'ia apostrof'y w idiotyczny'ch miejsc'ach?

    --
    "Może i te wasze kontuzje są bolesne, ale tysiące krów będą cierpieć
    znacznie bardziej, kiedy NBA przywróci skórzane piłki".

  • 16. Data: 2007-01-05 20:01:34
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    Użytkownik "Marcin" <M...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > krótko mówiąc jest pisanych z anglosaskimi zasadami interpunkcji, bo ile
    > wiem w języku polskim po przecinku należy bezwzględnie rozpoczynać małą

    Witaj,

    Nie, nie denerwuje nas to.

    Pozdrawiam,
    yale

    :)

  • 17. Data: 2007-01-05 20:53:52
    Od: mynthon <m...@o...p.lodz.pl>

    Tomek P. napisał(a):

    > A kto Ci wstaw'ia apostrof'y w idiotyczny'ch miejsc'ach?

    no to juz doczytałem - "Znak ' (apostrof) dodajemy na końcu wyrazu w
    przypadku dodawania polskiej końcówki deklinacyjnej jedynie w przypadku,
    gdy wyraz obcy kończy się na samogłoskę, w przeciwnym razie znaku ' nie
    używamy."

    i przepraszam jeśli kogoś uraziłem :)

    Mateusz

  • 18. Data: 2007-01-05 21:02:14
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 05-01-2007 o 21:53:52 mynthon <m...@o...p.lodz.pl> napisał(a):

> [...]
    > przypadku dodawania polskiej końcówki deklinacyjnej jedynie w przypadku,
    > gdy wyraz obcy kończy się na samogłoskę, w przeciwnym razie znaku ' nie

    Nic osobistego ;) Po prostu apostrofów się ostatnio cholernie naduzywa -
    takie czasy, że prawie nikt nie zna ortografii (bo i nikt nie wymaga), a
    końcówkowanie jest stosunkowo trudne :)

  • 19. Data: 2007-01-05 22:30:16
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 05 Jan 2007 22:02:14 +0100, "Tomek P." wrote:

    >Nic osobistego ;) Po prostu apostrofów się ostatnio cholernie naduzywa -
    >takie czasy, że prawie nikt nie zna ortografii (bo i nikt nie wymaga),

    Bo ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali
    umysłowo nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

    >a końcówkowanie jest stosunkowo trudne :)

    Bo Ty nic nie rozumiesz.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 20. Data: 2007-01-06 00:55:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tlo8p0fhsw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz Tomek P.
    <a...@y...pl> pisze:

    > Po prostu apostrofów się ostatnio cholernie naduzywa -
    To fakt, sam to czyniłem. Zwrócono mi na to uwagę na grupie, nie miotałem
    się, zapytałem jakie są reguły i mi wytłumaczono. Staram się do tego
    stosować.

    > takie czasy, że prawie nikt nie zna ortografii
    Fakt, takie czasy...
    Czasy młotów i tumanów...

    > (bo i nikt nie wymaga)
    Ano właśnie. A choćby zrobić pierwszy krok i nie odpowiadać na grupach na
    posty analfabetów? Albo - lepiej - odpowiadać ale w odpowiedzi zawierać
    jedynie pouczenie natury ortograficzno-językowej?
    Inne kraje (vide Francja choćby) umieją chronić i dbać o swoje dobra
    narodowo-kulturowe, w tym mowę i język. A my?

    Jotte