PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak rozwiązać umowę o pracę w związku ze zmianą miejsca zamieszkania???

  • 1. Data: 2007-01-04 18:38:39
    Temat: Jak rozwiązać umowę o pracę w związku ze zmianą miejsca zamieszkania???
    Od: "SunSoon" <D...@g...com>

    Witam.
    Mam pytanko. W niedługim czasie zamierzam zmienić miejsce
    zamieszkania. Nie wiem czy muszę zachować pełny okres wypowiedzenia
    u obecnego pracodawcy( w moim przypadku 3 miesiące). Czy istnieje
    jakiś sposób (poza porzuceniem pracy) na rozwiązanie umowy bez
    zachowania okresu wypowiedzenia??? Zmiana miejsca zamieszkania jest
    związana z zawarciem związku małżeńskiego, a odległość od
    mojego obecnego pracodawcy to ponad 300 km. Rozwiązać umowę
    chciałbym szybciej aby móc podjąć jak najszybciej pracę u nowego
    pracodawcy.
    Dzięki za pomoc...
    Pozdrawiam Darek

  • 2. Data: 2007-01-04 19:43:51
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    SunSoon napisał(a):
> [...]
    > mojego obecnego pracodawcy to ponad 300 km. Rozwiązać umowę
    > chciałbym szybciej aby móc podjąć jak najszybciej pracę u nowego
    Sprobuj najpierw za porozumieniem stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia. Moze pracodawca na to pojdzie.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2007-01-04 20:19:48
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    4 Jan 2007 10:38:39 -0800, SunSoon napisał(a):

> [...]
    > mojego obecnego pracodawcy to ponad 300 km. Rozwiązać umowę
    > chciałbym szybciej aby móc podjąć jak najszybciej pracę u nowego

    Mozesz sprobowac rozwiazac stosunek pracy za porozumieniem stron.
    Ja bym na Twoim miejscu poszedl do pracodawcy i powiedzial to co tu
    napisales.
    Chociaz wydaje mi sie, ze malzenstwo to sie planuje i powinienes o
    wyjezdzie wiedziec wczesniej.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2007-01-04 21:01:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1167935919.290352.96270@11g2000cwr.googlegroups
    .com
    SunSoon <D...@g...com> pisze:

> [...]
    > u obecnego pracodawcy( w moim przypadku 3 miesiące). Czy istnieje
    > jakiś sposób (poza porzuceniem pracy) na rozwiązanie umowy bez
    Tak.
    Poza wskazanym już przez Jarosława Berezowskiego porozumieniem stron można w
    trybie art. 36 §6 KP spróbować ustalić wcześniejsze niż wynikające z okresu
    wypowiedzenia rozwiązanie stosunku pracy.
    No i jeśli pracodawca dokonał ciężkiego naruszenia obowiązków to możesz
    skorzystać z art. 55 §1^1.

    > Zmiana miejsca zamieszkania jest
    > związana z zawarciem związku małżeńskiego, a odległość od
    > mojego obecnego pracodawcy to ponad 300 km.
    Z formalno-prawnego punktu widzenia to bez znaczenia, to Twoja sprawa.

    Jotte

  • 5. Data: 2007-01-04 21:13:28
    Od: "SunSoon" <D...@g...com>

    Masz rację planuje się wcześniej i tak było:))) Ale nie planowałem
    przeprowadzki. W chwili obecnej sytuacja się zmieniła i muszę szybko
    to zrobić. Ale dzięki za radę:)) Zobaczymy może się uda, chociaż
    łatwo nie będzie (braki kadrowe w firmie są dość spore).