PracaGrupypl.praca.dyskusje › godziny nadliczbowe w upale

  • 201. Data: 2010-07-16 11:28:51
    Temat: Re: godziny nadliczbowe w upale
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-07-14 23:10, Krzysztof pisze:

    > Ale tak samo ja pracuję na tegoż pracownika, a m.in. na utrzymanie jego
    > miejsca pracy.

    Pracując na utrzymanie miejsca pracy tego pracownika nadal pracujesz na
    siebie - bo Twoje zyski z tego pracownika przewyższają koszty. No, chyba
    że jest odwrotnie, ale wtedy to znak by skończyć działalność.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 202. Data: 2010-07-16 11:36:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 12 Jul 2010 23:22:13 +0200, Jotte napisał(a):

    > To jest grupa traktująca o zagadnieniach prawnych.

    Coś ci się pomerdało jotte :))
    Ostatnie pół zwoju na miazdze mózgowej się wyprostowało ?

    > W świetle obowiązującego prawa gadasz bzdury i dlatego poleciłem ci lekturę KP.

    pl.praca.dyskusje

    To nie jest p.s.p - zresztą tam też jesteś rugany :)))

  • 203. Data: 2010-07-16 11:42:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 08:15:06 +0200, zly napisał(a):

    > zgadza się

    > Czyli pracodawca decyduje, że nie wypłaca kasy tylko daje o połowę więcej
    > wolnego. I tyle.

    Nie zupełnie. To o czym gadacie to DODATEK za przepracowane nadgodziny :)
    W skrócie telegraficznym:
    pracujesz zwyczajowo: 7-15
    Pilna potrzeba pracodawcy i praca w nadgodzinach: - 15-17, czyli 2 godziny.

    Teraz za te dwie godziny otrzymujesz swoje ZWYCZAJNE wynagrodzenie (albo
    stawka godzinowa, albo wynikająca z "etatu"). i teraz w zamian za DODATEK
    za te przepracowane dwie nadgodziny, jeżeli sam zgłaszasz do pracodawcy -
    daje Ci 2 wolne godziny w jakimś tam dniu (w okresie rozliczeniowym).
    Jeżeli to on chce cię wysłać na wolne, to dostajesz 3 wolne godziny.
    Są różne dodatki za "nadgodziny": z tytułu przekroczenia normy
    dobowej/tygodniowej.

  • 204. Data: 2010-07-16 11:47:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 22:04:31 +0200, Jackare napisał(a):

    > Mój brat pracował swego czasu w Bytomskim PKM S.A. Zwyczajny szeregowy
    > pracownik. Przedsiębiorstwo upadło kilka lat temu z dość dużym hukiem w
    > bardzo krótkim okresie. Jemu i reszcie załogi firma zalega wynagrodzenie za
    > 2 miesiące pracy i od lat nie ma widoków na to że te pieniądze kiedykolwiek
    > odzyskają nie wspominając o odsetkach.

    Powiadasz upadło przedsiębiorstwo?
    Pracownicy nie otrzymali wynagrodzeń za pracę?
    A dlaczego nie uderzyli do FGŚP?
    Po to są te składki przecież tam wpłacane!!

  • 205. Data: 2010-07-16 11:59:13
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy> napisał

    > Pracując na utrzymanie miejsca pracy tego pracownika nadal pracujesz na
    > siebie

    Zgadza się, ale nie pracuję_ tylko_i_wyłącznie_na siebie, jak ktoś tutaj
    sugerował.

    > bo Twoje zyski z tego pracownika przewyższają koszty.

    Tak, przy czym te zyski niekoniecznie muszą być moim, jako pracodawcy,
    stricte zyskiem netto.
    Dokładnie tak samo owoce mojej pracy przekładają się na zysk, z którego
    korzystają pozostali pracownicy.

  • 206. Data: 2010-07-16 19:47:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1oqh7$4qr$1@node2.news.atman.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > tylko że w tym kraju za długi się nie siedzi - to byłby prawny i
    > ekonomiczny absurd.
    O siedzących za długi alimentacyjne nie słyszałeś?

    > Z mojej strony: przez trzy dni pospieraliśmy się , pogadaliśmy i było
    > fajnie. Ja idę spać.
    Nie napiszę dobranoc, bo już wtedy spałem. ;)

    > Przede mną pracowity weekend.
    Współczuję.

    > Upały się skończyły
    U mnie lampa wali jak w tropikach.

    --
    Jotte

  • 207. Data: 2010-07-16 20:13:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > O siedzących za długi alimentacyjne nie słyszałeś?

    Nie za długi się siedzi, tylko na narażanie na niemożność
    zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych.

    --
    Liwiusz

  • 208. Data: 2010-07-16 20:25:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1qegg$8vs$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie za długi się siedzi, tylko na narażanie na niemożność zaspokojenia
    > podstawowych potrzeb życiowych.
    Niepłacenie alimentów wcale nie musi narażać na niemożność zaspokojenia
    _podstawowych_ potrzeb.
    Alimenty to alimenty.
    Oglądałem program, w którym poruszano bzdurę siedzących _za_ _alimenty_
    razem ze złodziejami, chuliganami.

    --
    Jotte

  • 209. Data: 2010-07-16 20:31:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i1qegg$8vs$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Niepłacenie alimentów wcale nie musi narażać na niemożność zaspokojenia
    > _podstawowych_ potrzeb.

    Skoro tak, to wówczas niepłacenie nie jest karalne.

    > Oglądałem program, w którym poruszano bzdurę siedzących _za_ _alimenty_
    > razem ze złodziejami, chuliganami.

    No i?

    --
    Liwiusz

  • 210. Data: 2010-07-16 20:43:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1qfjv$c9h$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Skoro tak, to wówczas niepłacenie nie jest karalne.
    Akurat.
    http://www.slowoludu.com.pl/gazeta/codzienna/2003/IX
    /12/10.pdf
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/2029020,52983,