PracaGrupypl.praca.dyskusje › inspiracje

  • 1. Data: 2010-07-08 18:47:42
    Temat: inspiracje
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Jest sobie takie ogloszonko:

    Wymagania osoby zatrudnionej na stanowisku:znajomość j.angielskiego
    ,wykształcenie wyższe (informatyka, elektronika,
    telekomunikacja),doświadczenie w zawodzie,umiejętność budowy i administracji
    sieci WAN, LAN,dobra znajomość podstawowych zagadnień sieciowych (TCP/IP
    DNS )Obowiązki:instalacja, aktualizacja, konfiguracja sieci, środowiska
    Windows,tworzenie baz danych, wdrażanie rozwiązań
    systemowych,administrowanie na zaawansowanym poziomie aplikacjami i
    systemami operacyjnymi oraz produktami Microsoft ( Ex Change, MS SQL, Active
    Directory).

    Gdzie zdobyc wymagane doswiadczenie, jak sie jest kilka lat po studiach. A w
    glowie srednio na jeza?

  • 2. Data: 2010-07-08 20:10:37
    Temat: Re: inspiracje
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i156gk$h43$1@news.dialog.net.pl MiReK
    <r...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Change, MS SQL, Active Directory).
    > Gdzie zdobyc wymagane doswiadczenie, jak sie jest kilka lat po studiach.
    IMO takich omnibusów to nie ma. Kolejne ogłoszenie tępych oszustów, co to
    chcieliby mieć ciężarówkę, samolot, jacht, rower wodny, pralkosuszarkę i
    wibrator w jednym.
    Ponadto jeśli udało ci się prawidłowo przeklepać treść ogłoszenia, to
    podejrzewałbym durniów, bo MS Exchange pisze się tak, jak ja to napisałem.
    Podstaw możesz się nauczyć po części w domu. 2 (lepiej 3) kompy, sieć, soft,
    lektura, kupa czasu i roboty. W pojedynkę naprawdę ciężko.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-07-08 21:48:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-08, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > IMO takich omnibusów to nie ma. Kolejne ogłoszenie tępych oszustów, co to
    > chcieliby mieć ciężarówkę, samolot, jacht, rower wodny, pralkosuszarkę i
    > wibrator w jednym.

    A co jest takiego strasznie niesamowitego w oczekiwaniach podanych
    w tym ogłoszeniu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2010-07-08 22:10:14
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > IMO takich omnibusów to nie ma. Kolejne ogłoszenie tępych oszustów, co to
    > chcieliby mieć ciężarówkę, samolot, jacht, rower wodny, pralkosuszarkę i
    > wibrator w jednym.

    ejże, hola !
    To normalna administracja systemem informatycznym. Coś co na codzień robi
    każdy admin z jakimś tam bagażem doświadczeń. Z treści wynika że nie szukają
    zielonego świeżaka tylko praktyka dla którego takie połączenie wymagań jest
    czymś normalnym.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-07-08 22:16:49
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "MiReK" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Active Directory).
    >
    > Gdzie zdobyc wymagane doswiadczenie, jak sie jest kilka lat po studiach. A

    Nie ma innego sposobu zdobycia doświadczenia jak przez doświadczenie. To
    jest zestaw wymagań dla praktykującego admina, jakich wielu jest w firmach
    które mają coś więcej niż jedno biuro.
    Chcesz robić takie rzeczy - musisz pracować. Poza tym dobrego admina cechuje
    pasja - to zazwyczaj ludzie którzy znają od środka systemy operacyjne, mają
    rozkminione zagadnienia bezpieczeństwa itp. Nie bierze się to znikąd bo ci
    ludzie cały czas siedzą np w systemach, grzebią, zmieniają ustawienia i
    analizują efekty jakie to przyniosło. Tak dla własnej przyjemności i
    satysfakcji. To właśnie jest pasja.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-07-08 23:08:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i15iog$ejh$1@node1.news.atman.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

> [...]
    > każdy admin z jakimś tam bagażem doświadczeń. Z treści wynika że nie
    > szukają zielonego świeżaka tylko praktyka dla którego takie połączenie
    Tak, tak...
    Ale ja bym uważniej czytać radził.
    Na co drugim rogu taki, co to i sieć WAN profesjonalnie zbuduje, bazę danych
    zaprojektuje i stworzy...

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-07-08 23:19:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-08, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > Tak, tak...
    > Ale ja bym uważniej czytać radził.
    > Na co drugim rogu taki, co to i sieć WAN profesjonalnie zbuduje, bazę danych
    > zaprojektuje i stworzy...

    A gdzie masz te wymagania dot. projektowania baz danych? Bo administracja,
    a projektowanie to jednak nie jest to samo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2010-07-08 23:55:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrni3cn8o.bat.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > A gdzie masz te wymagania dot. projektowania baz danych? Bo administracja,
    > a projektowanie to jednak nie jest to samo.
    A radziłem czytać uważnie...
    <cit>
    tworzenie baz danych
    </cit>
    Pewnie jeszcze rozmajtych (bo sprecyzowania brak) - relacyjnych,
    obiektowych, obiektowo-relacyjnych, w architekturze lokalnej, rozproszonej
    itp., itd.
    Czy ty w ogóle wiesz o czym mowa? Jak niezmiernie szeroka jest tylko ta
    jedna dziedzina?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-07-09 06:19:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-08, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > A radziłem czytać uważnie...
    ><cit>
    > tworzenie baz danych
    ></cit>

    To nie musi oznaczać projektowania, tylko być częścią administracji,
    na zasadzie "utworzyć i przypisać uprawnienia programiście".

> [...]
    > itp., itd.
    > Czy ty w ogóle wiesz o czym mowa? Jak niezmiernie szeroka jest tylko ta

    Wiem. Ale samo "tworzenie baz danych" może się ograniczać do tego coo podałem
    wyżej. Sam tak kiedyś pracowałem, że w środowisku firmowym jako programiści
    nie mogliśmy tworzyć sami takich rzeczy, tylko szedł mail do admina.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2010-07-09 06:28:13
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 8 Jul 2010 22:10:37 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:i156gk$h43$1@news.dialog.net.pl MiReK

    ... oczywiste ...

    ... bo podpięci jestetśmy do Polpaka i mamy ruter ...

    ... bo od tego rutera biegnie kabelek do switcha ...

    ... bo ruter robi od razu jako serwer DHCP ...

    ... bo czasami trzeba podłączyć do sieci nowy komputer ...

    ... bo mamy jakiś pożalsięboże system ERP, któremu czasami trzeba stworzyć
    nową bazę,

    ... czasami nawet trzeba zainstalować gdzieś nowy program ...

    ... bo pani Kasia z sekretariatu tego nie potrafi ...

    ... bo czasami przyjmujemy nowego pracownika i trzeba mu utworzyć konto
    emailowe. A czasami kogoś zwalniamy i trzeba mu zmienić hasło. A czasami to
    nawet się coś zepsuje i potrzebujemy kogoś, żeby wezwał serwis i rozumiał
    to, co mówią ...

    > IMO takich omnibusów to nie ma. Kolejne ogłoszenie tępych oszustów, co to
    > chcieliby mieć ciężarówkę, samolot, jacht, rower wodny, pralkosuszarkę i
    > wibrator w jednym.

    Patrz wyżej.

    > Ponadto jeśli udało ci się prawidłowo przeklepać treść ogłoszenia, to
    > podejrzewałbym durniów, bo MS Exchange pisze się tak, jak ja to napisałem.

    Zapłacili parę złotych za oprogramowanie, to teraz się chcą przy okazji
    pochwalić, ile mają serwerów :).

    --
    Yakhub