PracaGrupypl.praca.dyskusje › godziny nadliczbowe w upale

  • 1. Data: 2010-07-11 09:04:56
    Temat: godziny nadliczbowe w upale
    Od: "emyo" <e...@o...pl>

    Jak co roku w okresie letnim jest nawał pracy. Pracodawca zmusza swoich
    pracowników do odrobienia dodatkowych 8 h pracy tygodniowo. Temperatura w
    miejscu pracy siega 34 stopni C. Czy w takich warunkach można odmówić pracy
    w godz. nadliczbowych?

    5268 (20100710) __________

  • 2. Data: 2010-07-11 16:19:42
    Temat: Re: godziny nadliczbowe w upale
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    nikt cię nie może zmusić do pracy w godzinach nadliczbowych.
    nadgodziny wg mnie to tylko w przypadku jednoczesnej zgody pracodawcy i
    pracownika

  • 3. Data: 2010-07-11 16:52:00
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > nikt cię nie może zmusić do pracy w godzinach nadliczbowych.
    > nadgodziny wg mnie to tylko w przypadku jednoczesnej zgody pracodawcy i
    > pracownika

    ładnie to brzmi, na piśmie...

  • 4. Data: 2010-07-11 17:51:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1cr1n$3kr$1@inews.gazeta.pl grom@x
    <gromax@_USUN_.interia.pl> pisze:

    > nikt cię nie może zmusić do pracy w godzinach nadliczbowych.
    > nadgodziny wg mnie to tylko w przypadku jednoczesnej zgody pracodawcy i
    > pracownika
    To poczytaj KP.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-07-11 18:50:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-11, grom@x <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote:
    > nikt cię nie może zmusić do pracy w godzinach nadliczbowych.
    > nadgodziny wg mnie to tylko w przypadku jednoczesnej zgody pracodawcy
    > i pracownika

    Z którego punktu, w art. 151 KP wywodzisz konieczność pytania się
    o zgodę? Poza wyjątkowymi sytuacjami (np. zatrudniasz inwalidę,
    albo młodocianego), to jednak IMHO nie jest tak jak to przedstawiasz.

    Można też znaleźć interpretacje sądów, które to potwierdzają.

    Wygooglany artykuł:
    http://www.bhp.org.pl/modules.php?name=News&file=art
    icle&sid=952

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2010-07-11 21:39:24
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > ładnie to brzmi, na piśmie...
    w praktyce

  • 7. Data: 2010-07-11 21:43:32
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > To poczytaj KP.

    sprawa jest prosta - skoro nadgodziny to dodatkowa kasa. czyli to jest
    zgoda pracodawcy. a także dłuższe przebywanie w pracy - a to już zgoda
    pracownika.

    a że ktoś chce to formalizowac to zupełnie inna sprawa. Mnie do pracy w
    nadgodzinach nikt nie zmusi

  • 8. Data: 2010-07-11 21:58:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1de0u$au7$1@inews.gazeta.pl grom@x

    > sprawa jest prosta
    Więc zrób to i nie pieprz głupot.

    > - skoro nadgodziny to dodatkowa kasa. czyli to jest zgoda pracodawcy. a
    > także dłuższe przebywanie w pracy - a to już zgoda pracownika.
    Jeszcze raz - nie pieprz głupot.
    Ludzie (choć nie tylko oni) czytają.
    Chcesz wyjść na durnia?

    > a że ktoś chce to formalizowac to zupełnie inna sprawa. Mnie do pracy w
    > nadgodzinach nikt nie zmusi
    Jednak chcesz...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-07-11 22:16:45
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 11 Jul 2010 22:39:24 +0100, grom@x napisał(a):

    > w praktyce

    Widocznie masz kontaktowego szefa. Kodeks pracy jednak mówi co innego.
    --
    marcin

  • 10. Data: 2010-07-11 22:19:57
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 11 Jul 2010 22:43:32 +0100, grom@x napisał(a):

    > sprawa jest prosta - skoro nadgodziny to dodatkowa kasa.

    Niekoniecznie

    > czyli to jest
    > zgoda pracodawcy.

    Jego polecenie. Oprócz tego ma pewne obowiązki.

    > a także dłuższe przebywanie w pracy - a to już zgoda
    > pracownika.

    który formalnie ma niewiele do gadania.

    > a że ktoś chce to formalizowac to zupełnie inna sprawa. Mnie do pracy w
    > nadgodzinach nikt nie zmusi

    NO to fakt. Pracować w sumie nie trzeba. Za odmowę możesz wylecieć z
    roboty, jeśli potem będziesz dumny, że się nie dałeś zmusić, to 'good for
    you'
    --
    marcin