PracaGrupypl.praca.dyskusje › dofinansowania studentów

  • 1. Data: 2008-05-14 19:59:54
    Temat: dofinansowania studentów
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    o co chodzi z tym dofinansowaniem studentów? było dziś
    w wiadomościach, ale jak włączyłem to już się kończyło
    i nie złapałem całości... mówili, że po 1000 pln dla
    każdego studenta co miesiąc... o co chodzi?

  • 2. Data: 2008-05-14 20:26:23
    Temat: Re: dofinansowania studentów
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 14 Maj, 21:59, "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>
    wrote:
    > o co chodzi z tym dofinansowaniem studentów? było dziś
    > w wiadomościach, ale jak włączyłem to już się kończyło
    > i nie złapałem całości... mówili, że po 1000 pln dla
    > każdego studenta co miesiąc... o co chodzi?

    a po co Ci to wiedziec? Przeciez i tak bedziesz sie brzydzil
    skorzystac, bo to plany obrzydliwego rzadu ohydnej PO .

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2008-05-16 13:10:30
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    fakt, ale nadal jestem ciekawy, niektórzy muszą się
    nieźle natyrać, żeby zarobić te 1000 pln, a PO rozdaje
    studentom (swoim?)... czy Ktoś mi może wyjaśnić o co
    chodzi z tym dofinansowaniem?

  • 4. Data: 2008-05-16 13:38:06
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > fakt, ale nadal jestem ciekawy, niektórzy muszą się nieźle natyrać, żeby
    > zarobić te 1000 pln, a PO rozdaje studentom (swoim?)... czy Ktoś mi może
    > wyjaśnić o co chodzi z tym dofinansowaniem?

    Bo inzynierow brakuje, a ze matma nie jest obowiazkowa na maturze to
    gimbusom sie nie chce jej uczyc. Poczytaj ze rektorzy strasznie marudza,
    ze od kilku lat poziom kandydatow strasznie oslabl - i maja wybor -
    obnizyc poziom studiow lub wyrzucac 50-60% po pierwszym semestrze.

    Wiec PO postanowilo dac stypendia dla studentow polibud (bo to bedzie
    wiekszosc stypendystow) - minister wybiera kierunki i studenci beda
    nieli dodatkowe stypendia na tych kierunkach. Szczogolow narazie nikt
    nie zna. Podobno budowa maszyn, inzynieria srodowiska i jeszcze cos w
    tym roku zostaly wybrane. Ale nikt nie wie czy dostana to wszyscy
    studenci danego roku danego kierunku na danej uczelni (bo najpierw jakis
    wybor uczelni ma byc - na zasadzie ze nie na wszystkich uczelniach beda
    stypendia dla danego kierunku), czy tylko najlepsi (bo cos mowia o
    konkursie swiadectw). Ew co dalej? ile lat beda stypendia?

    Wiec poki nie poznamy szczegolow to nie ma o czym zbytnio dyskutowac.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-05-16 13:55:22
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    dzięki.

  • 6. Data: 2008-05-16 22:04:51
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Bo inzynierow brakuje,

    e tam brakuje, pełno ich zrywa truskafki w angli:O)

    > Poczytaj ze rektorzy strasznie marudza, ze od kilku lat poziom kandydatow
    > strasznie oslabl - i maja wybor - obnizyc poziom studiow lub wyrzucac
    > 50-60% po pierwszym semestrze.

    a po cholerę ich kształcić skoro i tak nie ma dla nich pracy?

  • 7. Data: 2008-05-17 07:07:47
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    gargamel pisze:

    > e tam brakuje, pełno ich zrywa truskafki w angli:O)

    Inzynierow? o chyba ze w wakacje (bylem dwa razy w wakacje na farmach,
    ale truskawek nie zbieralem)

    > a po cholerę ich kształcić skoro i tak nie ma dla nich pracy?

    Zdziwil bys sie - zobacz w Wawie. Wiem jak u nas w firmie jest
    (IT-telekomunikacja) - szukaja ludzi bez przerwy (tzn ogloszenie na
    pracuj.pl i jobpilot wisi caly czas, jesli jest ktos ciekawy to go
    przyjmuja - choc nie biora byle kogo, placa tez niezle)

  • 8. Data: 2008-05-17 17:51:42
    Od: lukaszkkk <l...@p...onet.pl>

    Dnia 14-05-2008 o 21:59:54 identyfikator: 20040501 <N...@o...eu>
    napisał(a):

    > o co chodzi z tym dofinansowaniem studentów? było dziś w wiadomościach,
    > ale jak włączyłem to już się kończyło i nie złapałem całości... mówili,
    > że po 1000 pln dla każdego studenta co miesiąc... o co chodzi?

    Studenci jak to studenci beda mieli za co pic. Moim zdaniem jest to
    niesprawiedliwe.
    Dlaczego np. taki polonista albo matematyk przyszly nie dostanie 1000 zl ?
    Jest gorszy ?
    Jestem pewien, ze dobry inzynier i dobry matematyk musza sie tyle samo
    uczyc. To dlaczego
    jeden ma miec pomoc panstwa a drugi nie ? Jesli zas to bedzie tyczylo sie
    tylko niektorych
    wydzialow to jeszcze wieksza niesprawiedliwosc. Dlaczego student budowy
    maszyn dostanie
    stypendium a ten z elektrotechniki nie ? Obaj na tej samej uczelni.

    IMO niezgodne z konstytucja.

    Checi rzadu sluszne ale pomysl na realizacje zly. Mam nadzieje, ze nie
    wejdzie w zycie.
    To beda miliony zl wyrzucone w bloto. Niechce sponsorowac z moich podatkow
    studentom wodki.

  • 9. Data: 2008-05-17 17:55:33
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > pracuj.pl i jobpilot wisi caly czas, jesli jest ktos ciekawy to go
    > przyjmuja - choc nie biora byle kogo, placa tez niezle)

    taaa..... a świstak siedział i zawijał te sreberka, a inżynierowie IT dalej
    zrywają truskafki:O)

  • 10. Data: 2008-05-17 18:30:19
    Od: "DarkoZZZ" <d...@o...eu>

    Użytkownik "lukaszkkk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Sam uważam, że pomysł nie jest do końca dobry - powinno to być stypendium
    trochę niższe np 500 zł i zwracane, jeżeli student wyleci, albo zrezygnuje
    na pierwszym roku. Ale uważam, że dobre jest to, że należy się studentom
    politechnik.
    Kiedyś przeciętny człowiek, który nie miał predyspozycji technicznych
    kończył LO, albo technikum i szedł pracować do biura jako fakturzysta, albo
    w innym ciekawym zawodzie, mając 20 lat. Teraz niestety się utarło, żeby
    wystawiać faktury za 1 tys netto trzeba skończyć studia. Po jaką cholerę
    marnować te 5 lat? Nie mówiąc o tym, że można równie dobrze skończyć
    zawodówkę i kłaść kafelki mając 3 tys na rękę.
    A po studiach pwinny być dopiero wymagane tam gdzie są faktycznie potrzebne,
    no ale mamy nadprodukcję humanistów, wiec jest w czym wybierać.