PracaGrupypl.praca.dyskusjedofinansowania studentów › Re: dofinansowania studentów
    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dofinansowania studentów
    Date: Fri, 16 May 2008 15:38:06 +0200

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > fakt, ale nadal jestem ciekawy, niektórzy muszą się nieźle natyrać, żeby
    > zarobić te 1000 pln, a PO rozdaje studentom (swoim?)... czy Ktoś mi może
    > wyjaśnić o co chodzi z tym dofinansowaniem?

    Bo inzynierow brakuje, a ze matma nie jest obowiazkowa na maturze to
    gimbusom sie nie chce jej uczyc. Poczytaj ze rektorzy strasznie marudza,
    ze od kilku lat poziom kandydatow strasznie oslabl - i maja wybor -
    obnizyc poziom studiow lub wyrzucac 50-60% po pierwszym semestrze.

    Wiec PO postanowilo dac stypendia dla studentow polibud (bo to bedzie
    wiekszosc stypendystow) - minister wybiera kierunki i studenci beda
    nieli dodatkowe stypendia na tych kierunkach. Szczogolow narazie nikt
    nie zna. Podobno budowa maszyn, inzynieria srodowiska i jeszcze cos w
    tym roku zostaly wybrane. Ale nikt nie wie czy dostana to wszyscy
    studenci danego roku danego kierunku na danej uczelni (bo najpierw jakis
    wybor uczelni ma byc - na zasadzie ze nie na wszystkich uczelniach beda
    stypendia dla danego kierunku), czy tylko najlepsi (bo cos mowia o
    konkursie swiadectw). Ew co dalej? ile lat beda stypendia?

    Wiec poki nie poznamy szczegolow to nie ma o czym zbytnio dyskutowac.

    --
    Regards,
    Maverick