PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka interpretacja ?

  • 1. Data: 2008-05-13 19:11:26
    Temat: jaka interpretacja ?
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Pracownik pracuje w firmie X 1,5 roku. Po 1,5 roku dostaje wypowiedzenie bez
    przyczyny (bo byla to umowa na czas okreslony)

    Potem od razu zaczyna prace w firmie Y.Tam po przeprecowaniu 1,5 miesiaca to
    pracownik sklada wypowiedzenie.

    Jaka interpretacja bedzie odnosnie zasilku ?

  • 2. Data: 2008-05-13 19:13:40
    Temat: Re: jaka interpretacja ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    rs pisze:
> [...]
    > pracownik sklada wypowiedzenie.
    >
    > Jaka interpretacja bedzie odnosnie zasilku ?

    Zasiłek będzie się należał, jeśli w ostatnich 18 miesiącach pracownik
    pracował przynajmniej 12 miesięcy i miał w tym czasie odprowadzane
    składki ZUS przynajmniej od minimalnego wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-13 19:14:50
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > pracownik sklada wypowiedzenie.
    >
    > Jaka interpretacja bedzie odnosnie zasilku ?

    Fakt: jeśli to pracownik składa wypowiedzenie, zasiłek się nie należy.

    Interpretacja: i słusznie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-05-13 19:15:51
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Zasiłek będzie się należał, jeśli w ostatnich 18 miesiącach pracownik
    > pracował przynajmniej 12 miesięcy i miał w tym czasie odprowadzane
    > składki ZUS przynajmniej od minimalnego wynagrodzenia.

    Ale pod warunkiem, że nie wypowiedzenie ostatniej umowy nastąpiło ze
    strony pracodawcy.

  • 5. Data: 2008-05-13 19:20:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Any User pisze:

    > Fakt: jeśli to pracownik składa wypowiedzenie, zasiłek się nie należy.

    Też się należy, tylko nie po 7 dniach, a po upływie:

    - 90 dni, gdy w czasie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem się w Urzędzie
    Pracy bezrobotny rozwiązał stosunek pracy (służbowy) za wypowiedzeniem,
    albo na mocy porozumienia stron (art. 75 ust.2 pkt. 2 ustawy)
    - 180 dni, jeżeli w okresie 6-ciu miesięcy poprzedzających rejestrację w
    Urzędzie Pracy spowodował rozwiązanie ze swej winy stosunku pracy
    (służbowego) bez wypowiedzenia (art. 75 ust 2. pkt. 3 ustawy)

  • 6. Data: 2008-05-13 19:27:38
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > Urzędzie Pracy spowodował rozwiązanie ze swej winy stosunku pracy
    > (służbowego) bez wypowiedzenia (art. 75 ust 2. pkt. 3 ustawy)

    A faktycznie, mój błąd. O ile pamiętam, to jest jeszcze jeden haczyk:
    nie tylko po upływie 90/180 dni, ale również się o ten okres skraca.

  • 7. Data: 2008-05-13 19:35:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Any User pisze:

    > A faktycznie, mój błąd. O ile pamiętam, to jest jeszcze jeden haczyk:
    > nie tylko po upływie 90/180 dni, ale również się o ten okres skraca.

    Owszem, zatem - jeśli na przykład w Warszawie zasiłek jest wypłacany
    przez 6 miesięcy - to w pierwszym omawianym przypadku będzie to tylko 3
    miesiące, a w drugim - wcale.

  • 8. Data: 2008-05-13 19:40:41
    Od: "Piotr S." <n...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zasiłek będzie się należał, jeśli w ostatnich 18 miesiącach pracownik
    > pracował przynajmniej 12 miesięcy i miał w tym czasie odprowadzane
    > składki ZUS przynajmniej od minimalnego wynagrodzenia.

    Bedzie wyplacany po 3 m-cach przerwy (4 m-ce od zarejestrowania)
    poniewaz pracownik mial prace ale z niej zrezygnowal.

  • 9. Data: 2008-05-14 05:50:25
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 May 2008 21:13:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zasiłek będzie się należał, jeśli w ostatnich 18 miesiącach pracownik
    > pracował przynajmniej 12 miesięcy i miał w tym czasie odprowadzane
    > składki ZUS przynajmniej od minimalnego wynagrodzenia.

    Nie 12 miesięcy, a 365 dni. Nie odprowadzane składki, ale osiąganie
    minimalnego wynagrodzenia, od którego istniał obowiązek opłacania składki
    na Fundusz Pracy (dotyczy to "zwykłych" pracowników).

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl