PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
  • Data: 2005-02-07 11:10:18
    Temat: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrnd0e7ei.4s3.muflon@devil.hell.org Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> pisze:

    > Jeśli
    > nauczyciel chce dostawać np. wypłatę za wakacje - no problem, ale niech
    > siedzi 8h w szkole, organizuje jakieś warsztaty, kółka zainteresowań, w
    > ostateczności nawet świetlicę dla znudzonych dzieciaków, co by nie
    > wystawały w bramach.
    I często robią. Pamiętaj tylko, że do każdego działania w szkole trzeba mieć
    kwalifikacje. Matematyk raczej świetliczanką nie będzie. Zresztą nie chcę
    się kategorycznie wypowiadać, bo nie pracuję w tzw. "oświatówce", więc mam
    ograniczony zasób wiedzy w tym zakresie.

    > Podobnie z "godzinami" - _wiem_, że praca
    > nauczyciela to znacznie więcej niż te 18h, przygotowywanie lekcji,
    > sprawdzanie prac itp. Ale niech w takim razie to robi _w szkole_ -
    > gdzieś w pokoiku, gdzie w razie czego uczeń może przyjść, spytać się o
    > jakieś niejasne rzeczy, uzyskać pomoc w rozwiązywaniu trudnego zadania,
    > ogólnie pogadać o dupie Maryni...
    Taaak... Tak właśnie próbowali zrobić co poniektórzy mądrzy inaczej
    dyrektorzy, ulegająć naciskom władz gminnych. I wtedy się zaczęło okazywać
    ile to kosztuje, a czasem w ogóle nie da się zrobić.
    Bo zgodnie z przepisami to nie może być "jakiś pokoik", tylko osobne
    pomieszczenie (dla każdego nauczyciela!), dostęp do materiałów itp.,
    słówem - kompletnie zorganizowane stanowisko pracy*ilość nauczycieli. A do
    tego dochodzą koszty oświetlenia (szczególnie w okresie jesienno-zimowym),
    sprzątania, konserwacji sprzętów i urządzeń. A tak belfer płaci za to z
    własnej kieszeni, bo robi to w domu.
    Te pieniądze wyasygnować musi oczywiście gmina, jako organ prowadzący. No i
    jakoś im przeszły te pomysły.

    > A nie zamiast tego "podwyższać swoje
    > kwalifikacje"!!!
    A to ciekawy postulat. Nauczyciel nie powinien podwyższać swoich
    kwalifikacji, hmmm...

    Jotte