PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
  • Data: 2005-02-07 20:36:31
    Temat: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Pozwolisz, że się wtrącę i napiszę jak to całe podwyższanie kwalifikacji
    >wygląda _w_praktyce_ - akurat moja dziewczyna uczy w szkole i musi robić
    >studia podyplomowe.

    >Studia te musi zrobić, o ile chce dalej pracować w tej szkole (a chce

    Tez troche wiem, jak to wyglada, mam nauczycielke nauczania poczatkowego w
    rodzinie. Poniewaz jest niz demograficzny, a nasi urzednicy nie wpadna na
    pomysl klas liczacych kilkanascie osob zamiast 30, ilosc miejsc pracy sie
    skurczy. Zwolnienia beda wedle kwalifikacji, dlatego jest rozpaczliwy run na
    studia podyplomowe, czasem jakiekolwiek. Czesto jest to fikcja taka jak
    niektore platne studia na prywatnych uczelniach - wymaga sie tylko zaplacenia
    kasy i obecnosci, a wiedza jest zasadniczo praktycznie nieprzydatna i jest
    laniem wody - choc nie mowie, ze tak jest w kazdym przypadku. Poniewaz kazdy
    ma juz jedne czy dwa studia podyplomowe, zaczyna sie konkurencja na doktoraty,
    bo "nauczyciel z doktoratem to lepszy nauczyciel niz taki ze studiami
    podyplomowymi". Nauczycielom te studia czy doktoranckie platne finansuje
    zwykle lepiej zarabiajacy wspolmalzonek lub biora na nie kredyt.

    Inna ciekawa sprawa: wyzsze zaszeregowanie powoduje ustawowa wyzsze place,
    dlatego szkoly nie majace pieniedzy od gminy wola zatrudniac stazystow,
    zwlaszcza w malo powazanym (a nieslusznie, to bardzo ciezka praca) nauczaniu
    poczatkowym. Jak ta nauczycielka z rodziny chciala sie przeniesc z malego
    miasteczka pod Wroclawiem do Wroclawia i pracowac w szkole we Wroclawiu, to
    jako nauczyciel dyplomowany slyszala: nie stac nas na pania. Ona sama byla
    sklonna wziac prace za mniej niz jej przysluguje, bo same dojazdy z Wroclawia
    do pracy wynosily ja ponad 200 miesiecznie, nie mowiac o czasie spedzanym w
    pociagu, ale nie wolno jej bylo pracowac za mniej, nawet jesli dyrektor szkoly
    by chcial, zeby pracowala za mniej niz mowi ustawa i ona sama tez chciala.
    Socjalizm totalny ze szkoda dla szkol, dobrych nauczycieli i uczniow.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl