PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
  • Data: 2005-02-08 10:15:19
    Temat: Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To ze jest on utrzymywany z pieniedzy podatniki a wiec m.in. moich.

    > Ja nie jestem utrzymywany z pieniedzy podatnikow wiec wara od tego kto i za
    > co a takze ile mi placi.
    >
    > Uwazam iz mam prawo zarowno patrzec na co oraz jak sa wydawane pieniadze
    > pochodzace z kieszeni podatnikow wiec rowniez moje. Co wiecej kontrole
    > wydatkow budzetu gwarantuje mi prawo o dostepie do informacji.

    A jak Twój pracodawca płaci Ci premię, wpisuje ją w koszty to obniża sobie
    podstawę opodatkowania, tzn zapłaci mniej podatku do państwa, przez co mniej
    dostaną policjanci, służba zdrowia, nauczyciele itd., więc tez mnie powinno
    interesować ile zarabiasz i dlaczego tak dużo ;P To w sposób bezpośredni może
    odbić się np. na moim bezpieczeńswie (policja) jak i zdrowiu (służba zdrowia).

    A pewnie powiesz "ale mi się należy..." uwierz, nie Tobie jednemu...

    > Jak widac z toku dyskusji wielu osobom sie taki uklad niepodoba, zreszta
    > niejako sami nauczyciele dyskutujac o laczeniu etatow udowodnili ze calkiem
    > realna jest praca na dwoch etatach w dwoch szkolach - pokaz mi inny zawod
    > gdzie mozna pracowac na dwoch etatach.

    Radca prawny, księgowy, informatyk itd...

    > A ja wole by dobra kadre dobrymi placami przyciagaly szkoly prywatne,
    > szkoly spoleczne czy szkoly zakladane przez stowarzyszenia. Szkoly
    > publiczne maja gwarantowac minimum.

    A jak kogoś nie stać na prywatne szkoły, to co - państwowe dla ubogich? Jawna
    dyskryminacja.

    > I nie powinno Cie to interesowac tak dlugo jak dlugo nie sa wydawane
    > publiczne czyli kazdego z nas pieniadze. 13-stka dla nauczycieli jest
    > wyplacana z budzetu wiec mam prawo wyrazic moje niezadowolenie z tego
    > tytulu. Zauwaz ta roznice skad pochodza pieniadze. Skoro posrednio
    > nauczyciel zarabia moja kase to mam prawo sie w temacie wypowiadac,
    > czepiac, krytykowac, zadac wyjasnien i oczekiwac likwidacji glupich
    > socjalistycznych przepisow.

    Wg Ciebie ludzie dzielą się na lepszych tzn zatrudnionych w sektorze prywatnym
    i gorszych - budżetówka. Jak kasa z budżetu to "Twoja kasa". Chciałbyś wiedzieć
    na co idą "Twoje pieniądze" szlechetne, tylko Ty posuwasz się dalej, Ty nie
    chcesz wiedzieć, Ty chcesz decydować, najprościej w celu minimalizacji kosztów
    wszyscy pracownicy budżetówki (od prezesa firmy państwowej poprzez nauczyciela
    i sprzątaczki w urzędzie) powinni mieć minimalną krajową. człowieku skup się na
    dystrybucją tych środków, tam gdzie są one przejadane rzeczywiście a nie
    odbieraj ludziom prawa do godziwej płacy. Bo wg Ciebie nauczyciel w szkole
    publicznej powinien zarabiać np 850 zł a ta sama praca w szkole prywatnej
    1.500 - kwestia sprawiedliwości jest zawsze dyskusyjna i nie uważam, że wszyscy
    powinni zarabiać równo, ale nie twórzmy paranoji.