PracaGrupypl.praca.dyskusje › delegacja zagraniczna w weekend

  • 1. Data: 2006-08-06 11:22:06
    Temat: Re: delegacja zagraniczna w weekend
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    kris napaskudził na ekranie:
    > Domyslam sie, ze nie majac formalnego potwierdzenia pracy nie mam co
    > liczyc na dzien wolny lub dodatkowe wynagrodzenie ale chcialbym wiedziec
    > na przyszlosc jak to jest z tymi weekendami w delegacji. Czy mam prawo
    > ubiegac sie o dzien wolny/dodatkowe wynagrodzenie czy nie.

    Jeżeli to była tylko podróż to nic ci nie przysługuje. A jeżeli pracowałeś
    to powinno to się liczyć do czasu pracy i albo nadgodziny, albo dzień
    wolny.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 2. Data: 2006-08-06 11:22:12
    Temat: delegacja zagraniczna w weekend
    Od: "kris" <k...@r...pl>

    Witam,

    Przegladalem archium grupy i kodeks pracy ale nie znalazlem jednoznacznej
    odpowiedzi czy za prace w weekend podczas delegacji przysluguje dzien wolny
    lub dodatkowe wynagrodzenie.
    Kilka waznych szczegolow:
    - Weekend nie byl dla mnie czasem podrozy tylko czasem pracy w zagranicznym
    oddziale mojej firmy
    - Jesli planujemy nadgodziny to przelozony podpisuje nam specjalny formularz
    nadgodzin jednak przed delegacja nie otrzymalem takiego podpisu.
    Uzasadnienie przelozonego: nie ma dodatkowych bonusow za prace w weekend
    podczas delegacji zagranicznej
    - Nie posiadam zadnego wyciagu z systemu dostepowego do biura mowiacego ze w
    weekend pracowalem na miejscu czyli formalnie nie mam zadnego potwierdzenia,
    ze pracowalem w weekend

    Z gory dzieki za pomoc.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 3. Data: 2006-08-06 12:17:33
    Od: "kris" <k...@r...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jeżeli to była tylko podróż to nic ci nie przysługuje. A jeżeli pracowałeś
    > to powinno to się liczyć do czasu pracy i albo nadgodziny, albo dzień
    > wolny.

    W ktorym miejscu w kodeksie pracy jest to napisane?

    Pozdrawiam
    Kris

  • 4. Data: 2006-08-06 12:26:27
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    kris napaskudził na ekranie:
    > Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > W ktorym miejscu w kodeksie pracy jest to napisane?

    Że za wykonywaną pracę należy się wynagrodzenie i że nie można zrzec się
    tego prawa.

  • 5. Data: 2006-08-06 13:05:38
    Od: "kris" <k...@r...pl>

    > Że za wykonywaną pracę należy się wynagrodzenie i że nie można zrzec się
    > tego prawa.

    A jakis dokladniejszy przepis mowiacy o delegacji zagranicznej?

    Pozdrawiam
    Kris

  • 6. Data: 2006-08-06 14:46:33
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > A jakis dokladniejszy przepis mowiacy o delegacji zagranicznej?
    a ma to jakies znaczenie że jest to delegacja?
    wykonywana praca, to wykonywana praca.
    w umowie masz zapisane miejsce wykonywania pracy (jest wielce prawdopodobne,
    że masz wskazaną siedzibę firmy oraz inne oddziały, może siedzibę klienta)
    i te pracę wykonujesz w odpowiednich dniach pracy (wiesz gdzie znaleźć
    przepisy dotyczące dni pracy?)
    za tę prace otrzymujesz odpowiednie wynagrodzenie, którego nie mozesz się
    zrzec (wiesz gdzie znaleźć przepisy dotyczące wynagrodzenia?)
    delegacja to forma wyrównania kosztów pomiędzy miejscem zamieszkania a
    czasem wyjazdu (nie chce mi się ponawiac pytania)
    w delegacji przebywasz od momentu wyjścia z siedziby firmy i wyjazdu w
    podróż (obojętnie czy krajową, czy zagraniczną) do momentu przekroczenia
    progu firmy w momencie powrotu (co do pytania, to jak wyzej), czasem ten
    czas jest liczony od momentu wyjścia z miejsca zamieszkania
    w delegacji zagranicznej jest najpierw delegacja krajowa od momentu wyjazdu
    do momentu opuszczenia kraju (np.wylotu), gdzie zamienia się w delegacje
    zagraniczną. I odpowiednio jest z powrotem, zagraniczna na krajową zmienia
    się w momencie przyjazdu/przylotu (a jak ktoś bedzie złosliwy, to doda
    jeszcze np. sttek czy jakikolwiek inny sposób transportu).
    Za delegację zagraniczną obowiązują wyższe stawki niż za krajową, co chyba
    jest oczywiste (i wyznaczone przez tablele, co moze miec znaczenie np. przy
    przejeździe samochodem do Wielkiej brytanii przez kilka krajów i strefę
    euro)

    nie da sie znaleźć jednego przepisu specjalnie dla ciebie. postaraj się
    troszkę pogłówkowac nad istniejącymi przepisami :)

    i tak zupełnie na marginesie - nie rozumiem, dlaczego tak podchodzisz do
    sprawy. zacytuję:
    > Uzasadnienie przelozonego: nie ma dodatkowych bonusow za prace w weekend
    > podczas delegacji zagranicznej

    dodatkowych nie ma. są normalne. za wykonywaną pracę w dzień wolny od pracy
    nalezy się wynagrodzenie lub dzień wolny.

    I jeżeli nie znajdziesz przepisu, to zawsze możesz odwołac się do zdrowego
    rozsądku pracodawcy - jest ok, że nie chcesz mi teraz dać <czegośtam>, tylko
    następnym razem nie licz że taka robota zostanie wykonana w weekend. w
    piatek koncze prace i wracam do domu, samolot w te i wewte kosztuje tyle i
    tyle.
    czyli skracając do jednego słowa - negocjacje. A negocjowac można wszystko:)

    > Pozdrawiam
    > Kris

    gromax

  • 7. Data: 2006-08-18 14:12:20
    Temat: Re: delegacja [BYLO:zagraniczna] w weekend + brak kosztów
    Od: Mo <l...@o...pl>

    Się podepnę, bo problem mam podobny, choć nie dotyczy delegacji
    zagranicznej, ale pracy w weekend. :)

    Ktoś (gromax, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > dodatkowych nie ma. są normalne. za wykonywaną pracę w dzień wolny od pracy
    > nalezy się wynagrodzenie lub dzień wolny.

    I jeszcze się upewnię - jak w delegacji pracuję od pt do wtorku, to
    należą mi się dwa dni wolnego lub nadgodziny, liczone w jaki sposób?
    2*8*średnia za godzinę*x%?

    I druga część pytania - w delegacji nie ponoszę żadnych kosztów poza
    podróżą, nie należy mi się więc dieta. Czy mogę się ubiegać o inne
    "bonusy" z racji oddalenia (kiedyś był jakiś dodatek "rozstaniowy", ale
    jakoś nie mogę go teraz znaleźć)? Jakie obowiązki w związku z częstymi
    wyjazdami (2/3 tyg/m-c) ma wobec mnie pracodawca?

    Uff, się rozpisałam dzięki za pomoc, pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 8. Data: 2006-08-18 19:29:55
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    w skrócie:
    delegacja = opuszczenie stałego miejsca pracy i udanie się do innego.
    w związku z tym płacone jest coś w rodzaju "wyższych kosztów".
    i tak: za czas przebywania na delegacji wypłacane jest za upłynięcie
    pierwszych 8, 12 i dalej 24 i każdych następnych 24 godzin (za czas do 8
    godzin nic, od 8 do 12 pół diety, powyżej 12 do 24 pełna dieta i za każde
    następne rozpoczęte 24 godziny kolejna dieta)
    do tego dochodzi nocleg, przejazd itp.

    zaś to, o co się pytasz najprawdopodobniej dotyczy samego czasu wykonywanej
    pracy, tj. w dniach które standardowo u ciebie są dniami wolnymi. czyli że
    za te dni należy ci się czas wolny lub nadgodziny, a reguluje to KP

    --
    to tylko moje zdanie
    *G*R*O*M*A*X*

  • 9. Data: 2006-08-20 18:14:40
    Od: Mo <l...@o...pl>

    Ktoś (gromax, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > w skrócie:
    > delegacja = opuszczenie stałego miejsca pracy i udanie się do innego.
    > w związku z tym płacone jest coś w rodzaju "wyższych kosztów".
    "Dieta jest przeznaczona na pokrycie zwiększonych kosztów _wyżywienia_ w
    czasie podróży", których nie ponoszę... Czyli nic, chyba, że coś
    utarguję. ;)

    Dzięki i pozdrawiam
    M.

  • 10. Data: 2006-09-15 00:22:19
    Od: Pawel Trocinski <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    Dnia 20.08.2006 Mo <l...@o...pl> napisał/a:
    > Ktoś (gromax, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > "Dieta jest przeznaczona na pokrycie zwiększonych kosztów _wyżywienia_ w
    > czasie podróży", których nie ponoszę... Czyli nic, chyba, że coś
    > utarguję. ;)

    Czy okreslenie "nie ponosze" oznacza, ze podczas wyjazdow masz zapewnione pelne
    (3 posilki) wyzywienie? Jezeli tak, to z tego co sie orientuje mozesz
    ewentualnie starac sie o zwrot kosztow przejazdow (jezeli nie masz samochodu
    sluzbowego do dyspozycji). To wynosi 10% diedy na dany kraj.

    Trociu.