PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytania o kilka zawodów?

  • 1. Data: 2006-08-05 19:35:28
    Temat: pytania o kilka zawodów?
    Od: "Patryk \(misio_patysio\)" <m...@g...pl>

    Planuje zmianę pracy. Mam w związku z tym kilka pytań, wiem że głupich no
    ale kto pyta nie błądzi.
    Jakie warunki głównie finansowe i pracy są w salonach sprzedaży operatorów
    komórkowych? Czy wiecie co
    Co generalnie robi przedstawiciel handlowy? Na czym polega jego praca?
    Jeździ taki po np. po sklepach i co tam robi? Zbiera zamówienia, sprawdza
    jak się towar prezentuje na półkach i rozdaje gadżety? Czy każdy
    przedstawiciel jest "na prowizji"?

    Generalnie poszukuje pracy w handlu/usługach lub pracy w biurze, mam średnie
    wykształcenie (ogólniak + studium informatyczne), z powodu doświadczenia
    zawodowego prędzej uważam się za zorientowanego w temacie pracownika
    biurowego niż informatyka. Jakie stanowiska pracy można objąć w takiej
    "konfiguracji"? wiem że dużo zależy od wiedzy i zainteresowań.

    Czy istnieje jakiś stronka lub książka z opisami zawodów? :|

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-08-06 07:21:01
    Temat: Re: pytania o kilka zawodów?
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeździ taki po np. po sklepach i co tam robi? Zbiera zamówienia, sprawdza
    > jak się towar prezentuje na półkach i rozdaje gadżety? Czy każdy

    Jak w większosci prac, rózne są tez modele przedstawicieli handlowych. Jesli
    pracujesz w firmi handlowej, ktora ma znany powszechnego użytku towar konsumencki,
    to na prace przedstawiciela składają sie podstawowo elementy : wizyta u właściciela
    sklepu - przestawienie aktualnej oferty handlowej, listy produktów wycofanych albo
    wprowadzonych, zmiany ceny, informacje o obrocie z firma, plany obu firm na nastepny
    okres. Czesto również przedstawiciel ma za zadanie zebrac zamowienie ze sklepu - wiec
    przyjezdza do sklepów, rozmawia z personelem o towarze, jego sprzedaży, zamowieniu i
    ekspozycji. W Bardzo Duzych Firmach o ekspozycje w sklepach dba dodatkowa armia
    marchandiserów.
    Inaczej nieco ma sie przedstawiciel w szczególnych branzach, jak np medycznych, gdzie
    celem jego pracy będzie w 90% lekarz, ktopry jego lekarstwa przepisuje, i tu masz z
    głowy raczej takie stanowisko (sądzac po przygotowaniu).
    Jeszcze inaczej wygladac będzie praca przedstawiciela sprzedającego usługi, i tu
    zaleznie od ich rodzaju bedzie to najcześciej kontakt z firmami (powiedzmy umownie
    telefony komórkowe), a inaczej bedzie w przypadku przestawiciela telewizji kablowej,
    ktory będzie chodzil wieczorami po mieszkaniach i oferował prywatnym osobom.
    Własciwie ile produktów tyle metod pracy.
    Co do wynagrodzenia to najcześciej u PH składa sie ono z pensji zasadnicznej +
    prowizja, i znow bywa równie, są firmy, w ktorych sama podstawa to sa godziwe
    pieniądze, a premia jest mniejsza, i czasem zalezy od wielu skomplikowanych
    parametrów, a często pensja PH jest symboliczna, a najważniejszy składnik to
    prowizja od wykonanych zadań.

    Uspokoje Cie tez, że raczej wiekszośc poważnych firm nie da tej pracy czlowiekowi,
    który sam siebie charakteryzuje jako "bardziej pracownika biurowego niz informatyka"

    powodzenia
    Wojtek