PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista - ScrumMaster, Project Leader

  • 1. Data: 2006-08-06 11:12:10
    Temat: Programista - ScrumMaster, Project Leader
    Od: flo <f...@p...onet.pl>

    Hej!!
    Jakis czas temu zaproponowano mi pozycje Scrum Mastera (taki kierownik
    zespolu w metodologi Agile), na pewno ja przyjme. Nie mniej jednak
    zastanawiam sie czy taka pozycja dla programisty jest czyms dobrym czy
    nie. ScrumMaster zajmuje sie rozwiazywaniem problemow ale nie
    programuje, wiec nie zdobywa praktyki w "klepaniu kodu".
    Z drugiej strony - dobry programista powinien miec doswiadczenie nie
    tylko w programowaniu.
    Jak myslicie ?

  • 2. Data: 2006-08-06 15:38:52
    Temat: Re: Programista - ScrumMaster, Project Leader
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    flo napisał(a):
> [...]
    > programuje, wiec nie zdobywa praktyki w "klepaniu kodu".
    > Z drugiej strony - dobry programista powinien miec doswiadczenie nie

    A co rozumiesz przez "rozwiązywanie problemów" ?
    Możliwe że to wymaga większej wiedzy programistycznej niż samo
    programowanie, nawet na pewno.

  • 3. Data: 2006-08-06 20:41:18
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    flo wrote:
> [...]
    > nie. ScrumMaster zajmuje sie rozwiazywaniem problemow ale nie
    > programuje, wiec nie zdobywa praktyki w "klepaniu kodu".

    Z ciekawości: to w firmie znajdującej się w Polsce ktoś stosuje Scrum na
    tyle poważnie, że myślą o ScrumMasterze? Czy mógłbyś zdradzić, jaka to
    firma? Interesująco to wygląda :)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2006-08-07 16:29:11
    Od: flo <f...@p...onet.pl>

    mgl napisał(a):

    > Z ciekawości: to w firmie znajdującej się w Polsce ktoś stosuje Scrum na
    > tyle poważnie, że myślą o ScrumMasterze? Czy mógłbyś zdradzić, jaka to
    > firma? Interesująco to wygląda :)

    Nie moge zdradzic nazwy firmy, bo to zdradzanie tajemnicy firmy. Moge
    powiedziec, ze tak stosujemy - firma jest bardzo duza (powyzej 15tys.
    osob) i miedzynarodowa.
    Scrum wdrazamy od 3 miesiacy i chyba zaczyna dzialac (codzienne
    spotkania sa super:). Na poczatku bylo ciezko i generalnie nikt nie
    wiedzial o co chodzi - po czasie wydaje sie ze ludzie zaczynaja rozumiec
    metodologie i (o dziwo) zaczyna sie podobac. Prace ida szybciej,
    jestesmy wydajniejsi i barrrdziej zorganizowani.
    Osobiscie podobaja mi sie najbardziej aspekty zwiazane z TDD.

  • 5. Data: 2006-08-07 19:33:25
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    flo wrote:
    > Nie moge zdradzic nazwy firmy, bo to zdradzanie tajemnicy firmy. Moge
    > powiedziec, ze tak stosujemy - firma jest bardzo duza (powyzej 15tys.
    > osob) i miedzynarodowa.

    Ze niby w Siemens SDC? Ślady TDD można tam znaleźć, ale SCRUM...
    jesteście chyba jednym z pionierskich zespołów ;)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 6. Data: 2006-08-07 20:54:12
    Od: flo <f...@p...onet.pl>

    mgl napisał(a):

    > Ze niby w Siemens SDC? Ślady TDD można tam znaleźć, ale SCRUM...
    > jesteście chyba jednym z pionierskich zespołów ;)

    Nie siemens i nie pytaj.

  • 7. Data: 2006-08-07 22:48:01
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    flo <f...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie moge zdradzic nazwy firmy, bo to zdradzanie tajemnicy firmy.

    I co jest w tym tajemnica? Ze stosujecie Scrum? :)

> [...]
    > metodologie i (o dziwo) zaczyna sie podobac. Prace ida szybciej,
    > jestesmy wydajniejsi i barrrdziej zorganizowani.

    A co bylo stosowane wczesniej, przed Scrum?

    Co do oryginalnego pytania, scrum master mniej wiecej odpowiada pozycji PM, ze
    wszystkimi wynikajacymi stad konsekwencjami :-)

    > Osobiscie podobaja mi sie najbardziej aspekty zwiazane z TDD.

    A co wczesniej robiliscie z testowaniem?

    A.

  • 8. Data: 2006-08-07 22:48:04
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>