PracaGrupypl.praca.dyskusjedelegacja zagraniczna w weekend › Re: delegacja zagraniczna w weekend
    From: "gromax" <g...@N...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: delegacja zagraniczna w weekend
    Date: Sun, 6 Aug 2006 16:46:33 +0200

    > A jakis dokladniejszy przepis mowiacy o delegacji zagranicznej?
    a ma to jakies znaczenie że jest to delegacja?
    wykonywana praca, to wykonywana praca.
    w umowie masz zapisane miejsce wykonywania pracy (jest wielce prawdopodobne,
    że masz wskazaną siedzibę firmy oraz inne oddziały, może siedzibę klienta)
    i te pracę wykonujesz w odpowiednich dniach pracy (wiesz gdzie znaleźć
    przepisy dotyczące dni pracy?)
    za tę prace otrzymujesz odpowiednie wynagrodzenie, którego nie mozesz się
    zrzec (wiesz gdzie znaleźć przepisy dotyczące wynagrodzenia?)
    delegacja to forma wyrównania kosztów pomiędzy miejscem zamieszkania a
    czasem wyjazdu (nie chce mi się ponawiac pytania)
    w delegacji przebywasz od momentu wyjścia z siedziby firmy i wyjazdu w
    podróż (obojętnie czy krajową, czy zagraniczną) do momentu przekroczenia
    progu firmy w momencie powrotu (co do pytania, to jak wyzej), czasem ten
    czas jest liczony od momentu wyjścia z miejsca zamieszkania
    w delegacji zagranicznej jest najpierw delegacja krajowa od momentu wyjazdu
    do momentu opuszczenia kraju (np.wylotu), gdzie zamienia się w delegacje
    zagraniczną. I odpowiednio jest z powrotem, zagraniczna na krajową zmienia
    się w momencie przyjazdu/przylotu (a jak ktoś bedzie złosliwy, to doda
    jeszcze np. sttek czy jakikolwiek inny sposób transportu).
    Za delegację zagraniczną obowiązują wyższe stawki niż za krajową, co chyba
    jest oczywiste (i wyznaczone przez tablele, co moze miec znaczenie np. przy
    przejeździe samochodem do Wielkiej brytanii przez kilka krajów i strefę
    euro)

    nie da sie znaleźć jednego przepisu specjalnie dla ciebie. postaraj się
    troszkę pogłówkowac nad istniejącymi przepisami :)

    i tak zupełnie na marginesie - nie rozumiem, dlaczego tak podchodzisz do
    sprawy. zacytuję:
    > Uzasadnienie przelozonego: nie ma dodatkowych bonusow za prace w weekend
    > podczas delegacji zagranicznej

    dodatkowych nie ma. są normalne. za wykonywaną pracę w dzień wolny od pracy
    nalezy się wynagrodzenie lub dzień wolny.

    I jeżeli nie znajdziesz przepisu, to zawsze możesz odwołac się do zdrowego
    rozsądku pracodawcy - jest ok, że nie chcesz mi teraz dać <czegośtam>, tylko
    następnym razem nie licz że taka robota zostanie wykonana w weekend. w
    piatek koncze prace i wracam do domu, samolot w te i wewte kosztuje tyle i
    tyle.
    czyli skracając do jednego słowa - negocjacje. A negocjowac można wszystko:)

    > Pozdrawiam
    > Kris

    gromax