PracaGrupypl.praca.dyskusje › Składniki wynagrodzenia elektronika - konstruktora urządzeń mikroprocesorowych

  • 1. Data: 2006-08-06 11:37:38
    Temat: Składniki wynagrodzenia elektronika - konstruktora urządzeń mikroprocesorowych
    Od: "max.w" <m...@a...pl>

    Witam.
    Mam zamiar zmienić pracę w branży elektroniki mikroprocesorowej (jestem
    konstruktorem elektronikiem) i mam pytanie o elementy wynagrodzenia
    jakie są standardem w pracy konstruktora urządzęń mikprocesorowych.
    Obecnie mam stałą pensję ale niewielką niestety.
    Czy stosuję się w praktyce uzależnienie wynagrodzenia konstruktora od
    przychodu jaki firma uzyskuje z mojego projektu.
    Jeżeli mam ogromny wpłyt na koszty składników i koncepcję produktu to
    poza podstawowa pensja dodatek jako % przychodu ze sprzedaży produktu
    byłby jak najbardziej na miejscu.
    Czy powyższe stosuje się w praktyce?
    Czy przyszły pracodawca gdyby usłyszał o takim kształcie wynagrodzenia
    nie spadłby od razu z fotela? :-)

    max.w

  • 2. Data: 2006-08-06 17:46:41
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > byłby jak najbardziej na miejscu.
    > Czy powyższe stosuje się w praktyce?
    > Czy przyszły pracodawca gdyby usłyszał o takim kształcie wynagrodzenia

    Jasne ze spadnie. On szuka robotnika najemnego a nie wspólnika. Tomek

  • 3. Data: 2006-08-07 08:40:44
    Od: "max.w" <m...@a...pl>

    > Jasne ze spadnie. On szuka robotnika najemnego a nie wspólnika. Tomek

    Ale teraz jest moda na wypłacanie kasy górnikom z zysków kopalni, poza
    tym poniżej jest wiadomość "Jak to jest z premiami w dużych...? ", post
    z 2006-08-05 18-27, w którym mowa o takim kształcie premii o jakim
    napisałem, więc to nie jest taki niespotykany temat.
    Konstruktor robiący tak jak ja całość(!) projektu a nie tylko
    elektronikę i program mógłby się domagać takiej premii. Jedyne czego nie
    robię przy projekcie to nie składam oferty klientowi, bo to nie moja
    firma, choć złożenie oferty jest akurat niezbyt trudnym zadaniem...

  • 4. Data: 2006-08-07 11:39:55
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > choć złożenie oferty jest akurat niezbyt trudnym zadaniem...

    bynajmniej, jest to bardzo trudne zadanie. zastanów się, komu i w jaki
    sposób oferowałbyś swój produkt, weź poprawkę że nie znając rynku wyszukanie
    klientów byłoby baardzo trudne no i poza tym poświęcenie czasu na tak
    oddalone od siebie zadania... wybacz, ale czasy człowieka - orkiestry to juz
    dawno sie skończyły :)
    z jednej strony wiedza to atut, ale z drugiej czymś się trzeba zajmować. a
    skoro masz coś skonstruować i póxniej do tego napisać oprogramowanie,
    testować, sprawdzać, dostosowywać itd, to niewiele by czasu zostało ci na
    ofertowanie. no chyba że ctrl-c ctrl-v i do wszystkich to samo, ale to
    podobnie jak z cv, musi byc tworzone indywidualnie pod kazdego potencjalnego
    klienta :)

    --
    to tylko moje zdanie

    gromax

  • 5. Data: 2006-08-07 13:32:26
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 07 Aug 2006 10:40:44 +0200, max.w <m...@a...pl>
    w <eb6uao$33h$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > Konstruktor robiący tak jak ja całość(!) projektu a nie tylko
    > elektronikę i program mógłby się domagać takiej premii. Jedyne czego nie

    Oczywiście, mógłbyś siędomagać.
    Wiesz takze jaka jest różnica pomiędzy tobą domagającym się premii a
    tysiącami górników z kilofami, petardami i dostępem do materiałów
    wybuchowych domagających się premii, prawda?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-08-07 15:30:07
    Od: "max.w" <m...@a...pl>

    > Wiesz takze jaka jest różnica pomiędzy tobą domagającym się premii a
    > tysiącami górników z kilofami, petardami i dostępem do materiałów
    > wybuchowych domagających się premii, prawda?

    :-) no jest różnica niestety, oni mają siłę przebicia (dosłownie) :-)

  • 7. Data: 2006-08-07 16:24:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 Aug 2006 10:40:44 +0200, "max.w" <m...@a...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >z 2006-08-05 18-27, w którym mowa o takim kształcie premii o jakim
    >napisałem, więc to nie jest taki niespotykany temat.

    Którzy to górnicy nie powinni dostać ani grosza wypłat z zysków, o ile nie są
    akcjonariuszami. Premie - owszem, ale nie jakieś dywidendy, bo z jakiej racji?
    To straty niech też pokrywają solidarnie. :)

  • 8. Data: 2006-08-07 17:25:05
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Konstruktor robiący tak jak ja całość(!) projektu a nie
    > tylko elektronikę i program mógłby się domagać takiej
    > premii. Jedyne czego nie

    a gdzie produkują jeszcze u nas takie urządzenia? jeśli kolega
    nie z PO i się nie obrazi...