PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie-odprawa

  • 1. Data: 2002-11-13 09:08:25
    Temat: Zwolnienie-odprawa
    Od: "videoklip" <v...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie a własciwie to dwa:
    1. Firma w której pracuję jest w kiepskiej kondycji finansowej i obecnym
    roku zwalnia dość dużo pracowników. Nie wiem czy zwolnienia grupowe liczą
    się średnio miesięcznie czy na rok - bo według mnie firma w tym roku
    zwolniła juz tyle osób że są to zwolnienia grupowe (podobno opowyżej 10%
    zatrudnionych zwolnionych yo już zwolnienia grupowe). W moim przypadku to
    zrobiono inaczej - wypowiedziano mi dotychczasowe warynki płacy i
    zaproponowano nowe (60% dotychczasowej płacy) oraz znacznie gorsze
    stanowisko pracy. Nie przyjąłem propozycji i to wypowiedzenie jest obecnie
    wypowiedzeniem pracy (3-miesięczne bo pracuję w firmie powyżej 3 lat).
    Poinformowano mnie, że o odprawie mogę zapomnieć bo przecież firma mnie nie
    chciała zwolnić tylko zmiienic warunki których ja nieprzyjąłem. Byłem przez
    ponad 3 lata w firmie na stonowisku kierowniczym i abecnie oddelegowano mnie
    na 3 miesiące na zwykłego pracownika - nie wiem czy też pracodawca miał do
    tego prawo.
    2. Jako przyczynę wypowiedzenia podano mi brak skuteczności z zarządzaniu
    ........ z czym również niemogę się zgodzić (żadnej nagany, upomnienia,
    żadnych zastrzeżeń co to pełnienia funkcji przez ponad 3 lata) - poprostu
    nowonominowany prezes szukał dupochronki dlaczego w firmie jest coraz gorzej
    i padło na mnie jako kozła ofiarnego. Tylko ja niechcę być ofiarą sytuacj i
    chcę złożyć pozew do Sądu Pracy. Nie chcę tego robic w okresie wypowiedzenia
    (jeszcze przychodze do pracy i moga mi złośliwie podłozyc tzw. "świnię" ) i
    dlatego mam pytanie - w jakim okresie czasu muszę złożyc pozew po
    zakończeniu wypowiedzenia i otrzymaniu świadectawa pracy. Co mogę jeszcze
    próbować zyskać w Sądzie oprócz wyczyszczenia papierów czyli zmiany wpisu
    przyczyny wypowiedzenia.

    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2002-11-13 09:27:48
    Temat: Re: Zwolnienie-odprawa
    Od: k...@p...onet.pl

    > dlatego mam pytanie  - w jakim okresie czasu muszę złożyc pozew po
    > zakończeniu wypowiedzenia i otrzymaniu œwiadectawa pracy. Co mogę jeszcze
    > próbować zyskać w Sšdzie oprócz wyczyszczenia papierów czyli zmiany wpisu
    > przyczyny wypowiedzenia.

    Chyba dales de...(dzisiaj jest 13-y nowego miesiaca)

    na wypowiedzeniu (prawidlowym) jest dopisek. ze przyslugoje od niego w terminie
    7-o dniowym odwolanie do sadu pracy. Tu chodzi o odwolanie od wypowiedzenia a
    nie swiadectwa. termin przeszedl. czyli zgodziles sie z trescia wypowiedzenia

    > Pozdrawiam
    > G.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-11-13 09:43:20
    Od: "videoklip" <v...@p...onet.pl>

    Tak chyba dałem..... Czyli nie ma już mozliwości aby się od tego odwołać?
    Nie ma innego sposobu

    Nidługo firma zmieni własciciela a w kadrach zostaną moje zas...... papiery
    i każdy kto spojrzy powie - spadaj pan - byłeś pan nieskuteczny. Furtka
    zamknięta.

    A ja nie mogę się przecież na to zgodzić bo prawdą udokumentowaną jest że
    byłem skuteczny przez te trzy lata - problemy w firmie zaczęly się jak
    wprowadzili nowego prezesa. Pozatym moja odpowiedzialność ostatnio była
    rozmyta bo wprowadzili komisje decyzyjne w których uczestniczyłem
    podejmujące zbiorowo decyzje związane miedzy innymi z z zakresem moich
    obowiązkow a kozła ofiarnego ewyznaczyli mnie. Nie mogę się z tym zgodzić i
    muszę znalezć jakąść drogę by coś z tym zrobić. Napewno tego tak niemogę
    zostawić. Tylko jak to teraz zmienić?

    G.
    urodzony 13 w piątek :)

  • 4. Data: 2002-11-13 10:02:42
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > i każdy kto spojrzy powie - spadaj pan - byłeś pan nieskuteczny. Furtka

    Moge ci jedynie doradzic (na moja tylko praktyczna znajomosc realiow
    pracy...moze warto przjsc sie do sadu pracy, lub nawet z kompletem dokumentow
    zasiegnac platnej porady u specjalisty od prawa pracy), zebys zorientowal sie,
    czy obecne wypowiedzenie daje ci prawo do zasilku (jesli nie, lub jesli stac
    cie na rezygancje z niego ewentualnie , w interesie znalezienia dobrej pracy w
    przyszlosci, wynegocjowal z pracodawca zmiane tresci wypowiedzenia na
    porozumienie stron + dobra opinia.)

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-11-13 10:48:32
    Od: "Dadi" <g...@o...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > ewentualnie , w interesie znalezienia dobrej pracy w przyszlosci,
    > wynegocjowal z pracodawca zmiane tresci wypowiedzenia na porozumienie

    Ten przypadek to jedynie udaj sie do prawnika zaplac i bedziesz wiedzial na
    czym stoisz
    Ze mna zrobil podobnie
    Pozdr Andrzej

  • 6. Data: 2002-11-13 11:04:22
    Od: "videoklip" <v...@p...onet.pl>

    To juz wiem że zasiłek mi przysługuje, negocjować próbowałem /obiecali że
    zmienią potem sie wycofali/, na świadectwie pracy nie bedę miał tego zapisu
    więc porozumienie stron odpada /wtedy stracę prawo do zasilku/, tylko nie
    wiem czy nieprzysługuje mi jakoś odprawa.

    Co to prawnika to masz rację muszę jednak skożystać z jego usług, sprawa
    jest dla mnie zbyt ważna żeby ją tak zostawić, a niesytety w przepisach
    prawa pracy nie jestem zbyt dobry.

    Pozdrawiam
    G.
> [...]
    papiery

  • 7. Data: 2002-11-13 20:27:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Nov 2002 12:04:22 +0100, "videoklip"
    <v...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >
    >Co to prawnika to masz rację muszę jednak skożystać z jego usług, sprawa
    >jest dla mnie zbyt ważna żeby ją tak zostawić, a niesytety w przepisach

    Może znajdziesz na nich haka? Czy nie złamali podstawowych obowiązków
    pracodawcy? Czy w ciągu ostatniego miesiąca nie dowiedziałeś się o
    spóźnionej wypłacie (choćby o 1 dzień - to może być uzasadnienie
    rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-11-13 20:27:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Nov 2002 10:08:25 +0100, "videoklip"
    <v...@p...onet.pl> zakodował:

    >roku zwalnia do?ć dużo pracowników. Nie wiem czy zwolnienia grupowe liczš
    >się ?rednio miesięcznie czy na rok - bo według mnie firma w tym roku
    >zwolniła juz tyle osób że sš to zwolnienia grupowe (podobno opowyżej 10%
    >zatrudnionych zwolnionych yo już zwolnienia grupowe).

    10 % lub 100 osób (gdy firma zatrudnia >1000) w ciągu 3 miesięcy.
    Jednak Art. 10 Ustawy o szczególnych zasadach... powoduje, że nawet
    pojedyncze zwolnienia są nią regulowane, jeżeli jedynym uzasadnieniem
    zwolnienia są przyczyny ekonomiczne i likwidacja stanowiska.

    >Poinformowano mnie, że o odprawie mogę zapomnieć bo przecież firma mnie nie
    >chciała zwolnić tylko zmiienic warunki których ja nieprzyjšłem. Byłem przez
    >ponad 3 lata w firmie na stonowisku kierowniczym i abecnie oddelegowano mnie
    >na 3 miesišce na zwykłego pracownika - nie wiem czy też pracodawca miał do
    >tego prawo.

    Jakie jest uzasadnienie wypowiedzenia? Jeżeli przyczyny ekonomiczne,
    to odprawa Ci się należy.

    >2. Jako przyczynę wypowiedzenia podano mi brak skuteczno?ci z zarzšdzaniu
    >........ z czym również niemogę się zgodzić

    Ooops. To biegiem do sądu. Umowa o pracę zobowiązuje pracownika do
    starania się (i tylko za zaniednanie może zostać ukarany). Za efekty
    nie odpowiadasz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-11-14 14:05:51
    Od: "videoklip" <v...@p...onet.pl>

> [...]

    > spóźnionej wypłacie (choćby o 1 dzień - to może być uzasadnienie
    > rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy).

    O tak Hak by sie przydał - niestety o dziwo narazie płacą w terminie.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-11-14 14:16:07
    Od: "videoklip" <v...@p...onet.pl>

    > Pięknego dnia Wed, 13 Nov 2002 10:08:25 +0100, "videoklip"
    > <v...@p...onet.pl> zakodował:

    > Jakie jest uzasadnienie wypowiedzenia? Jeżeli przyczyny ekonomiczne,
    > to odprawa Ci się należy.

    Niestety nie są to przyczyny ekonomiczne tylko nieprzyjąłem nowych warunków
    płacy i pracy. Automatycznie stało się to wypowiedzeniem z 3 miesięcznym
    okresem wypowiedzenia.

    > Ooops. To biegiem do sądu. Umowa o pracę zobowiązuje pracownika do
    > starania się (i tylko za zaniednanie może zostać ukarany). Za efekty
    > nie odpowiadasz.

    O to dzięki za tą informację. Tylko jedno - jak dam teraz do Sądu to
    przecież ja tu jeszcze pracuję przez 2,5 miesiąca. Na L4 nie mam co liczyć a
    mogą mi tu jeszcze podłożyć jakąś świnkę. Czy nie lepiej i czy miożna bedzie
    jeszcze złożyć pozew o ten zapis "braku skutecznosci w zarządzaniu" po
    otrzymaniu świadectwa pracy?

    Pozdrawiam
    G.