PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie-odprawa

  • 11. Data: 2002-11-14 15:54:13
    Temat: Re: Zwolnienie-odprawa
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Nov 2002 15:16:07 +0100, "videoklip"
    <v...@p...onet.pl> zakodował:

    >Niestety nie są to przyczyny ekonomiczne tylko nieprzyjąłem nowych warunków
    >płacy i pracy. Automatycznie stało się to wypowiedzeniem z 3 miesięcznym
    >okresem wypowiedzenia.

    Tak, to już wiedziałem. Ale zmiana warunków też musi mieć jakieś
    uzasadnienie - trudno, przy zmniejszeniu pensji przy tych samych
    obowiązkach znaleźć inną przyczynę, niż ekonomiczną.

    >O to dzięki za tą informację. Tylko jedno - jak dam teraz do Sądu to
    >przecież ja tu jeszcze pracuję przez 2,5 miesiąca. Na L4 nie mam co liczyć a
    >mogą mi tu jeszcze podłożyć jakąś świnkę. Czy nie lepiej i czy miożna bedzie
    >jeszcze złożyć pozew o ten zapis "braku skutecznosci w zarządzaniu" po
    >otrzymaniu świadectwa pracy?

    Za późno. Nie wiem, czy już nie jest za późno. Na wypowiedzeniu
    powinieneś mieć o tym pouczenie.
    Skontaktuj się z PIP.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2002-11-15 11:12:56
    Od: "videoklip" <v...@p...onet.pl>

    > Tak, to już wiedziałem. Ale zmiana warunków też musi mieć jakieś
    > uzasadnienie - trudno, przy zmniejszeniu pensji przy tych samych
    > obowiązkach znaleźć inną przyczynę, niż ekonomiczną.

    Niestety jako przyczyna jest zapis tylko o tym braku skutecznosci nic o
    przyczynach ekonomicznych

    > Za późno. Nie wiem, czy już nie jest za późno. Na wypowiedzeniu
    > powinieneś mieć o tym pouczenie.
    > Skontaktuj się z PIP.
    >
    > --

    Niestety dowiedziałem sie w czoraj że to juz zapuźno. Na wypowiedzeniu
    warunków płacy był czas odwołania 7 dni (niestety). Myślałem że mozna to
    bedzie ruszyć dopiero po zakończeniu stosunku pracy, okazuje sie że podobno
    nie.
    Teraz właśnie szukam sposobu jak to odkręcić. Właśnie zadzwonie do PIP -
    moze mi coś podpowiedzą.

    Pozdrawiam
    G.

  • 13. Data: 2002-11-19 13:43:27
    Od: "tomek" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "videoklip" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Poinformowano mnie, że o odprawie mogę zapomnieć bo przecież firma mnie
    nie chciała zwolnić tylko zmiienic warunki których ja nieprzyjąłem. Byłem
    przez ponad 3 lata w firmie na stonowisku kierowniczym i abecnie
    oddelegowano
    mnie na 3 miesiące na zwykłego pracownika - nie wiem czy też pracodawca
    miał
    do tego prawo.
    Niestety nie są to przyczyny ekonomiczne tylko nieprzyjąłem nowych warunków
    płacy i pracy. Automatycznie stało się to wypowiedzeniem z 3 miesięcznym
    okresem wypowiedzenia.

    Ja ostatnio bylem w podobnej sytuacji, nie przyjalem nowych warunkow
    placowych,
    czyli rozwiazanie umowy nastepuje za wypowiedzeniem z winy pracodawcy i
    nalezy Ci sie wypowiedzenie i odprawa uzaleznione od:
    a - stazu pracy w firmie
    b - stazu pracy wogole

    nie daj sie zrobic w konia, kodeks pracy obowiazuje wszystkich
    pzdr tomek
    gg 56312

  • 14. Data: 2002-11-20 13:05:34
    Od: "videoklip" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czyli rozwiazanie umowy nastepuje za wypowiedzeniem z winy pracodawcy i
    > nalezy Ci sie wypowiedzenie i odprawa uzaleznione od:

    Niestety nie byłem jeszcze u prawnika (brak czasu) ale widzę że musze zrobic
    to jak najszybciej.
    Jeżeli mi sie należy w tym moim przypadku odprawa to muszę o nią powalczyć.
    W kadrach poinformowano mnie ze żadnej odprawy nie dostanę bo przy takim
    rozwiazaniu umowy o prace ona mi sie nienalezy.
    Moj staż w pracy
    Rozpoczecie pracy po studiach marzec 1994, a od maja 1999 przeszłem do pracy
    w aktualnej firmie.

    Pozdrawiam
    G.

  • 15. Data: 2002-11-22 14:32:34
    Od: "Michal Kedziora" <m...@a...krakow.pl>

    Polecam wizyte w PIPie (Inspektoracie Pracy)
    Sa to typowe zagrywki i znane juz rozwiazania