PracaGrupypl.praca.dyskusje › Agenicja posrednictwa pracy i przekret

  • 1. Data: 2002-11-12 23:10:27
    Temat: Agenicja posrednictwa pracy i przekret
    Od: "The_EaGle" <t...@w...tenbit.pl>

    Znajomy by? wczoraj w agencji posrednictwa pracy w Wa-wie przy Al.
    Jerozolimskiej 31/13 ,dowiedzial sie jakie maja oferty pracy. Oni
    powiedzieli mu ze maja dla niego prace pod warunkiem ze podpisze z nimi
    umowe i wplaci 100zl :-). Wydawalo mu sie to zbyt piekne by bylo
    prawdziwe i zostawil im tylko CV i powiedzial do widzenia. Jakie by?o
    jego zdziewienie gdy przed 16 kiedy wychodzil zjawila sie na miejscu
    policja :-). Wyelegitymowali wszystkich i zapytali go czy podpisywal
    jakas umowe, powiedzial ze nie i go wypuscili stamtad. Zapytal tez o co
    chodzi. Policjant stwierdzil zeby lepiej tutaj swojego CV nie zostawial.

    Mam pytanie czy to jakas nowa moda z takimi "teoretycznymi" agencjami
    posrednictwa pracy? Sam do podobnej kilka dni temu dzwonilem i ta sama
    rozmowa 100zl i jakas umowa :-) - dalem sobie spokoj.

    Rafal

  • 2. Data: 2002-11-13 00:34:31
    Temat: Re: Agenicja posrednictwa pracy i przekret
    Od: k...@p...onet.pl

    > Mam pytanie czy to jakas nowa moda z takimi "teoretycznymi" agencjami
    > posrednictwa pracy? Sam do podobnej kilka dni temu dzwonilem i ta sama
    > rozmowa 100zl i jakas umowa :-) - dalem sobie spokoj.

    taka moda. Niedawno w prasie, czy w telewizji bylo o warszawskich agencjach
    obiecujacych zanlezienie taniego mieszkania do wynajecia na takich samych
    zasadach...100 czy wiecej zlotych i w odpowiedzi pare nieaktualnych, lipnych
    adresow.

    > --
    > Pozdrawiam
    >        Rafal

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-11-13 05:58:58
    Od: "Irena" <i...@a...com.pl>

    żadne biuro pośrednictwa pracy NIE MA PRAWA pobierać za swoje usługi ani
    złotówki
    Irena

  • 4. Data: 2002-11-13 08:00:52
    Od: "beef" <f...@s...pl>

> [...]
    > obiecujacych zanlezienie taniego mieszkania do wynajecia na takich samych
    > zasadach...100 czy wiecej zlotych i w odpowiedzi pare nieaktualnych,

    dokladnie. ostatnio na tvn24 byl dluzszy reportaz na ten temat (moze nawet
    jeszcze
    zdarzaja sie powtorki).
    nie dajcie sie wydymac!

  • 5. Data: 2002-11-13 09:52:53
    Od: "The_EaGle" <t...@w...tenbit.pl>

    "Irena" <i...@a...com.pl> wrote in

    > zadne biuro pośrednictwa pracy NIE MA PRAWA pobierac za swoje uslugi
    > ani zlotówki

    Nie ma prawa tzn ze to jest w swietle prawa zabronione?
    Rafal

  • 6. Data: 2002-11-13 10:07:04
    Od: k...@p...onet.pl

    > "Irena" <i...@a...com.pl> wrote in

    > Nie ma prawa tzn ze to jest w swietle prawa zabronione?

    Dokladnie. Szukajacy pracy bezpaltnie, szukajacy pracownika ma ponosic oplaty.

    Natomiast prawo nie zabrania np prowadzenia platnego kursu patrzenia w sufit,
    po ktorym kursodawca obiecuje prawie pewna prace za swoim posrednictwem.

    metod obejscia jest duzo.

    > Pozdrawiam
    >        Rafal

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-11-13 13:59:51
    Od: "Aski" <s...@i...pl>

    nie nowa moda...praktykowana od lat ...tez kiedys dalismy sie nabrac
    poznanskiej agencji nieruchomosci ktora oferowala...gwarantowala znalezienie
    niedrogiego mieszkania. Facet podpisal z nami umowe... skasowal nas na
    800..potem podal kilka lipnych adresow i zniknal;) tak po prostu a wraz z
    nim nasza kasa...Nasz blad polegal na tym ze w trybie pilnym ...w ciagu
    tygodnia zmuszeni bylismy znalesc mieszkanie i to uspilo nasza czujnosc.
    Szukalismy go na wlasna reke a potem sprawe zglosilismy Policji, ktora jest
    naprawde ok-tu wielki uklon w jej strone. Policja przeprowadzila sledztwo i
    jak sie okazalo facet zyl z takich przekretow. W rezultacie sprawa trafila
    do sadu a facet jest poszukiwany listem gonczym...Madry Polak po szkodzie...

    Moral..nie dajcie sie nabrac jakimkolwiek agencjom posrednictwa... najpierw
    niech znajda wam mieszkanie czy prace ..a potem przydzie czas na kase...nie
    wczesniej...taki uklad jest uczciwy.
    p.sroczka

  • 8. Data: 2002-11-13 14:06:00
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    The_EaGle <t...@w...tenbit.pl> napisał(a):

> [...]
    > powiedzieli mu ze maja dla niego prace pod warunkiem ze podpisze z nimi
    > umowe i wplaci 100zl :-). Wydawalo mu sie to zbyt piekne by bylo

    Agencja pośrednictwa pracy nie może pobierać żadnych opłat od poszukujących
    pracy. Jest to zresztą bardzo słuszne - ma szukać zatrudnienia dla
    kandydatów, a nie zbierać oferty.

  • 9. Data: 2002-11-19 12:00:09
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Wed, 13 Nov 2002 09:52:53 +0000 (UTC), "The_EaGle"
    <t...@w...tenbit.pl> wrote:

    >Nie ma prawa tzn ze to jest w swietle prawa zabronione?

    Tak. Dokładnie to stoi to w ustawie o przeciwdziałaniu bezrobociu (czy
    jakoś tak).

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa