PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie-odprawa › Zwolnienie-odprawa
    From: "videoklip" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Zwolnienie-odprawa
    Date: Wed, 13 Nov 2002 10:08:25 +0100
    Sender: v...@p...onet.pl@linux.erg.com.pl

    Witam,
    Mam pytanie a własciwie to dwa:
    1. Firma w której pracuję jest w kiepskiej kondycji finansowej i obecnym
    roku zwalnia dość dużo pracowników. Nie wiem czy zwolnienia grupowe liczą
    się średnio miesięcznie czy na rok - bo według mnie firma w tym roku
    zwolniła juz tyle osób że są to zwolnienia grupowe (podobno opowyżej 10%
    zatrudnionych zwolnionych yo już zwolnienia grupowe). W moim przypadku to
    zrobiono inaczej - wypowiedziano mi dotychczasowe warynki płacy i
    zaproponowano nowe (60% dotychczasowej płacy) oraz znacznie gorsze
    stanowisko pracy. Nie przyjąłem propozycji i to wypowiedzenie jest obecnie
    wypowiedzeniem pracy (3-miesięczne bo pracuję w firmie powyżej 3 lat).
    Poinformowano mnie, że o odprawie mogę zapomnieć bo przecież firma mnie nie
    chciała zwolnić tylko zmiienic warunki których ja nieprzyjąłem. Byłem przez
    ponad 3 lata w firmie na stonowisku kierowniczym i abecnie oddelegowano mnie
    na 3 miesiące na zwykłego pracownika - nie wiem czy też pracodawca miał do
    tego prawo.
    2. Jako przyczynę wypowiedzenia podano mi brak skuteczności z zarządzaniu
    ........ z czym również niemogę się zgodzić (żadnej nagany, upomnienia,
    żadnych zastrzeżeń co to pełnienia funkcji przez ponad 3 lata) - poprostu
    nowonominowany prezes szukał dupochronki dlaczego w firmie jest coraz gorzej
    i padło na mnie jako kozła ofiarnego. Tylko ja niechcę być ofiarą sytuacj i
    chcę złożyć pozew do Sądu Pracy. Nie chcę tego robic w okresie wypowiedzenia
    (jeszcze przychodze do pracy i moga mi złośliwie podłozyc tzw. "świnię" ) i
    dlatego mam pytanie - w jakim okresie czasu muszę złożyc pozew po
    zakończeniu wypowiedzenia i otrzymaniu świadectawa pracy. Co mogę jeszcze
    próbować zyskać w Sądzie oprócz wyczyszczenia papierów czyli zmiany wpisu
    przyczyny wypowiedzenia.

    Pozdrawiam
    G.