PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szansa na pracę

  • 41. Data: 2006-09-27 06:03:11
    Temat: Re: Szansa na pracę
    Od: ps <p...@g...pl>

    Any User wrote:

    (..)
    > A potem jakoś się potoczyło. Tyle, że ja nie nastawiałem się nigdy na
    > pracę 8 godzin dziennie. Pomijając wyjątki, dzień w dzień pracuję nie
    > mniej, niż 14 godzin, wliczając w to pracę, oraz samodokształcanie. Do
    > tego robię studia zaoczne (obecnie 4. rok). I mam obecnie powyżej średniej
    > krajowej.

    Sukces i nie sukces... podziel to na pół, zobaczysz ile Ci wyjdzie za
    normalny etat :)

    > Co do tego, że trzeba mieć wykształcenie inżynierskie, całkowicie się nie
    > zgadzam. Owszem, jest to potrzebne w wielu firmach (aczkolwiek niesłusznie

    Nie trzeba mieć papieru, ale wykształcenie przeważnie tak (chodzi o
    wiedzę ;-))

    Aha - i jeśli to, Twoim zdaniem, niepotrzebne, to po co robisz te wyżej
    wspomniane studia zaoczne? :D

    (..)
    > No i jedna ważna rzecz: aby dostać dobrą pracę, trzeba oprócz umiejętności
    > i formalnego doświadczenia (to jest niestety problem, gdyż nie da się
    > udokumentować pokątnych projektów bez umowy za 100-500 złotych, a takich
    > mam sporo), trzeba umieć odpowiednio rozmawiać. Dlatego też pracuję cały
    > czas bardzo intensywnie nad umiejętnościami poszukiwania pracy jako
    > takimi. To jest naprawdę przydatne.

    I trzeba miec trochę szczęścia. Uwierz, nie wszyscy na świecie pracują jako
    programiści :)

    > I ostatnia rzecz: nie należy się zrażać po nieudanej rozmowie. Odbyłem w
    > swoim życiu kilkadziesiąt rozmów, większość jeszcze w moim rodzinnym
    > mieście, do prac za >=1000, i większość była nieudana. Tzn. nie spieprzona
    > (chociaż takie też były, bo nie miałem przygotowanych odpowiedzi-historii
    > na pewne tematy, albo coś pomyliłem), ale po prostu zdaniem rekruterów,
    > nie nadawałem się. I absolutnie się nie zrażałem, tylko po prostu
    > wysyłałem kolejne oferty, chodziłem na kolejne rozmowy itd. Do skutku. I w
    > końcu pomogło.

    No tak, jak będziesz wysyłał, do skutku, te prawie 13 milionów kuponów z
    róznymi skreśleniami, nie zrażając się przegranymi, to w końcu w totka
    wygrasz :)

    --
    ps

  • 42. Data: 2006-09-27 06:06:54
    Od: ps <p...@g...pl>

    Jackare wrote:

    > Olu,
    > Szukaj pracy w instytucjach publicznych (urzędy, miejskie, skarbowe,
    > sekretariaty szkół), bankach, itp miejscach gdzie pracuje się raczej w
    > ułożonej strukturze czasowej.

    Próbowałeś tam szukać pracy bez znajomości? Bo w mojej wiosce dostanie się
    do pracy w czymkolwiek 'nieprywanym', bez znajomości, jest niemożliwe.

    > Masz jeden atut - Ty już masz dzieci, więc nie "uciekniesz" pracodawcy. Ty

    Tylko będzie brała zwolnienia ;-)

    > masz już dzieci więc masz motywację do tego aby dbać o pracę którą
    > dostaniesz. Może i nie masz doświadczenia, ale chęć do pracy i motywację
    > masz większą niż inni. Chcieć znaczy móc.

    Pier...nie o szopenie, za, oczywiście, przeproszeniem :)

    A tu masz rację :)

    --
    ps

  • 43. Data: 2006-09-27 06:40:00
    Temat: Re: Szansa na prac
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Piotrek napisał(a):

    > 2) kto zatrudni jako programiste kogos po technikum, skoro po dobrej uczelni
    > ludzie pracuja po 1k

    a możesz powiedzieć po jakiej uczelni i gdzie?

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 44. Data: 2006-09-27 06:47:57
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Ola " <o...@N...gazeta.pl> wrote in

    [...]
    > Błędy zrobiłam przez nieuwagę i dlatego, że co chwilę musiałam
    > zaglądać do dzieci. Tyle. Jeżeli macie zamiar mnie krytykować tylko za
    [...]

    acha - a jak dziala ten mechanizm? jezeli musisz zagladac do dzieci,
    to Ci sie na moment myslenie wylacza? ja bylbym w stanie uwierzyc,
    gdyby w zwiazku z zagladaniem do dzieci Twoja wypowiedz byla dosyc
    niespojna logicznie - wiadomo: wychodzilas czesto to moglas zgubic
    watek - ale ORTy: to jest niepojete!

    pzdrv;
    adas;

  • 45. Data: 2006-09-27 07:06:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

    > Kto zatrudni? Zatrudnił pewien gość, który tworzył firmę za własne
    > oszczędności. Zatrudnił nas czterech i dzień w dzień zapieprzaliśmy z
    > miasta do jego miasteczka w obie strony po 40km PKS-em. Za 1000 brutto
    > na umowę o dzieło, z czego trzeba sobie było opłacić miesięczny PKS.
    >
    > I ja, jako jedyny, widocznie się wyróżniałem pracowitością i
    > inteligencją, wskutek czego zostałem skutecznie dostrzeżony.

    Albo trzej pozostali znalezli normalna prace...

    > Firma
    > padła, ale gość nie zrezygnował, znalazł w Poznaniu wsparcie finansowe i
    > stworzył nową firmę, gdzie mnie "zaimportował", również na umowę o
    > dzieło, za 1000 (zaraz potem 1200) brutto + opłacone mieszkanie.

    w Poznaniu? - no to niewiele dostales, skoro mowisz, ze miales
    doswiadzczenie i po znajomosci...

    > A potem jakoś się potoczyło. Tyle, że ja nie nastawiałem się nigdy na
    > pracę 8 godzin dziennie.

    A ja sie nastawiam na maksymalnie 8 godzin dziennie pracy, bo praca ma
    mi pomagac realizowac swoje potrzeby poprzez zarobek, a nie ze ja jestem
    wolem roboczym.

    > Pomijając wyjątki, dzień w dzień pracuję nie
    > mniej, niż 14 godzin, wliczając w to pracę, oraz samodokształcanie.

    samodoksztalcanie sie chwali, ale zapieprzenie jak glupi? Zreszta, twoje
    zycie, twoj wybor, ale na litosc boska nie zachwalaj tego innym i nie
    pisz, ze to normalne.

    > Co do tego, że trzeba mieć wykształcenie inżynierskie, całkowicie się
    > nie zgadzam. Owszem, jest to potrzebne w wielu firmach (aczkolwiek
    > niesłusznie i bezsensownie z punktu widzenia czysto technicznego),
    > szczególnie tych, które ponoć lepiej płacą, ale da się spokojnie znaleźć
    > pracę ze średnim.

    Da sie znalezc prace - zreszta podalem przyklad w innym miejscu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 46. Data: 2006-09-27 07:10:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    ps wrote:

    > Próbowałeś tam szukać pracy bez znajomości? Bo w mojej wiosce dostanie się
    > do pracy w czymkolwiek 'nieprywanym', bez znajomości, jest niemożliwe.

    Jest mozliwe, aczkolwiek fakt nielatwe. Mojej zonie kilka lat temu udalo
    sie dostac prace bez znajomosci w administracji publicznej. Fakt, nie
    jest latwo, ale czasem sie udaje :)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 47. Data: 2006-09-27 07:14:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    adasiek wrote:
> [...]
    > gdyby w zwiazku z zagladaniem do dzieci Twoja wypowiedz byla dosyc
    > niespojna logicznie - wiadomo: wychodzilas czesto to moglas zgubic

    Widzisz, sa ludzie przepisujacy z bledami tekst. I bynajmniej nie robia
    tego swiadomie, jednoczesnie czytaja duzo i znaja zasady i co wtedy tez
    powiesz, to niepojete?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 48. Data: 2006-09-27 07:14:19
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Any User" <a...@m...com> wrote in

> [...]
    > gdyż nie da się udokumentować pokątnych projektów bez umowy za 100-500
    > złotych, a takich mam sporo), trzeba umieć odpowiednio rozmawiać.

    LOL! a powiedznomity jakie to formalne doswiadczenie sie zdobywa piszac
    pokatne projekty za 100-500 zlotych? i o czym takie doswiadczenie moze
    swiadczyc, a o czym nie moze? czyz przypadkiem nie jest tak, ze mowimy
    tutaj o "projektach" dla ludzi nie majacych zadnego pojecia o temacie?

    cos jak "fachowcy" z programu usterka - dla klienta czarna magia - co
    bys im nie przyniosl to kupia - i nie szkodzi, ze program uzywa calej
    kolekcji niezbyt optymalnych algorytmow; nie szkodzi, ze jakos kodu
    jest w nim niska; nie szkodzi, ze jest slabo udokumentowany; nie szkodzi
    wreszcze ze pelno rzeczy jest robionych "na piechote" (bo madrala bez
    wyksztalcenia wpadl na "wielce genialny" pomysl, zeby polaczyc ze soba
    te 15 funkcji, ktore jakos po wielkich akrobacjach daja pozadany wynik
    - zamiast uzyc popularnej dodatkowej biblioteki funkcji albo wrecz jednej
    funkcji wbudowanej); nie szkodzi, ze nad oczywistym rozwiazaniem "geniusz"
    przesiedzial dwie noce, bo "on nie wiedzial, nie znal"; wazne, ze klient
    dostal do reki upragniony produkt; niemniej wazne, ze "geniusz" jest z
    siebie wielce zadowolony; przeciez po wspomnianych dwoch nocach siedzenia
    stworzyl dzialajace rozwiazanie, ktore jest "wprost genialne"; kolejne
    plusy do doswiadczenia, a "dopracowane, autorskie metody" mozna za chwile
    z wielkim powodzeniem stosowac w zleceniu tworzonym dla kolejnego klienta;

    pzdrv;
    adas;

  • 49. Data: 2006-09-27 07:16:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    adasiek wrote:
> [...]
    > swiadczyc, a o czym nie moze? czyz przypadkiem nie jest tak, ze mowimy
    > tutaj o "projektach" dla ludzi nie majacych zadnego pojecia o temacie?

    Za 100-500zl to znam osoby robiace projekty, ale oni je robie
    rzeczywiscie dla siebie i dla idei, a nie dla zarobku, zarobek traktuja
    tak jak piwo postawione przez kumpla za przysluge. ALe normalne
    komercyjne zlecenie za taka kwote? no chyba, ze to jakas bzdurka na
    niecaly dzien pracy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 50. Data: 2006-09-27 07:21:46
    Od: "Piotrek" <g...@i...pl>

    > a możesz powiedzieć po jakiej uczelni i gdzie?

    popatrz na pl.praca.szukana tam niektorzy wstawiaja swoje ogloszenia
    Ja jeszcze jestem w trakcie studiow .....