PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sposob wypowiedzenia umowy o prace

  • 1. Data: 2003-07-05 07:38:45
    Temat: Sposob wypowiedzenia umowy o prace
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    Witajcie,

    Mozecie opisac mi mechanizm wypowiedzenie umowy o prace na czas
    nieokreslony.
    Pracuje w danej firmie od 5,5 miesiaca. W ogole, po studiach rok. Interesuje
    mnie co moge uslyszec od pracodawcy gdy przyniose mu podanie. Czy pracodawca
    moze sie zgodzic, lub nie? Jak dlugi okres musze jeszcze przepracowac po
    pokazaniu podania o wypowiedzeniu?

    Pozdrawiam

    luke

  • 2. Data: 2003-07-05 08:52:43
    Temat: Re: Sposob wypowiedzenia umowy o prace
    Od: <s...@g...pl>

    Użytkownik "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracodawca
    > moze sie zgodzic, lub nie? Jak dlugi okres musze jeszcze przepracowac po

    < 6 miesiecy
    wiec o ile sie nie myle to okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie

  • 3. Data: 2003-07-05 09:44:29
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    Dzieki za odpowiedz.
    W moim pytaniu chodzi mi takze o czesc techniczna takiego kroku.
    Czy mam napisac podanie o rozwiazanie umowy i isc z tym do szefa. Czy
    poprostu odwiedzic go i poinformowac go o odejsciu?

    Luke

  • 4. Data: 2003-07-05 10:12:33
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > moze sie zgodzic, lub nie? Jak dlugi okres musze jeszcze przepracowac po

    Art.30 § 2 prim kp. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub
    miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim
    dniu miesiąca.
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o pracę
    bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.
    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony
    jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-07-05 10:16:39
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Czy mam napisac podanie o rozwiazanie umowy i isc z tym do szefa. Czy
    > poprostu odwiedzic go i poinformowac go o odejsciu?

    wypowiedzenie pisemnie i za pokwitowaniem odbioru na twojej kopii.

    odlicznie czasu wypowiedzenia zaczyna sie od pierwszego poniedzialku po jego
    zlozeniu (czyli najlepiej dac papiery w piatek, zeby miec 2 tygodnie pobytu
    na wypowiedzeniu (zwlaszcza jesli spodziewasz sie szykan w zwiazku z
    rozstaniem sie z firma, ktora dla ciebie tyle zrobila...), a nie trzy (jesli
    np dasz w poniedzialek)
    Mozesz rowiez jesli jest ci to potrzebne, ponegocjowac na temat skrocenia
    okresu wypowiedzenia. Wtedy mozecie sie np dogadac (i naturalnie ujac to na
    pismie), ze rozwiazanie umowy o prace nastapi w dniu x za porozumieniem
    stron ze skroceniem okresu wypowiedzenia z okresu ustawowego do np 3 dni.

    pzdr
    Krzysztof

  • 6. Data: 2003-07-05 10:46:10
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    Dziekuje wam jeszcze raz serdecznie :)

    Poniewaz za 1,5 tygodnia przekrocze polroczny okres zatrudnienia wiec
    wskocze w przepisa Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej
    na czas nie określony
    jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    [...]
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    [...]

    W takim przypadku, jesli pojde z podaniem o rozwiazanie umowy w piatek 11
    lipca i przypuscmy ze szef nie bedzie chcial 'poscic' mnie wczesniej na
    wolnosc. To czy jednomiesieczy okres wypowiedzenia jest liczony od
    nastepnego poniedzialku - czyli do 14 sierpnia? Czy bede moze musial
    pracowac do konca lipca... i okresem wypowiedzenia bedzie caly sierpien?

    Pozdrawiam

    luke

  • 7. Data: 2003-07-05 10:54:30
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > nastepnego poniedzialku - czyli do 14 sierpnia? Czy bede moze musial
    > pracowac do konca lipca... i okresem wypowiedzenia bedzie caly sierpien?

    Najbezpieczniej, jesli firma (sekretariat z pieczatka)dzis pracuje, zlozyc
    wypowiedzenie dzis
    wtedy od poniedzialku liczy ci sie wypowiedzenie 2-tygodniowe.

    Nie wiem jak jest gdy w trakcie wypowiedzenia przechodzi sie na wyzszy staz
    pracy. w niektorych sprawach bywa to uwzgledniane (zdaje sie wysokosc
    odpraw) najbezpieczniej dac papiery dzis, to nie bedzie niejasnosci
    jesli wejdziesz w wypowiedzenie jednomiesieczne, to pracujesz do 31-o
    sierpnia a nie do 14-o, poniewaz okres wypowiedzenia zaczyna sie w miesiacu
    nastepnym po zlozeniu wypowiedzenia.
    pzdr
    Krzysztof

  • 8. Data: 2003-07-05 10:58:59
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

    > zawartej

    naturalnie musiz dokladnie policzyc, czy w okresie wypowiedzenia mija 6
    miesiecy pray, inaczej moja rada o zlozeniu dzis papierow moze byc
    nieprzydatna, jesli to nie zmieni sytuacji.
    Skontaktuj sie moze w poniedzialek z jakimis zwiazkami zawodowymi, powinni
    dac namiary na bezplatnego doradce od prawa pracy, ktory ci podpowie.

    Ewentualnie ktorys z kadrowcow na grupie moze ci odpowiedziec, ale sa
    wakacje, mozesz miec pecha.

    pzdr
    Krzysztof

  • 9. Data: 2003-07-05 19:59:50
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    czesc Luke mam ten sam problem tylko ze myslalam ze obowiazuja mnie dwa
    tygodnie wypowiedzenia a okazuje sie ze miesiasc, dostalam propozycje
    lepszej pracy od 14 lipca, a wiem ze w obecnej firmie nie ma mowy o
    porozumieniu stron, nie wiem czy bedac w okresie wypowiedzenia moge pracowac
    w innej firmie, obecnie jestem zatrudniona na 1/2 etatu

  • 10. Data: 2003-07-05 20:01:40
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

    Ciekaw jestem jak chcesz pogodzic dwie prace jednoczesnie?
    Planowalem do tej pory przeskoczenie z jednej firmy do drugiej bez przerw w
    pracy. Ale po postach z tej grupy widze ze najpierw trzeba sie 'porzadnie'
    zwolnic i dopiero zaczac czegos nowego :)

    Luke