PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skromne czy rozbudowane/szczegółowe CV ?

  • 21. Data: 2010-12-15 20:12:47
    Temat: Re: Skromne czy rozbudowane/szczegółowe CV ?
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ie9uc5$j84$1@node1.news.atman.pl...

    > Tu można kpić,
    Zawsze można kpić.
    Ale ja nie kpię tylko żartuję.

    > ale nigdy nie przechodzę obojętnie np obok osoby leżącej na ulicy i myślę
    > że chyba kilku takim osobom pomogłem choć dwukrotnie przesiedziałem z tego
    > powodu jakieś długie godziny na policji zawalając swoje sprawy i nie widzę
    > w tym niczego szczególnie szlachetnego i nie oczekuję niczego w zamian.
    Raz chciałem pomóc bezpośrednio leżącemu w krzakach gdzie poszedłem się
    odlać w nocy, jednak chciał mi narzygać na buty, ledwo odskoczyłem i mi od
    tego przeszło.
    Teraz pomagam bardziej na dystans - np. nie daję nigdy nawet zeta żebrzącym
    pod marketami, na ulicy itp. W ten sposób zapobiegam utrwalaniu nawyku
    wyuczonej bezradności i aktywizuję do podjęcia pracy zarobkowej.

    > I tak nie dorównam nigdy mojej babci która przez całą wojnę ukrywała i
    > przechowywała dwóch Żydów nie chcą nic w zamian. I nie piszę o tym by się
    > tym chwalić.
    No bo to raczej babcia mogłaby się tym chwalić. Zasłużyła na medal
    Sprawiedliwy wśród Narodów Świata od instytutu Yad Vashem

    > ależ to to samo gnida-gnidą, złodziej - złodziejem
    No właśnie nie to samo. Złodziej jest ścigany i odpowiada za przestępstwo z
    mocy prawa.
    A gnida-donosiciel, gnida-lizus?

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2010-12-15 21:39:31
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > W ten sposób zapobiegam
    > utrwalaniu nawyku wyuczonej bezradności i aktywizuję do podjęcia pracy
    > zarobkowej.

    że sie wtrącę - przyszło ci kiedykolwiek do głowy ze to tylko twoje
    zdanie? na swój sposób osoba nie jest bezradna, w jakis sposób (bądź co
    bądź nie jest to np. kradzież chociaż czynność karana z urzędu) taka
    osoba wykazuje się czymś zgoła innym niz bezradnosc.
    Aktywizowanie? raczej bym tego w ten sposób nie nazwał. Jest to
    przechodzenie obojętne nad problemem. Aktywizowałbyś do podjęcia pracy
    zarobkowej w przypadku robienia szkoleń, tłumaczenia dlaczego akurat ich
    sposób zycia jest np. uciazliwy dla innych itd. krótkie "nie" z rzuconym
    "weź sie do pracy" aktywizacją w najmniejszym stopniu nie jest

  • 23. Data: 2010-12-15 22:15:25
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości

    > że sie wtrącę - przyszło ci kiedykolwiek do głowy ze to tylko twoje
    > zdanie?
    Oczywiście. Dlatego bardzo je sobie cenię.

    > na swój sposób osoba nie jest bezradna, w jakis sposób (bądź co bądź nie
    > jest to np. kradzież chociaż czynność karana z urzędu) taka osoba wykazuje
    > się czymś zgoła innym niz bezradnosc.
    Zawód - żebrak?

> [...]
    > ich sposób zycia jest np. uciazliwy dla innych itd. krótkie "nie" z
    > rzuconym "weź sie do pracy" aktywizacją w najmniejszym stopniu nie jest
    A przyszło ci kiedykolwiek do głowy, że to tylko twoje zdanie?

    BTW - "pomysłowość" żebraków w żebrach świadczy przeciwko nim. Gdyby taką
    samą pomysłowość i energię ukierunkowali na poszukiwanie pracy...
    Oni po prostu chcą być żebrakami - ja ich ofiarą nie będę.
    A frajerzy - ich sprawa. Podchodzi do ciebie gościu i nawija, że nie chce
    kasy tylko zebyś mu kupił coś do jedzenia. Ale podchodzi nie kiedy wysiadasz
    z auta i idziesz do sklepu, tylko gdy wypakowujesz zakupy do bagażnika. Na
    co to coś liczy? Że wrócisz jeszcze raz po zakupy dla niego? Czy może, że na
    odczepnego dasz mu kasę na tę nalewkę?
    Albo pokazuje receptę i gada, że nie ma za co wykupić. Zaproponuj mu,
    żebyście razem podeszli do apteki, to zobaczysz co zrobi.
    Idą święta. Kup świeczkę od kanciarzy z Caritasu, wypiek mączno-wodny do
    rytualnego spożycia, albo jakieś stare siano po 5 zł za 10 ździebełek. Może
    z 5% tej kwoty trafi do naprawdę potrzebujących, ale ty nie sprawdzisz tego.
    Zauważyłeś, że np. Tesco nie stosuje już od jakiegoś czasu na wózkach zamków
    na monety? No czemu? Żeby nie atakowało cię dziadostwo gdy wypakowujesz
    zakupy: "czy mogę odprowadzić wózek?".
    Do wiaty 5 m dalej...
    Stanowcze ignorowanie żebractwa w każdej postaci wykazuje jego
    bezskuteczność, co może stanowić przyczynek do wspomnianej aktywizacji.
    Żebractwo trzeba tępić w dobrze pojętym interesie społecznym.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2010-12-15 22:51:51
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]
    > osoba wykazuje się czymś zgoła innym niz bezradnosc.
    > Aktywizowanie? raczej bym tego w ten sposób nie nazwał. Jest to

    Przechodząc obojętnie nad problemem też niejako zmuszasz tego człowieka,
    żeby zrobił coś sam, a nie jedynie biernie czekał na zainteresowanie i
    litość. Nie wiem jak w innych miastach, ale tego lata w Gdańsku
    zorganizowano pewnego rodzaju akcję nawołującą mieszkańców i turystów do
    tego, by nie dawać żebrzącym osobom żadnych środków pieniężnych, a jeśli
    ktoś chciałby pomóc, to niech zrobi to w inny sposób - da pracę, pomoże tę
    pracę znaleźć itp. Innymi słowy - daj wędkę, a nie rybę. Tak naprawdę
    niewielki procent żebrzących ludzi to ludzie, którzy nie są w stanie
    wykonywać żadnej pracy. Znajomy Anglik mieszkający w Polsce opowiadał mi,
    jak zaczepił go przed jego domem niestary facet, prosząc o kasę na chorą
    żonę i umierające dzieci, bo on biedny, bo bezrobocie, bo zasiłki nie
    wystarczają. Znajomy zaproponował mu pracę u siebie w domu w charakterze
    "złotej rączki" (koszenie trawników, odśnieżanie, drobne naprawy, zakupy,
    sprzątanie). Zapomnij. Facet na bezczela odparł, że chodzi mu o kasę, a nie
    o pracę. I to przypuszczalnie nie pojedynczy przypadek.

    K.

  • 25. Data: 2010-12-16 06:48:33
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    czy (tylko) moje czy (może) też kogokolwiek innego zdanie to nie ma
    znaczenia. Po prostu wyraziłem pewien pogląd który daleko odbiega od
    twojej biernej postawy (a przy tym wyraźnie podkreślasz jak dużo w twoim
    mniemaniu robisz nie robiąc de facto nic)

    > Stanowcze ignorowanie żebractwa w każdej postaci wykazuje jego
    > bezskuteczność, co może stanowić przyczynek do wspomnianej aktywizacji.
    > Żebractwo trzeba tępić w dobrze pojętym interesie społecznym.

    przecież jest w miare naturalne (nie mówię ze wg. tzw norm społecznych),
    że taka osoba nie mając nic wyżebrane pójdzie i będzie kraść.
    Wierz mi, dośc dobrze znam temat i wiem że odwracanie się od problemu z
    tekstem "niech sam zarabia i nie zebra" do niczego nie prowadzi.
    ps. Wiem że lubisz wykazywać ignorancje innych w tematach, w których
    jestes mocny. tutaj pokazałes swoją i tylko o to mi chodziło

  • 26. Data: 2010-12-16 06:53:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Teraz pomagam bardziej na dystans - np. nie daję nigdy nawet zeta
    > żebrzącym pod marketami, na ulicy itp. W ten sposób zapobiegam utrwalaniu
    > nawyku wyuczonej bezradności i aktywizuję do podjęcia pracy zarobkowej.

    Pier..lisz a nie aktywizujesz

  • 27. Data: 2010-12-16 07:56:14
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    i własnie twój opis sytucji pokazuje jak bardzo skomplikowany jest ten
    problem, ze nie wystarczy rzucić zdanie (dowolne) na ulicy i juz się
    "samo naprawi".
    proste rozumowanie w bardzo wielu przypadkach : nie mam co jesc, biore z
    wystawy sklepowej bo jestem glodny.
    i teraz pytanie - co zrobić żeby to zjawisko zminimalizować? oczywiście
    że są akcje - i słusznie - propagujące tzw "normalny tryb zycia". Chwała
    ludziom którzy coś robią.
    Zwłaszcza jak jest to praca długa, żmudna (niemalże syzyfowa) praca z
    żadnym (na ogół) zarobkiem

  • 28. Data: 2010-12-16 07:56:49
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]

    Wierz mi, dośc dobrze znam temat i wiem że odwracanie się od problemu z
    tekstem "niech sam zarabia i nie zebra" do niczego nie prowadzi.
    ps. moja polemika z tobą tylko i wyłacznie pokazała twoja ignorancję
    tematu. medrkujesz za bardzo a nie jest to temat na którym się znasz

  • 29. Data: 2010-12-16 08:51:15
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]
    > twojej biernej postawy (a przy tym wyraźnie podkreślasz jak dużo w twoim
    > mniemaniu robisz nie robiąc de facto nic)

    Nic nie wiesz o mojej postawie, nic nie wiesz, co robię, wiesz tylko, że nie
    daję żebrakom. I to tylko dlatego, że sam to napisałem. Nie za mało to, aby
    w ogóle wyrobić sobie jakieś sensowne zdanie?

> [...]
    > Wierz mi, dośc dobrze znam temat i wiem że odwracanie się od problemu z
    > tekstem "niech sam zarabia i nie zebra" do niczego nie prowadzi.
    Przeczysz sam sobie - w końcu do niczego nie prowadzi, czy prowadzi do tego,
    że będzie kraść? Albo napadać? Świetna "logika".
    Ale - mistrzu ignorancji wszelakiej - rzeknij słowo cóż takiego robisz ty?
    Może choć ten 1% z podatku na jakieś hospicjum albo coś takiego dajesz? A
    może wspomagasz schronisko dla bezdomnych zwierząt (choćby jakieś koce
    itp.), ratujesz konie rzeźne z bestialskich transportów, zbędne ubrania
    pozostawiasz w dostępnym miejscu zamiast do kubła na śmieci?
    Powiedz, że chociaż się za żebraków-naciągaczy modlisz, walisz 10-kę różańca
    co dzień, dajesz na mszę w ich intencji czy coś tam.

    > ps. moja polemika z tobą tylko i wyłacznie pokazała twoja ignorancję
    > tematu. medrkujesz za bardzo a nie jest to temat na którym się znasz
    Jaka twoja polemika? Rzucanie pustych komunałów nazywasz polemiką??
    Eeee...

    PS. A nie pomyślałeś, że to tylko twoje zdanie?

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2010-12-16 09:31:19
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    twoje puste komunały to akurat mało istotna sprawa.
    i twoje puste frazesy - obojętnie jak istotne by sie tobie wydawały - są
    nadal puste.

    ps nie pomyślałem ze to moje zdanie tylko wiem że jest to prawda objawiona