PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkromne czy rozbudowane/szczegółowe CV ? › Re: Skromne czy rozbudowane/szczegółowe CV ?
    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skromne czy rozbudowane/szczegółowe CV ?
    Date: Wed, 15 Dec 2010 23:51:51 +0100

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości
    news:iebcnh$87t$1@inews.gazeta.pl...

    > że sie wtrącę - przyszło ci kiedykolwiek do głowy ze to tylko twoje
    > zdanie? na swój sposób osoba nie jest bezradna, w jakis sposób (bądź co
    > bądź nie jest to np. kradzież chociaż czynność karana z urzędu) taka
    > osoba wykazuje się czymś zgoła innym niz bezradnosc.
    > Aktywizowanie? raczej bym tego w ten sposób nie nazwał. Jest to
    > przechodzenie obojętne nad problemem.

    Przechodząc obojętnie nad problemem też niejako zmuszasz tego człowieka,
    żeby zrobił coś sam, a nie jedynie biernie czekał na zainteresowanie i
    litość. Nie wiem jak w innych miastach, ale tego lata w Gdańsku
    zorganizowano pewnego rodzaju akcję nawołującą mieszkańców i turystów do
    tego, by nie dawać żebrzącym osobom żadnych środków pieniężnych, a jeśli
    ktoś chciałby pomóc, to niech zrobi to w inny sposób - da pracę, pomoże tę
    pracę znaleźć itp. Innymi słowy - daj wędkę, a nie rybę. Tak naprawdę
    niewielki procent żebrzących ludzi to ludzie, którzy nie są w stanie
    wykonywać żadnej pracy. Znajomy Anglik mieszkający w Polsce opowiadał mi,
    jak zaczepił go przed jego domem niestary facet, prosząc o kasę na chorą
    żonę i umierające dzieci, bo on biedny, bo bezrobocie, bo zasiłki nie
    wystarczają. Znajomy zaproponował mu pracę u siebie w domu w charakterze
    "złotej rączki" (koszenie trawników, odśnieżanie, drobne naprawy, zakupy,
    sprzątanie). Zapomnij. Facet na bezczela odparł, że chodzi mu o kasę, a nie
    o pracę. I to przypuszczalnie nie pojedynczy przypadek.

    K.