PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!

  • 641. Data: 2002-12-15 19:33:27
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Elektromagnetycznej. A jeżeli Ci chodzi o funkcje jakie spełnia, to
    > zabezpiecza przed przepływem zbyt dużego prądu oraz w wypadku
    > wystapienia róznicy sumy prądów na przewodach fazowych i powrotnym (N).

    Nie musi działać na zasadzie elektromagnetycznej - swojego czasu robiono
    (mi.in. Fael) "róznicówki" w oparciu o wzmacniacz operacyjny, co było
    niebezpieczne, ale miało rekompensować braki w technologii.
    Wył. RP nie zabezpiecza przed przepływem zbyt dużego prądu, może przez
    niego przepływać np. 40 czy 80 A i będzie fajno. Czy to jest prąd "zbyt
    duży" oceń sam. Parametry graniczne to zwykle 30mA prądu różnicowego,
    czyli takiego, który wpływa do urządzenia, ale z niego nie wraca, bo
    "ucieka do ziemi", co gorsza czasem przez osobnika. Różnica sumy prądów?
    Really? I nie żadne "oraz".

    > Na przykład w starych, dwuprzewodowych, a obecnie, AFAIR to i w
    > trójprzewodowych. MUsiałbym do norm zajrzeć.

    Instalacje mamy m.in. dwuprzewodowe (spadek po komunistach) i w takiej
    instalacji nie da się skutecznie zamontować W. RP, ponieważ warunkiem
    prawidłowego montażu jest rozdzielenie przewodu "bez prądu" (na dużym
    słupie, takim z elektrowni, jest taki jeden, chociaż w teorii mogłoby go
    nie być, instalacja trójfazowa)na dwa: PE i N. Należy to zrobić przed
    instalacją domową/biurową. Otrzymamy wtedy instalację trójprzewodową.
    Jej przpadkiem ogólnym jest instalacja pięcioprzewodowa: 3 przewody
    fazowe, N, PE. Przewód PE powinien być gruby, mocny i połączony na
    stałe, w odróżnieniu od N, który różnicówka rozłącza. W prawidłowej
    instalacji stosuje się doziemienia urządzeń i rurociągów, które
    formalnie nie biorą udziału w przewodzeniu prądu.
    Jest przypadek szczególny, gdy można do instalacji dwuprzewodowej
    dołaczyć "różnicówkę". Jest to specjalna wtyczka, przez krórą można
    podłaczyć np. kosiarkę do trawy, a rozdzielenie na PE i N następuje w
    samej wtyczce.

    Doczytaj sobie: http://www.elektroinstalator.com.pl/artyk/11-00/wyma
    g.htm

    W Warszawie mieszka Pan Andrzej Boczkowski, znajdziesz go na cytowanej
    stronie: człowiek życzliwy, starej daty i dobrze obeznany. Gdybyś miał
    okazję porozmawiać, skorzystaj.

    Pzdr: Dogbert

  • 642. Data: 2002-12-15 20:06:44
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > No przeciez zawarli. Zeby dostac zasilek trzeba wczesniej pracowac przez
    > okreslony czas i odprowadzac ZUS.

    Kłopot w tym, że jeżeli komuś się takowe 'ubezpieczenie' nioe opłaca, to
    i tak musi go płacić.

    > No przeciez oni tez sie nie ubezpieczyli. A coz to za problem zawrzec
    > ubezpieczenie od powodzi? A jednak jak najbardziej popieralem akcje pomocy
    > dla powodzian.

    Czym innym jest pomoc, a czym innym 'pomoc' państwa, czyli wydawanei
    pieniędzy rozsądnym ukradzione na potrzeby nierozsądnych.

    > w naszym kraju sprowadzone do absurdalnej wysokosci. Podaj prosze nazwe
    > cywilzowanego kraju, gdzie ubezpieczenie spoleczne nie obowiazuje, oraz
    > podstawowa opieka nie jest finansowana z podatkow.
    Arabia Saudyjska.

    --
    ___________ (R)

  • 643. Data: 2002-12-15 20:07:54
    Od: No Name <v...@w...pl>

    nie kwestia norm tylko zdrowego rozsądku chociażby. Jeżeli rozumiesz
    zasadę działania wył. rp, to nie powinieneś mieć problemu ze zrobieniem
    bezpiecznej instalacji elektrycznej. U zwykłedo śmiertelnika w domu są
    zwykle trzy kable: L, N, PE. L- to linia, zwykle "kopie", o ile fachmani
    nie pojebali czegoś w zetce. N - to ten,którym prąd "wraca", bez
    napięcia - te dwa przechodzą przez róznicówkę. PE (żółto-zielony)
    zabezpiecza np. obudowy, cześci metalowe, w gniazdku łaczy się go z
    bolcem. Połącznony jest z "ziemią" na stałe, niską rezystancją.
    Połaczenie bolca i "zera" w gniazdku powinno wywalić różnicówkę. Fazy z
    bolcem także, z oczywistych względów.

    > Bo teraz normy są pop... i wychodzi mi, że dopiero przy
    > czteroprzewodowych (czyli osobny zerujący i osobny ochronny).

    plus linia to trzy, a czwarty?

    > Bo przy dwuprzewodowych to w sumie stosować można, tylko równie dobrze
    > możan dać topikowy ;) Bo poza przypadkiem upływu do ziemi róznicy nie
    > będzie.

    Topikowy zamiast różnicówki - aż mi się ciepło zrobiło. Róznicówka
    wywali, gdy się dopniesz do obudowy np. z przebiciem przy 15-25 mA.
    Podłącz się przez topikowy 16A (najlepiej zwłoczny - od słów opóźnienie,
    w Twoim przypadku raczej od słowa "zwłoki" jeżeli poddasz się
    eksperymentowi) zobaczysz czy to to samo. Nie powiesz, że dajesz
    topikowe 30 mA do podłączenia pralki?

    A stosować nie można, bo rozłączasz (w dwuprzewodowej) oba przewody i
    nic nie chroni urządzenia, nie ma możliwości zadziałania innego
    wyłącznika np. automatu : faza-automat-obudowa_z_fazą-inny_przewód-
    jebudu! Obwód zabezpieczony. Nie można przez różnicówkę przeprowadzić
    jednego przewodu (by nie rozłączać drugiego), bo nie będzie działała
    (nie zadziała elektromagnes wyzwalający mechanizm zapadkowy) - nie
    wyliczy "sumy różnicy" czy jak to tam zwiesz.
    Zapytasz skąd prąd, gdy oba kable odpięte? Nie wiem, ale twórcy norm to
    wiedzą.

    O ile Twój marksistowski zapał do promowania uproszczonej wizji świata
    może budzić uśmiech, czy chęć polemiki - o tyle zabawa z prądem jest
    niebezpieczna. Nie rób tego.

    Pzdr: Dogbert

  • 644. Data: 2002-12-15 20:10:59
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Arabia Saudyjska.

    Mają tam też ciekawy stosunek do kobiet. Mnie osobiście odpowiada. ;-)

    Pzdr: Dogbert

  • 645. Data: 2002-12-15 21:18:37
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 15 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Kłopot w tym, że jeżeli komuś się takowe 'ubezpieczenie' nioe opłaca,
    > to i tak musi go płacić.

    Jak w kazdym cywilizowanym panstwie. (Z wyjatkiem Arabii Saudyjskiej). Z
    ZUSU to placisz na glownie na przyszla emeryture swoich rodzicow. Im tez
    chcesz zabrac?

    > Czym innym jest pomoc, a czym innym 'pomoc' państwa, czyli wydawanei
    > pieniędzy rozsądnym ukradzione na potrzeby nierozsądnych.

    Duza czesc tych ludzi jest bezrobotna nie z wlasniej winy. Masz do wyboru
    albo zapewnic im minimum socjalne, albo miec swiadomosc tego, ze czlowiek,
    ktory nie ma nic do stracenia moze byc niebezpieczny. Patrz Argentyna.
    Swoja droga chyba bylo kiedys jakies referendum na temat konstytucji. Jak
    glosowales?

    > Arabia Saudyjska.

    Mam mieszane zdanie na temat tego kraju. Znasz inne. Najlepiej bardziej
    demokratyczne?

    Pozdr. Shrek.

  • 646. Data: 2002-12-16 14:31:44
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > Jak w kazdym cywilizowanym panstwie. (Z wyjatkiem Arabii Saudyjskiej). Z
    > ZUSU to placisz na glownie na przyszla emeryture swoich rodzicow. Im tez
    > chcesz zabrac?

    Nie ma czego. Zmarli nie pobierają emerytury, zaś zamiast płacić
    zlodziejom z ZUS-u wolę bezpośrednio utrzymywać moja mamę. Jak na razie
    płacę 10 razy więcej złodziejom, niz oni mojej mamie.

    > Duza czesc tych ludzi jest bezrobotna nie z wlasniej winy. Masz do wyboru

    100% bezrobotnych jest bezrobotnych z własnej winy.

    > Swoja droga chyba bylo kiedys jakies referendum na temat konstytucji. Jak
    > glosowales?

    Na nie.

    > Mam mieszane zdanie na temat tego kraju. Znasz inne. Najlepiej bardziej
    > demokratyczne?

    Bardziej złodziejskie? Wybacz, ale nie mam zamiaru ograniczać się do
    krajów gdzie jedni okradaja innych.
    --
    ___________ (R)

  • 647. Data: 2002-12-16 14:59:26
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > Nie ma czego. Zmarli nie pobierają emerytury, zaś zamiast płacić
    > zlodziejom z ZUS-u wolę bezpośrednio utrzymywać moja mamę. Jak na razie
    > płacę 10 razy więcej złodziejom, niz oni mojej mamie.

    Strasznie się pienisz o te podatki, ZUSy, ale chyba nie masz wyboru - musisz
    płacić,
    bo to niestety jest przymus a nie dobra wola. Choćbyś miał nawet rozsądne
    argumenty
    to co to zmieni? I tak musisz płacić. Wypisywaniem eleboratów na grupy tego
    faktu nie zmienisz.
    Zgoda podatki są zbyt wysokie i delikatnie mówiąc wydawane w sposób niezbyt
    ekonomiczny.
    Ale po co wypisywać takie rzeczy o bezrobotnych? Przecież te pieniądze
    rozdają politycy;
    może z nimi podyskutujesz.

    Yonnie

  • 648. Data: 2002-12-16 15:29:16
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 16 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Nie ma czego. Zmarli nie pobierają emerytury

    Przykro mi.

    , zaś zamiast płacić
    > zlodziejom z ZUS-u wolę bezpośrednio utrzymywać moja mamę. Jak na
    > razie płacę 10 razy więcej złodziejom, niz oni mojej mamie.

    Podaj jakies dane statystyczne udowadniajace, ze z Zusu idzie 10 razy
    wiecej kasy dla bezrobotnych niz emerytow (no chyba ze rencisci to tez
    zlodzieje, choc niektorzy (ci ci wyludzaja) na pewno). Sprawe Prokomu
    pomine bo zdaje sie w tym zdaniu zlodzieje==bezrobotni.

    > 100% bezrobotnych jest bezrobotnych z własnej winy.

    Na ten temat to juz nikt nic madrego (ani glupiego, bo takie glosy tez
    padaly) nie powie, zeby cie przekonac. Na kazdy argument powtarzasz w
    kolko ta samo (no moze masz trzy) wyklepana formulke w ktorej nie ma ani
    jednego logicznego argumentu. Ja w takim razie koncze dyskusje na ten
    temat.

    > Bardziej złodziejskie? Wybacz, ale nie mam zamiaru ograniczać się do
    > krajów gdzie jedni okradaja innych.

    Demokracja==zlodziejstwo? No swietnie. Czlowieku podaj mi wreszcie w
    ktorym kraju zastosowano twoje gennialne metody. I jesli mozna prosic to
    niech bedzie to kraj do ktorego choc czesc ludzi (z wyjatkiem ciebie)
    bedzie sie chciala przeprowadzic. A i jeszcze dorzuc na ten temat jakiegos
    linka. Gdybys chcial podac Irlandie to przypominam, ze w twoim Idealnie
    Prostym Kraju Natychmiastowego Dobrobytu zlikwidowales juz naklady z
    budzetu na edukacje.

    Pozdr. Shrek.

  • 649. Data: 2002-12-16 18:37:42
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Wed, 4 Dec 2002 01:02:05 +0100, "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl>
    wrote:

    >Jezu, to czego ty nie robiłeś? Ha ha

    A Ty?? Programista, kierowca, karateka, informatyk... tyle pamietam. O
    czymś jeszcze zapomniałem?

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 651. Data: 2002-12-16 18:37:45
    Temat: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On 6 Dec 2002 14:29:40 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >O ile dobrze rozumuję, to bezrobotny który chce pracować już nie jest
    >bezrobotnym, bo ma pracę.

    Są też bezrobotni którzy tej pracy znaleźć _nie_mogą_. Z różnych
    powodów: słabo wykształcenie, brak doświadczenia itp.