PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Date: Sun, 15 Dec 2002 20:33:27 +0100

    > Elektromagnetycznej. A jeżeli Ci chodzi o funkcje jakie spełnia, to
    > zabezpiecza przed przepływem zbyt dużego prądu oraz w wypadku
    > wystapienia róznicy sumy prądów na przewodach fazowych i powrotnym (N).

    Nie musi działać na zasadzie elektromagnetycznej - swojego czasu robiono
    (mi.in. Fael) "róznicówki" w oparciu o wzmacniacz operacyjny, co było
    niebezpieczne, ale miało rekompensować braki w technologii.
    Wył. RP nie zabezpiecza przed przepływem zbyt dużego prądu, może przez
    niego przepływać np. 40 czy 80 A i będzie fajno. Czy to jest prąd "zbyt
    duży" oceń sam. Parametry graniczne to zwykle 30mA prądu różnicowego,
    czyli takiego, który wpływa do urządzenia, ale z niego nie wraca, bo
    "ucieka do ziemi", co gorsza czasem przez osobnika. Różnica sumy prądów?
    Really? I nie żadne "oraz".

    > Na przykład w starych, dwuprzewodowych, a obecnie, AFAIR to i w
    > trójprzewodowych. MUsiałbym do norm zajrzeć.

    Instalacje mamy m.in. dwuprzewodowe (spadek po komunistach) i w takiej
    instalacji nie da się skutecznie zamontować W. RP, ponieważ warunkiem
    prawidłowego montażu jest rozdzielenie przewodu "bez prądu" (na dużym
    słupie, takim z elektrowni, jest taki jeden, chociaż w teorii mogłoby go
    nie być, instalacja trójfazowa)na dwa: PE i N. Należy to zrobić przed
    instalacją domową/biurową. Otrzymamy wtedy instalację trójprzewodową.
    Jej przpadkiem ogólnym jest instalacja pięcioprzewodowa: 3 przewody
    fazowe, N, PE. Przewód PE powinien być gruby, mocny i połączony na
    stałe, w odróżnieniu od N, który różnicówka rozłącza. W prawidłowej
    instalacji stosuje się doziemienia urządzeń i rurociągów, które
    formalnie nie biorą udziału w przewodzeniu prądu.
    Jest przypadek szczególny, gdy można do instalacji dwuprzewodowej
    dołaczyć "różnicówkę". Jest to specjalna wtyczka, przez krórą można
    podłaczyć np. kosiarkę do trawy, a rozdzielenie na PE i N następuje w
    samej wtyczce.

    Doczytaj sobie: http://www.elektroinstalator.com.pl/artyk/11-00/wyma
    g.htm

    W Warszawie mieszka Pan Andrzej Boczkowski, znajdziesz go na cytowanej
    stronie: człowiek życzliwy, starej daty i dobrze obeznany. Gdybyś miał
    okazję porozmawiać, skorzystaj.

    Pzdr: Dogbert