PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy musze brac urlop na wypowiedzeniu?

  • 1. Data: 2002-11-29 12:13:31
    Temat: Re: czy musze brac urlop na wypowiedzeniu?
    Od: "sqrczak" <j...@S...pl>

    :
    > A ha zapomniałem dodac ze na wymowieniu pisze ze jest z przyczyn
    > ekonomicznych.

    nie musisz ...
    przeciez zwalnia Cie z obowiązku świadczenia pracy

  • 2. Data: 2002-11-29 12:13:49
    Temat: czy musze brac urlop na wypowiedzeniu?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Mam bardzo pilne pytanko:
    Dostalem wymowienie na ktorym jest napisane ze jest ono z winy pracodawcy,
    jest takze napisane "prosze o wykorzystanie urlopu a po tym czasie zwalniam
    pana z obowiazku swiadczenia pracy". Czy ja musze brac te urlop ? Bo tak
    sobie mysle ze jak go nie wezme to powinni mi za niego zaplacic. Prosze
    odpowiedzcie mi szybko bo HR stoi nade mna z wnioskiem urlopowym i krzyczy
    PODPISZ!!!.

    Pozdr.
    Marek

  • 3. Data: 2002-11-29 12:20:03
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2002-11-29 12:20:55
    Od: " LELO" <l...@w...pl>

    nie musisz, a za urlop musi Ci zapłacić

    pozdr. LELO

  • 5. Data: 2002-11-29 12:38:16
    Od: k...@p...onet.pl

    > nie musisz, a za urlop musi Ci zapłacić
    >
    > pozdr. LELO

    Ja podpisalem.
    Zwolnili mnie z 2-miesiecy swiadczenia pracy (skrocony okres wypowiedzenia),
    placac za to + odprawka, a mogli np. na okres do 3 mies przeniesc do innych
    obowiazkow (jeden z dyrektorow stosowal tak ametode, zeby ludzie sami
    uciekali). To moge w zamian isc w tym pozostalym miesiacu wypowiedzenia na
    urlop. Wydaje mi sie, ze jest to jakas w miare rozsadna kalkulacja (dzis
    pocztexem przyszlo swiadectwo pracy....smutno jakos...........)

    Pozdr
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-11-29 13:04:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 29 Nov 2002 13:13:49 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >pana z obowiazku swiadczenia pracy". Czy ja musze brac te urlop ? Bo tak

    Nie musisz iść na urlop (jeszcze). Przepis pozwalający pracodawcy
    posłać pracownika w okresie wypowiedzenia na urlop "na siłę" wchodzi w
    życie 1 stycznia 2003.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-11-29 13:14:33
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    > nie musisz, a za urlop musi Ci zapłacić

    Dzięki. Pewnie i tak mi nie zaplaca bo oni ostatnio nikomu nie placa, ale co
    tam, niech wisi na nich jeszcze jedno zobowiazanie.

    Pozdrawiam wszystkich,
    Marek

  • 8. Data: 2002-11-30 20:41:29
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    Kaizen <x...@c...sz> wrote:
> [...]
    >
    > Nie musisz iść na urlop (jeszcze). Przepis pozwalający pracodawcy
    > posłać pracownika w okresie wypowiedzenia na urlop "na siłę" wchodzi

    Troche inaczej. Pracodawca może wypłacić ekwiwalent ale nie musi.
    Jeśli w zakładzie pracy był harmonogram urlopów i miałes zaplanowany
    urlop w terminie przed upływem wypowiedzenia to mogą Ci nakazać
    wykorzystanie
    tego urlopu.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 9. Data: 2002-12-01 09:58:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 30 Nov 2002 21:41:29 +0100, "Andrzej Wrobel"
    <a...@o...pl> zakodował:

    >Troche inaczej. Pracodawca może wypłacić ekwiwalent ale nie musi.

    Musi rozliczyć się z urlopu - czyli musi wypłacić ekwiwalent.

    >Jeśli w zakładzie pracy był harmonogram urlopów i miałes zaplanowany
    >urlop w terminie przed upływem wypowiedzenia to mogą Ci nakazać
    >wykorzystanie
    >tego urlopu.

    Nie może zmusić. SN stanął na stanowisku, iż w okresie wypowiedzenia
    pracownik jest w stresie i nie może być mowy o wypoczynku, a tym samym
    urlop WYPOCZYNKOWY nie może spełnić swojej podstawowej funkcji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775