PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Date: Sun, 15 Dec 2002 21:07:54 +0100

    nie kwestia norm tylko zdrowego rozsądku chociażby. Jeżeli rozumiesz
    zasadę działania wył. rp, to nie powinieneś mieć problemu ze zrobieniem
    bezpiecznej instalacji elektrycznej. U zwykłedo śmiertelnika w domu są
    zwykle trzy kable: L, N, PE. L- to linia, zwykle "kopie", o ile fachmani
    nie pojebali czegoś w zetce. N - to ten,którym prąd "wraca", bez
    napięcia - te dwa przechodzą przez róznicówkę. PE (żółto-zielony)
    zabezpiecza np. obudowy, cześci metalowe, w gniazdku łaczy się go z
    bolcem. Połącznony jest z "ziemią" na stałe, niską rezystancją.
    Połaczenie bolca i "zera" w gniazdku powinno wywalić różnicówkę. Fazy z
    bolcem także, z oczywistych względów.

    > Bo teraz normy są pop... i wychodzi mi, że dopiero przy
    > czteroprzewodowych (czyli osobny zerujący i osobny ochronny).

    plus linia to trzy, a czwarty?

    > Bo przy dwuprzewodowych to w sumie stosować można, tylko równie dobrze
    > możan dać topikowy ;) Bo poza przypadkiem upływu do ziemi róznicy nie
    > będzie.

    Topikowy zamiast różnicówki - aż mi się ciepło zrobiło. Róznicówka
    wywali, gdy się dopniesz do obudowy np. z przebiciem przy 15-25 mA.
    Podłącz się przez topikowy 16A (najlepiej zwłoczny - od słów opóźnienie,
    w Twoim przypadku raczej od słowa "zwłoki" jeżeli poddasz się
    eksperymentowi) zobaczysz czy to to samo. Nie powiesz, że dajesz
    topikowe 30 mA do podłączenia pralki?

    A stosować nie można, bo rozłączasz (w dwuprzewodowej) oba przewody i
    nic nie chroni urządzenia, nie ma możliwości zadziałania innego
    wyłącznika np. automatu : faza-automat-obudowa_z_fazą-inny_przewód-
    jebudu! Obwód zabezpieczony. Nie można przez różnicówkę przeprowadzić
    jednego przewodu (by nie rozłączać drugiego), bo nie będzie działała
    (nie zadziała elektromagnes wyzwalający mechanizm zapadkowy) - nie
    wyliczy "sumy różnicy" czy jak to tam zwiesz.
    Zapytasz skąd prąd, gdy oba kable odpięte? Nie wiem, ale twórcy norm to
    wiedzą.

    O ile Twój marksistowski zapał do promowania uproszczonej wizji świata
    może budzić uśmiech, czy chęć polemiki - o tyle zabawa z prądem jest
    niebezpieczna. Nie rób tego.

    Pzdr: Dogbert