PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!

  • 721. Data: 2002-12-31 10:21:32
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 31 gru 2002, "kz" <K...@w...pl> zapodal(a):

    > Do 1500r. arabowie byli jedną z najbardziej rozwiniętych
    > cywilizacji(po chinach)
    > Ich problem polegał na zbyt intensywnym wykorzystaniu środowiska.
    > Mieli pecha - wycieli lasy(to może się wydawać dziwne ale na terenie
    > azji mniejszej jeszcze 2000 lat temu było ok. 40% zalesienie) i
    > zaczeli nawadniać pola, wynik - zasolenie gleby.To spowodowało
    > cofnięcie cywilizacyjne do poziomu który panował na tych terenach
    > 4000-5000 l.p.n.e. Jeszcze nie zdążyli tego odrobić.

    No wlasnie. Skonczy sie ropa i znow bedzie to samo. To ze Arabia Saudyjska
    jest bogatym krajem nie wynika z ich systemu podatkowego, czy politycznego
    tylko z tego, ze maja rope. My nie mamy, wiec przyklad do bani.

    >: Prawem do posiadania wlasnych pogladow? U nas to nie jest karalne.

    > Tam też nie - o ile nie próbujesz na siłę wpoić ich innym.
    >
    > Wypowiadasz się o kulturze o której nic nie wiesz i powielasz poglądy
    > oparte na obserwacji garstki ekstremistów.
    > To tak jakby oceniać Europę na podstawie krucjat.
    > (ew. ocena katolików w Rosji)

    No wlasnie. Ja krucjaty potepiam. Tak samo jak podejscie do kobiet w
    krajach arabskich. Twierdzenie, ze to jest ok to tak, jakbys stwierdzil,
    ze palenie na stosie domniemanych czarownic bylo ok, bo to inna kultura i
    Arabom nic do tego. Ot taka tradycja. Jakiej garstki ekstermistow?

    Robi sie juz dawno NTG.

    Pozdr. Shrek.

  • 722. Data: 2002-12-31 20:29:41
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2002 08:36:56 +0100, "mer" <b...@i...pl>
    napisał(a):

    >A kim jest?

    Jak sama nazwa mówi "dającym" pracę.

    >Jeżeli ktoś jest niepoczytalny to pewnie tak, ale dlaczego ma sie zajmować dorosłymi
    i zdrowymi
    >ludźmi, którzy chcą być wyzyskiwani?

    Nie mamy problemu, że chcą.
    Mamy problem, że mogą być
    i nie mają możliwości "obrony"

    Zdrowie mogą stracić i co wtedy.

    >Już mieliśmy ustrój w którym państwo stwarzało warunki, aby obywatela nikt nie
    wysyskiwał (poza
    >państwem oczywiście) i marnie na tym wyszliśmy.

    sam stwierdzasz, ze nie stwarzało.

    >Jeleniem się nie rodzimy.
    rodzimy się naturystą ;-)

    >Musimy bardzo się postarać, aby nim być.
    Właśnie jak sie bardzo nie postarasz, to zostaniesz jeleniem.

    Nie chcę być w przyszłości jeleniem,
    który będzie utrzymywał obecne jelenie.
    Wolę by byli na utrzymaniu (np. obowiązkowy zus)
    tych, którzy na nie polują.

    >Ja już kiedyś pisałem, że nie rozumiem jak można własnym
    >dzieciom w oczy spojrzeć i powiedziedzieć:
    >"Nie kupie ci dziecko ubrania bo ten p********y sejm tylko 600 zł każe płacić
    tatusiowi"

    co proponujesz poza *****
    - tym chata bogata co ukradnie tata ?

    Dramatem jest to że wielu tatusiów
    nawet tych 600 nie ma gdzie zarobić.
    (nawet na "jelenia" sie nie łapią)

    BAH

  • 723. Data: 2003-01-03 20:55:55
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > No wlasnie problem polega na tym, ze Adam chce zniesc demokracje i
    > przywlec ich prawa do nas. Bedziemy monarchia:) Az boje sie zapytac, kto
    > bedzie krolem.

    No chyba nieco nadinterpretujesz. On tylko uważa, że demokracja nie jest
    systemem idealnym.
    Monarchia też ma swoje zalety, zwłaszcza jak się jest królem :-)

    > Ale my nalezymy do innego kregu kulturowego i chyba sam przyznasz, ze
    > stawianie nam za wzor Arabii Saudyjskiej czy Emiratow jest pomyslem
    > chybionym. Nie tylko ze wzgledu na to, ze gdyby nie ropa to pewnie dalej
    > biegali by z dzidami i jezdzili na wielbladach.

    Zależy w jakim zakresie stawia się ich za wzór. Znajdą się dziedziny, w
    których ich kultura i obyczaje są "mądrzejsze" od naszych. A swoją drogą, co
    złego jest w bieganiu z dzidami i jeździe na wielbłądach?

    > No jak wyzej.

    Chodziło przecież o przykładu kraju w którym stosowane są konkretne
    rozwiązania, a nie przykład kraju, w którym wszystko jest idealne. I taka
    była odpowiedź.

    > No dobra. Jest i co z tego wynika. Przyklad do nasladowania, bo w domysle
    > o to mi chodzuilo. Chyba zypelnie nie trafiony.

    Ależ trafiony. Nikt przecież nie mówi, aby naśladować wszystko.

    > Prawem do posiadania wlasnych pogladow? U nas to nie jest karalne.

    Pozostaw więc to samo prawo innym kulturom.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 724. Data: 2003-01-05 12:41:08
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 03 sty 2003, "TS" <f...@o...pl> zapodal(a):

    > No chyba nieco nadinterpretujesz. On tylko uważa, że demokracja nie
    > jest systemem idealnym.

    A gdzie ja napisalem, ze jest?

    > Monarchia też ma swoje zalety, zwłaszcza jak się jest królem :-)

    Zwlaszcza. Ja pozostane przy zaletach i wadach demokracji.

    > Zależy w jakim zakresie stawia się ich za wzór. Znajdą się dziedziny,
    > w których ich kultura i obyczaje są "mądrzejsze" od naszych.

    Z pewnoscia. Ale my tu rozmawiamy o systemie spolecznym i podatkowym.

    > A swoją
    > drogą, co złego jest w bieganiu z dzidami i jeździe na wielbłądach?

    Ze wielblady u nas zimy nie wytrzymaja;)

    > Chodziło przecież o przykładu kraju w którym stosowane są konkretne
    > rozwiązania, a nie przykład kraju, w którym wszystko jest idealne. I
    > taka była odpowiedź.

    Ale to nie te rozwiazania powodoja, ze kraj ten jest uwazanay za bogaty,
    tylko zloza ropy. My mamy wegiel, wiec kiepski to przyklad do
    nasladowania.

    > Ależ trafiony. Nikt przecież nie mówi, aby naśladować wszystko.

    Nie trafiony. Przeniesienie zwyczajow z Arabii Saudyjskiej - to znaczy
    zero podatkow, ubezpieczen, utrzymywanie panstwa przez krola, ktory jest
    wlascicielem zloz ropy (jesli tak rzeczywiscie jest- bo swoja wiedze na
    ten temat mam z twierdzen Adama) nie ma u nas szansy powodzenia. Owszem
    obnizajmy podatki, ograniczajmy wydatki na pomoc spoleczna, zasilki, ale z
    glowa. Jak przejzysz moje poprzednie posty to znajdziesz tam takie
    twierdzenia. To jest moim zdaniem temat do dyskusji.

    > Pozostaw więc to samo prawo innym kulturom.

    Alez moga sobie o mnie myslec co chca, tak samo jak ja o ich zwyczajach.

    Pozdr. Shrek.