PracaGrupypl.praca.dyskusje › Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!

  • 31. Data: 2002-10-22 01:10:25
    Temat: Re: Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    On Mon, 21 Oct 2002 13:33:21 +0200, Monisia_ wrote:

    > Mieszkam w dzielnicy Warszawy, w ktorej jest to nagminne!
    > Kiedys bylam zmuszona odwiedzic opieke spoleczna i wowczas zobaczylam w
    > kolejce do kasy wszystkich pijaczkow ktorych zwalczam, na mojej ulicy.

    To chyba bardzo dawno było.
    Teraz czasy się zmieniły na niekorzyść pijaczków.

    > Gdy zobaczylam ta kolejke dostalam szalu!
    > Ogarnela mnie tak ogromna wscieklosc...

    A Ty po co tam poszłaś?
    Może innych ogarnęła wściekłość jak Ciebie-bogaczkę i panią tam
    zobaczyli ;-)

    > Znalam starsze osoby, ktore wstydzily sie poprosic o pomoc opieke spoleczna.

    To dlaczego tych ludzi nie zaprowadziłaś tam do tej opieki lub
    dyskretnie nie poprosiłaś o pomoc dla tych ludzi?...Tak przy okazji,jak
    sama poleciałaś po ten zasiłek.
    Teraz napiszę Ci,że kłamiesz,bo w kasach nie wypłacają nikomu
    pieniędzy!!! Te grosze wysyłane są pocztą.Zapytałam się dzisiaj
    sąsiadki,która pracuje w takim miejscu.

    > Te czerwone od alkoholu twarze z kolejki na dlugo zostana w mojej pamieci!

    Ja już się napatrzyłam na właśnie takich w swoim poprzednim miejscu
    pracy(ministerstwie).Purchate i czerwone nosy na dodatek mieli...Jak
    widzisz tacy wcale nie muszą stać na ulicy,bo mogą już tankować od
    samego rana w pracy i nikt im nic nie zrobi,bo są dyrektorami.
    Amen.

    --
    Kaja

  • 32. Data: 2002-10-22 01:17:22
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    On Mon, 21 Oct 2002 12:30:11 +0200, Marcin Kapski wrote:

    > Nóż się w kieszeni otwiera gdy słysze :
    > "... Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE ..."

    Wiesz co?...Normalnie myślący człowiek,to by zrozumiał jak trzeba o co
    tak naprawdę chodzi w tym zdaniu i czy przypadkiem nie jest napisane
    ironicznie.Pomyśl trochę nad tym...jeżeli potrafisz.

    --
    Kaja

  • 33. Data: 2002-10-22 13:42:07
    Od: b...@p...onet.pl

    > A Ty po co tam poszłaś?
    > Może innych ogarnęła wściekłość jak Ciebie-bogaczkę i panią tam
    > zobaczyli ;-)

    Otóż to. Śledzę ten wątek i powiem szczerze - jestem zaszokowana agresją
    autorów większości postów. Tym bardziej, że są wśród nich nie tylko pracodawcy,
    którzy przyjęli modny dziś styl myślenia o pracowniku ("to niedouczony pijak,
    złodziej i krętacz, niewart nawet tych 760 zł, które mu wypłacam z mojego
    ciężko zarobionego grosza - zresztą pracuje tylko 14 godzin dziennie, a ma
    czelność, kanalia, żądać płatnych nadgodzin, no i bierze zwolnienia lekarskie,
    wiadomo na co - na kaca..."). Otóż przede wszystkim dziwi mnie pogarda i
    agresja wobec bezrobotnych wyrażana przez (jeszcze!) pracujących. Kochani,
    zazwyczaj punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Nino, Adamie Płaszczyco,
    Samotniku - jesteście na pewno świetnymi fachowcami, macie niezwykle
    odpowiedzialne podejście do pracy etc. etc. Tacy ludzie jak Wy jeszcze niedawno
    nie musieli się bać o pracę. Jeszcze niedawno człowiek trwale bezrobotny to był
    zazwyczaj ktoś sam sobie winien. Teraz niestety utrata pracy może się zdarzyć
    każdemu - i to często niezależnie od kwalifikacji i innych rzeczy (kiedy
    zostałam zredukowana w poprzedniej pracy, na równoległym stanowisku
    pozostawiono koleżankę z krótszym stażem, mniejszymi kwalifikacjami i
    podejściem do wykonywanych obowiązków dość niefrasobliwym ;) Vide też artykuł z
    wczorajszej GW Praca.
    Tak więc apeluję o trochę solidarności z tymi, którzy dziś stoją po zasiłek, bo
    kto wie, czy my nie będziemy po niego stać jutro. A czerwona twarz może być od
    alkoholu, ale może być też od płaczu...
    Pozdro
    Ste (która była przez rok bez pracy, ale nie zarejestrowała się w US i nie
    brała zasiłku, więc nie jest Wam nic winna, Szanowni Podatnicy:)))

  • 34. Data: 2002-10-22 14:20:55
    Od: "rodek" <r...@k...poczta.onet.pl>

    <b...@p...onet.pl> wrote in message

    100-krotne dzieki :)

  • 35. Data: 2002-10-22 16:42:16
    Od: "Dorota" <p...@c...pl>

> [...]
    nie
    | brała zasiłku, więc nie jest Wam nic winna, Szanowni Podatnicy:)))

    Brawo, brawo, braaaaaaaaaaaaawo

  • 36. Data: 2002-10-22 20:10:26
    Od: k...@p...onet.pl

    Powinnam sie wypowiedziec, choc robie to naprawde niechetnie...
    > Wiele osob lituje sie nad alkoholikami, ja wiem z wlasnego doswiadczenia, że
    > nie tedy droga!
    > Nie mozna pijanemu ciagle podawac reki...
    > Oni sami o sobie mowia jak bardzo sa biedni i nieszczesliwi, jednak
    > zaczynaja dzialac dopiero gdy zaczyna sie im palic grunt pod nogami.
    > Nie wiem czy pole tej grupy jest odpowiednie do dyskusji na ten temat?
    > Jednak twierdze, ze dawanie takim osobom zasilku jest spychaniem ich w dol!
    > M.
    Monisiu, ja krociotko, jesli masz zyczenie, to moge rozwinac na priva, chyba, z
    e chcesz dalej na grupie.
    Nie wiem jakie sa Twoje doswiadczenia z alkoholikami, ja znam rodzine, gdzie
    maz od kilkunastu lat jest alkoholikiem (nie mylic z pijaczkiem ani pijakiem).
    Nasze Panstwo jest biedne i na system pomocy spolecznej jest w stanie
    przeznaczyc nieduze kwoty. Aby jak najwieksza czesc trafiala do prawdziwie
    potrzebujacych a nie na pensje urzednikow kontrolujacych i weryfikujacych,
    trzeba sie zdac na osad (o roznej trafnosci) i doswiadczenie osob juz
    pracujacych w pomocy spolecznej.
    Kaja pisala, ze gotowki do reki w pomocy sie nie dostaje, ida przekazy, na
    ktore czesto czatuja trzezwiutkie bezrobotne zony alkoholikow. Oprocz tego
    jest pomoc typu wegiel, odziez itp.
    Wspominalem, ze dla mnie grozniejszym zjawiskiem jest dawanie rent chorobowych
    (mam takich sasiadow), ludziom, ktorzy przepili swoje zdrowie, lub mieli na
    tyle sprytu zeby "zalatwic sobie" nienalezna rente.

    Krzysztof

  • 37. Data: 2002-10-22 20:42:02
    Od: k...@p...onet.pl

    > fakt. tak zreszta twierdza wszyscy alkoholicy, ktorzy sa niepijacy i
    > sobie z tym poradzili.

    Ci, ktorzy sobie z tym poradzili...zgadzam sie. A tak przy okazji....dasz
    sobie "reke uciac", ze poradzili sobie dozywotnio.

    > w ogole dawanie komukolwiek pieniedzy ZA NIC w gruncie rzeczy do
    > niczego nie rpowadzi - poza rozleniwieniem sie i automatycznym
    > wyciaganiem lapy po wiecej.
    >
    > moze i ja jestem wredna, ale uwazam ze te pieniadze co ida na zasilki
    > dawane ZA NIC powinny byc np. placone ludziom za cos.
    > ot chociazby za sprzatanie ulic. czyste to one w polsce nie sa.

    hmmm..logistyke, narzedzia, wywoz zebranych odpadkow i paliwo na tenze,
    urzednikow kontrolujacych i planujacych i jeszcze pare rzeczy o ktorych
    zapomnialem...to kosztem tych gigantycznych funduszy na zasilki chcesz oplacic
    czy znalazlas jakies zapomniane kwoty w budzecie. Bo w takim Pcimiu Dolnym dla
    10 osob i jednej ulicy to daloby sie zorganizowac bezkosztowo..w wiekszym
    miescie gorzej.

    > jest wiecej tzw. robot publicznych. zamiast placic zasilek - dac taka
    > prace i dopiero po jej wykonaniu zaplacic.

    Zapewniam cie, ze 90 % pijaczkow pojdzie na takie roboty i pokiwa sie z piwkiem
    nad lopata, natomiast 90% ludzi, zwlaszcza starszych, ukrywajacych swoja
    sytuacje przed otoczeniem, bedzie wolalo umrzec z glodu niz narazic sie na taki
    wstyd. Wstyd nie w sensie pracy (do ktorej zreszta moga nie byc sdolni
    fizycznie...50 letnia otyla biurwa z szufla i hemoroidami), tylko w sensie
    komentarzy spoleczenstwa lokalnego.
    Zreszta co mowic na temat robot dla zasilkobiorcow z pomocy spolecznej, jesli
    nie ma pieniedzy na roboty interwencyjne dla zarejestrowanych bezrobotnych?

    > Nina Mazur Miller
    > n...@p...ninka.net
    > http://pierdol.ninka.net/~ninka/

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    Ps. Ogolnie jestem przeciwny takiej opiekunczosci ze strony panstwa, ale inne
    formy dopiero raczkuja za wzgledu na zbyt slaby kapital mogacy je wspomoc, oraz
    brak poparcia panstwa dla takich niezaleznych od niego form.

  • 38. Data: 2002-10-22 21:55:01
    Od: "Betty" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Bardzo podobało mi się to co napisałaś.
    Lepiej tego nie można było ująć.
    Brawo!

    Pozdrowienia
    Betty

  • 39. Data: 2002-10-23 05:02:11
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    b...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > każdemu - i to często niezależnie od kwalifikacji i innych rzeczy (kiedy

    ale ja nie przecze, ze nie moze sie zdarzyc kazdemu. moze, a jakze. ja
    sama tez bylam bezrobotna.
    ALE: nigdy nie wyciagalam lapy po zasilek. co wiecej: jak mi ktos
    zaproponowal prace - najgorsza z mozliwych - sprzatanie knajpy - to
    mimo wyzszych studiow magisterskich zgodzilam sie na nia.
    nie mialam urazonej dumy typu "nie po to studia konczylam zeby myc
    kible teraz".
    mylam je, a jakze. bo nie bylo nic lepszego.

    uwazam, ze zadna praca nie hanbi, o ile sie ja wykonuje uczciwie.
    dlatego nie mam wspolczucia ani zrozumienia dla ludzi, ktorzy jak im
    sie zaproponuje posprzatanie czegos albo wykopanie rowu, to pluja na
    pracodawce i mowia, ze wiecej to oni dostana z opieki spolecznej albo
    zasilku, bez ruszania dupy z domu.

    do takich ludzi nie mam i miec nie bede szacunku i nic tego obawiam
    sie nie zmieni.
    takich wlasnie mialam na mysli, piszac swoja odpowiedz w tym watku.

  • 40. Data: 2002-10-23 05:08:30
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    k...@p...onet.pl writes:

    [...]

> [...]
    > 10 osob i jednej ulicy to daloby sie zorganizowac bezkosztowo..w wiekszym

    w wiekszym miescie tez sie da, o ile ktos ma wyobraznie i chce.
    niestety, takich nie ma.

> [...]
    > wstyd. Wstyd nie w sensie pracy (do ktorej zreszta moga nie byc sdolni
    > fizycznie...50 letnia otyla biurwa z szufla i hemoroidami), tylko w sensie

    i tu wlasnie jest problem: dopoki uczciwa praca w naszym
    spoleczenstwie jest postrzegana jako WSTYD, a nie wstyd poleciec po
    zasilek - bedzie jak jest.

    tego nie rozumiem, i prawde mowiac rozumiec nie chce. moze jestem
    naiwna a moze starej daty - ale dla mnie wiekszym wstydem jest
    wyciagac do panstwa lape po pieniadze niz isc sprzatac albo kopac
    rowy.

    moze ja niedzisiejsza?

    no w kazdym razie napewno nie ide z pradem. ponoc szczytem
    'zaradnosci' jest sobie zalatwic rente inwalidzka w wieku 25 lat, coby
    nie musiec pracowac. ponoc do powod do dumy dzis.

    jak dla mnie to powod do wstydu.