PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE! › Re: Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!
    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!
    Date: 22 Oct 2002 22:10:26 +0200

    Powinnam sie wypowiedziec, choc robie to naprawde niechetnie...
    > Wiele osob lituje sie nad alkoholikami, ja wiem z wlasnego doswiadczenia, że
    > nie tedy droga!
    > Nie mozna pijanemu ciagle podawac reki...
    > Oni sami o sobie mowia jak bardzo sa biedni i nieszczesliwi, jednak
    > zaczynaja dzialac dopiero gdy zaczyna sie im palic grunt pod nogami.
    > Nie wiem czy pole tej grupy jest odpowiednie do dyskusji na ten temat?
    > Jednak twierdze, ze dawanie takim osobom zasilku jest spychaniem ich w dol!
    > M.
    Monisiu, ja krociotko, jesli masz zyczenie, to moge rozwinac na priva, chyba, z
    e chcesz dalej na grupie.
    Nie wiem jakie sa Twoje doswiadczenia z alkoholikami, ja znam rodzine, gdzie
    maz od kilkunastu lat jest alkoholikiem (nie mylic z pijaczkiem ani pijakiem).
    Nasze Panstwo jest biedne i na system pomocy spolecznej jest w stanie
    przeznaczyc nieduze kwoty. Aby jak najwieksza czesc trafiala do prawdziwie
    potrzebujacych a nie na pensje urzednikow kontrolujacych i weryfikujacych,
    trzeba sie zdac na osad (o roznej trafnosci) i doswiadczenie osob juz
    pracujacych w pomocy spolecznej.
    Kaja pisala, ze gotowki do reki w pomocy sie nie dostaje, ida przekazy, na
    ktore czesto czatuja trzezwiutkie bezrobotne zony alkoholikow. Oprocz tego
    jest pomoc typu wegiel, odziez itp.
    Wspominalem, ze dla mnie grozniejszym zjawiskiem jest dawanie rent chorobowych
    (mam takich sasiadow), ludziom, ktorzy przepili swoje zdrowie, lub mieli na
    tyle sprytu zeby "zalatwic sobie" nienalezna rente.

    Krzysztof