PracaGrupypl.praca.dyskusje › List motywacyjny

  • 21. Data: 2010-05-10 10:02:40
    Temat: Re: List motywacyjny
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Papa5merf" <P...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4be70331$0$17090$65785112@news.neostrada.pl...
    > dobre, tylko wytłumacz mi jeszcze skont ci od rekrutacji wiedzą co to
    > liczby zespolone?:O)

    Oni nie muszą tego wiedzieć, tak jak pewien szlachcic nie wiedział, że mówi
    prozą.

  • 22. Data: 2010-05-10 12:01:05
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 10 May 2010 08:53:28 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > A nie można było podać w ogłoszeniu, że jednym z istotnych kryteriów
    > jest umiejętność posługiwania się językiem polskim? Czy tak
    > nie byłoby prościej i skuteczniej?

    > Czyli szukaliscie nie tyle fachowców, co raczej osoby umiejące się
    > zareklamowac?

    Stawiasz pod ścianą, więc muszę wyjaśnić dokładniej - szukaliśmy
    copywritera.

    Teraz wszystko jasne? :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 23. Data: 2010-05-10 12:39:34
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    On 9 Maj, 13:08, mi <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Gdy w któryś z parametrów Firmy lub Kandydata przeważa część urojona to
    > w wartości LM także przeważa część urojona.

    A jezeli wartosc urojona (dodatnia) przewaza i u firmy, i u kandydata
    to wartosc LM jest ujemna :)

    Warto tez zauwazyc ze jezeli

    F = Af * (Fr + j Fu) a K = Ak * (Kr + j Ku)

    to mozna udowodnic ze wartosc LM osiaga duza wartosc rzeczywista
    dodatnia jezeli

    Kr = Fr oraz Ku = -Fu oraz Ak >> 1

    Czyli piszac odpowiedni LM mozna dowolnie sterowac jego wartoscia,
    jednak potrzebna jest znajomosc parametrow firmy. :)
    Takie parametry powinny bez watpienia znajdowac sie w ofercie.
    Ewentualnie mozna skontaktowac sie przez lacze telefoniczne z glowna
    ksiegowa i zapytac o parametry wektora firmy :)

    Hehe,
    Tylko czekac az wynagrodzenia beda podawane w liczbach zespolonych.

    ps. nie jestem zbyt tegi z matematyki wiec jak gdzies sie pomylilem to
    chetnie podyskutuje :)

  • 24. Data: 2010-05-10 13:15:09
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ewentualnie mozna skontaktowac sie przez lacze telefoniczne z glowna
    > ksiegowa i zapytac o parametry wektora firmy :)

    Jasne, główna księgowa udzieli takich informacji każdej anonimowej osobie z
    zewnątrz. ;-)

    > Hehe,
    > Tylko czekac az wynagrodzenia beda podawane w liczbach zespolonych.
    > ps. nie jestem zbyt tegi z matematyki wiec jak gdzies sie pomylilem to
    > chetnie podyskutuje :)

    Na rozmowach z kandydatami, albo z kontrahentami wszelkie kwoty jakie padają,
    mieszczą się raczej w obszarze liczb urojonych. ;-)

    j.

  • 25. Data: 2010-05-10 18:20:11
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 09.05.2010 17:06, andreas pisze:
    > Użytkownik "live_evil" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Owszem, ale jest tak tylko u tych ludzi, którzy uważają, że etat z
    > godziwym wynagrodzeniem do emerytury należy się obywatelowi z powodu
    > samego faktu urodzenia się.

    Nieprawda.

    > Dla całej reszty poinformowanie potencjalnego klienta, dlaczego tej a
    > nie innej osobie powinien dać kontrakt jest normalną czynnością na
    > wolnym rynku.

    Dawniej zdarzyło mi się kilka razy popełnić ten błąd i wysłać LM. Z
    czasem doszedłem do wniosku, że szkoda mojego czasu - odpowiadam tylko
    na oferty, w których nie wymaga się LM.

    --
    live_evil

  • 26. Data: 2010-05-10 19:36:25
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 05:39:34 -0700, Piotrek napisał(a):
    /.../
    > Hehe,
    > Tylko czekac az wynagrodzenia beda podawane w liczbach zespolonych.

    Podawanie zarobków w liczbach urojonych ma przyszłość na pewno. Dzisiaj w
    Metrze jest artykuł z płaczem o HeadHunterach. Że bajerują, prowizje
    biorą a po 3 miesiącach kolesi zwalniają.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 27. Data: 2010-05-10 20:35:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    a.googlegroups.com
    Piotrek <p...@g...com> pisze:

    > Tylko czekac az wynagrodzenia beda podawane w liczbach zespolonych.
    Ze szczególnym naciskiem na część urojoną wyrażoną w tys. zł...

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2010-05-11 20:23:15
    Od: WOJSAL <w...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Ekiert napisał:

> [...]
    > perspektywy danej firmy na rynku i możliwość zyskania na jej
    > ewentualnym sukcesie) i porównują to ze swoimi aspiracjami i
    > sprecyzowanymi oczekiwaniami.
    >Po takiej analizie, napisanie paru zdań
    > na temat dlaczego i przy jakich warunkach brzegowych chce się w danej
    > firmie pracować staje się nagle trywialnym zadaniem. Nigdy bym nie
    > zatrudnił osoby, która nie potrafi napisać dlaczego chce ze mną pracować
    > i co ma nadzieję uzyskać z tego dla siebie. Ale zaprezentowanie na
    > wstępie swoich oczekiwań może oszczędzić czas obu stronom.

    Tylko jak rozróżnić firmy szukające pracowników, skoro
    ogłoszenia dotyczące zatrudnienia nowych osób są własnie sztampowe
    w stylu (dotyczy firm softwarowych):
    Firma X w zwiazku z dynamicznym rozwojem poszukuje
    pracownikow na stanowisko programisty. Wymagania:
    - wykstalcenie kierunkowe lub student IV/V-go roku
    - znajomosc jezyka programowania X
    - znajomosc bibliotek Y
    - znajomosc jezyka angielskiego, i tu - uwaga - dwa
    warianty:
    a) na poziomie czytania ze zrozumieniem (!?) dokumentacji
    b) biegla w mowie i pismie
    Oferujemy:
    - dobra atmosfere pracy
    - prace przy ciekawych projektach
    - atrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do posiadanych umiejetnosci
    - pakiet socjalny (to wystepuje czasami)
    Osoby zainteresowane prosimy o przyslanie CV oraz LM na adres...
    z dopiskiem "....".

    To co mam napisac do takiej firmy w liscie motywacyjnym?
    A niestety nie przypominam sobie firmy, ktora by odeszla
    od takiej sztampy.
    Ze niby dlaczego w tej firmie chce pracowac? A szukam przykladowo nowej
    pracy, bo mam nadzieje na lepsze pieniadze, na lepsza atmosfere
    pracy, na wieksza satysfakcje z wykonywanej pracy. A moze dlatego, ze
    bede mial blizej do pracy.
    Tylko ze z tresci ogloszenia, ze strony firmy nie wiadomo
    czy bede mial lepiej czy gorzej.
    A na stronie internetowej takiej firmy jest takie samo bla-bla-bla
    jak na stronach innych firm.

    Ja odnosze wrazenie ze przy rekrutacji panuje schemat: szukajacy
    pracy pisza sztampowe LM (ktorych z reguly nikt nie czyta) a poszukujacy
    pracownikow pisza podobnie sztampowe ogloszenia (to mozna latwo
    sprawdzic czytajac tresc ogloszen dotyczacych zatrudnienia). Czyli taki
    pic na wode.
    A nie mogloby byc normalnie?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 29. Data: 2010-05-11 21:24:28
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy, bo mam nadzieje na lepsze pieniadze, na lepsza atmosfere
    > pracy, na wieksza satysfakcje z wykonywanej pracy. A moze dlatego, ze bede

    Nie chwaląc się, sam kiedyś m.in. takie ogłoszenie zamieszczałem gdy byłem
    pracownikiem tej firmy
    Uchował się w archiwaliach google'a
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/2fb4373f940cce71/570bd4ce8b5a4fa5?
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#570bd4ce8b5a4fa5

    Pamiętam, że w skrajnie trudnym pod względem zatrudniania programistów
    okresie i trudnym mieście jakim był (a może nadal jest) Kraków,
    zatrudniliśmy 3 doświadczonych programistów którzy do nas przyszli z innych
    firm. Z tego co się orientuję dwóch pracuje nadal. O trzecim nic nie
    wiem,ale wiem też że dział się rozrastał po moim odejściu z firmy.
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2010-05-11 21:45:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A niestety nie przypominam sobie firmy, ktora by odeszla
    > od takiej sztampy.

    Tu kolejne moje:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/8020ce746e8060cd/a677fce1e4e78a05?
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#a677fce1e4e78a05

    Też pamiętam że rekrutacja się fajnie potoczyła i zatrudnieni zaostali
    ludzie pracujący do dziś...

    Tu kolejne:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/6946ee73f3dba3a/f061aadf919447ea?h
    l=pl&lnk=gst&q=Unicard#f061aadf919447ea

    Z tej rekrutacji trafiła się "perełka" - dziewczyna która chiała zmienić
    tryb pracy by miec więcej czasu dla dziecka a potem dokonała w firmie zmian
    ciągnąc jeden duży temat

    następne:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/9a15f72041628806/b1dc47b6e29d8354?
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#b1dc47b6e29d8354
    też trafili się fajni ludzie którzy podciągnęli poziom serwisu i tez pracują
    do dzisiaj

    Z mojej skromnej wiedzy i doświadczenia istotne jest przedstawienie
    potencjalnemu kandydatowi do pracy pewnej wizji tego co robi firma, co on
    będzie w niej robić i jakie ma w związku z tym prespektywy. To budzi w
    człowieku chęć do dokonania zmiany. Wylistowanie wymagań i obowiązków jest
    nudne, nie mówi nic o firmie, nie potrafi skusić czymś innym niż sam fakt
    oferowania pracy, nie prowadzi do powstania w umyśle kandydata pozytywnej
    wizji związku jego samego z czymś atrakcyjnym co oferuje nowy pracodawca.
    --
    Jackare