PracaGrupypl.praca.dyskusje › ACCA, CIMA, CIA - dobrze sprzedawane kursy?

  • 1. Data: 2010-05-09 11:26:00
    Temat: ACCA, CIMA, CIA - dobrze sprzedawane kursy?
    Od: konsultant <k...@g...pl>

    Mam pytanie- zamierzam iść na jeden z ww. kursów. Jednak w związku z
    pokęconą logiką samych egzaminów, myślę o nie zdawaniu tych kilku lub
    kilkunastu egzaminów. Przecież po każdym kursie dają świadectwo
    uczestnictwa. Po co w takim razie egzamin? W CV przecież można napisać
    iż przeszło się cały kurs składający się z 12-14 modułów. Mniej nerwów,
    tym bardziej że od skończenia studiów minęło już trochę czasu i nerwy
    już nie te co kiedyś. Na same egzaminy ACCA trzeba wydac chyba 6-7
    tys.zł. Na kursy 2 razy tyle. Więc nie lepiej poprostu zaliczyć kurs a
    nie podchodzić do egzaminu? Zresztą składka roczna członka ACCA też nie
    jest mała. Tak więc jaka jest Wasza opinia? Czy nie są to kursy
    przereklamowane i sprzedawane przez to po dobrej cenie?

  • 2. Data: 2010-05-09 14:36:04
    Temat: Re: ACCA, CIMA, CIA - dobrze sprzedawane kursy?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    W dniu 2010-05-09 13:26, konsultant pisze:
    > jest mała. Tak więc jaka jest Wasza opinia? Czy nie są to kursy
    > przereklamowane i sprzedawane przez to po dobrej cenie?

    IMO takie kursy nic nie znaczą. A chwalenie się odbytym kursem bez
    zdanie egzaminu bardziej zaszkodzi niż pomoże (a czamu nie zdał? Taki
    cienki był?).

    W przeciwieństwie do samych certyfikatów - nie kurs, a zdane egzaminy
    coś znaczą.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2010-05-09 17:10:59
    Od: konsultant <k...@g...pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:

> [...]
    > cienki był?).
    >
    > W przeciwieństwie do samych certyfikatów - nie kurs, a zdane egzaminy

    Przecież można napisać w CV: ACCA - po kursie:) Świadectwo ukończenia
    każdego z 14 kursów można też pokazać:) Jeśli kursy nic nie znaczą to
    same egzaminy co znaczą? IMO ACCA to modny sposób na studiowanie
    podyplomowe (tyle że dosyć kosztowny- 25tys.zł za wszystko). Można
    ograniczyć koszty nie podchodząc do egzaminów i oszczędzając nerwy.

  • 4. Data: 2010-05-09 18:45:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    W dniu 2010-05-09 19:10, konsultant pisze:
    > Przecież można napisać w CV: ACCA - po kursie:)

    Tak samo możesz napisać w rubryce "prawo jazdy - po kursie".
    Ale egzamin nie zdany - znaczy nie wiadomo, czy kurs coś dał (a na pewno
    nie masz uprawnień i nie wystarczy zdać egzaminu z prawa gospodarczego,
    żeby zostać polskim biegłym rewidentem.