PracaGrupypl.praca.dyskusje › List motywacyjny

  • 31. Data: 2010-05-11 22:15:00
    Temat: Re: List motywacyjny
    Od: luki789 <l...@o...pl>

    W dniu 2010-05-11 23:45, Jackare pisze:
    > Użytkownik "WOJSAL" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Tu kolejne moje:
    > http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/8020ce746e8060cd/a677fce1e4e78a05?
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#a677fce1e4e78a05

    > Też pamiętam że rekrutacja się fajnie potoczyła i zatrudnieni zaostali
    > ludzie pracujący do dziś...
    >
    > Tu kolejne:
    > http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/6946ee73f3dba3a/f061aadf919447ea?h
    l=pl&lnk=gst&q=Unicard#f061aadf919447ea

    > Z tej rekrutacji trafiła się "perełka" - dziewczyna która chiała zmienić
    > tryb pracy by miec więcej czasu dla dziecka a potem dokonała w firmie
    > zmian ciągnąc jeden duży temat
    >
    > następne:
    > http://groups.google.pl/group/pl.praca.oferowana/bro
    wse_thread/thread/9a15f72041628806/b1dc47b6e29d8354?
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#b1dc47b6e29d8354

> [...]
    > pracują do dzisiaj
    >
    > Z mojej skromnej wiedzy i doświadczenia istotne jest przedstawienie
    > potencjalnemu kandydatowi do pracy pewnej wizji tego co robi firma, co
    > on będzie w niej robić i jakie ma w związku z tym prespektywy. To budzi
    > w człowieku chęć do dokonania zmiany. Wylistowanie wymagań i obowiązków
    > jest nudne, nie mówi nic o firmie, nie potrafi skusić czymś innym niż
    > sam fakt oferowania pracy, nie prowadzi do powstania w umyśle kandydata
    > pozytywnej wizji związku jego samego z czymś atrakcyjnym co oferuje nowy

    Rewelacyjnie napisane oferty pracy. Aż chce się tam pracować! (albo
    przynajmniej spróbować)
    Czuć tu normalny, ludzki czynnik, a nie sito przez które się odsiewa nie
    pasujących kandydatów.
    W sumie to pierwszy raz spotykam się z tak rozbudowanym, fajnym opisem
    prac(y). Dobrze to świadczy o zamieszczającym/poszukującym. Chyba tylko
    w niemieckich ogłoszeniach o prace spotykałem się z brakiem
    wypunktowania na rzecz rozbudowanych zdań, które mówią trochę więcej o
    firmie i jej klasie.
    Nice.

  • 32. Data: 2010-05-12 06:57:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    luki789 pisze:

> [...]
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#b1dc47b6e29d8354

    > Rewelacyjnie napisane oferty pracy. Aż chce się tam pracować! (albo

    Masakra, nawet nie doczytałbym do końca pierwszego akapitu. Takie
    wodolejskie ogłoszenia kojarzą mi się z listami łańcuszkami, MLM, "pracą
    przy internecie w domu" itp. głupstwami.

    "Unicard S.A. - lider rynku systemów zabezpieczeń technicznych, systemów
    identyfikacji osób oraz czołowy polski dostawca systemów kart
    elektronicznych poszukuje osoby do wsparcia pracy w sekretariacie firmy. "

    Tak mi się skojarzyło: "Pracuję w Warszawie. W Telewizji Polskiej. W
    kotłowni".

    Poza tym chyba nikt z czytających ogłoszenia o pracę nie wierzy w
    "liderów" i "czołowych dostawców".

    "Oferujemy pracę w wymiarze 1/2 etatu, preferujemy godziny popołudniowe, np
    13:00- 17:00
    Praca idealna jako dodatkowe zajęcie lub jako oferta dla osób które
    chciałyby poświęcić więcej czasu rodzinie. "

    No świetnie, tylko jeśli ktoś potrzebuje pracy na pół etatu, to już sam
    wie, jakie są tego zalety, nie trzeba mu ich wyliczać, zwłaszcza że
    można nie trafić.

    "Szukamy osób o miłym usposobieniu, stabilnej osobowości otwartych,
    potrafiacych identyfikowac się z problemami kontrahentów."

    Identyfikowanie się z problemami kontrahentów? U sekretarki? Po co ten
    bełkot? Czy jakakolwiek sekretarka NIE wyśle swojego zgłoszenia, bo
    stwierdzi, że nie umie się identyfikować z problemami, albo uzna, że nie
    ma stabilnej osobowości?

    "Dobra organizacja pracy, znajomość zagadnień związanych z pracą
    sekretariatu, znajomość innych języków będą dodatkowymi atutami. "

    No tak, znajomość zagadnień związanych z pracą sekretariatu u
    kandydatki na sekretarkę, to tylko "dodatkowe atuty", czyli niekonieczne
    cechy?

    "Oefrujemy miłą atmosferę, przyjazne środowisko pracy i stały zakres
    obowiązków. "

    Och, świetnie.

    "Do dyspozycji naszych pracowników jest niebanalna oferta funduszu
    socjalnego
    oraz możliwość ubezpieczenia grupowego na atrakcyjnych warunkach
    finansowych. "

    Na atrakcyjnych warunkach finansowych, czyli to pracownik ma płacić?
    Jaka zatem w tym zaleta? Że za ubezpieczenie medyczne w Enelmedzie
    zapłaci 40zł, a nie 60zł?

    "Zainteresowane osoby zapraszamy do składania aplikacji w postaci Listu
    Motywacyjnego i Curriculuum Vitae na adres mailowy s...@u...pl
    Przypominamy o konieczności umieszczenia w dokumentach zgody na
    przetwarzanie danych osobowych o treści: "

    Krótki tekst, kilka bzdur:

    - czemu cv i lm z wielkich liter?
    - dlaczego dwa uu w cv?
    - dlaczego trzeba wyrazić zgodę na przetwarzanie, skoro nie jest ona
    konieczna, a nawet jeśli by była, to liczy się zgoda w formie pisemnej,
    a nie w formie niepodpisanej formułki w Wordzie?

    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie
    pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji oraz na
    dołączenie
    mojej oferty pracy do bazy danych kandydatów (zgodnie z ustawą o ochronie
    danych
    osobowych z dn. 29.08.1997 r., Dz. U. Nr 133, poz. 883)."

    Cóż to za nieprofesjonalna firma, która nie wie, iż:
    "Zgoda ta jest zbędna, bowiem przetwarzanie danych przez pracodawcę w
    opisanym powyżej zakresie, odbywa się na podstawie szczególnego przepisu
    prawa, a więc przy spełnieniu przesłanki określonej w art. 23 ust. 1 pkt
    2 ustawy o ochronie danych osobowych."
    http://www.giodo.gov.pl/348/id_art/971/j/pl/

    To tyle tekstu z jednego ogłoszenia. Dziękuję Bogu, że mało kto
    zamieszcza takie ogłoszenia, przeglądanie ogłoszeń trwałoby wówczas 10
    razy dłużej.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-05-12 07:30:01
    Od: WOJSAL <w...@n...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Masakra, nawet nie doczytałbym do końca pierwszego akapitu. Takie
    > wodolejskie ogłoszenia kojarzą mi się z listami łańcuszkami, MLM, "pracą
    > przy internecie w domu" itp. głupstwami.

    A mi sie takie ogloszenie bardzo fajnie czytalo. Moze dlatego ze
    ogloszenia firm softwarowych znam na pamiec. Tutaj widac ze ktos
    sie wysilil i pokazal ze firma ktora szuka pracownika jest przyjaznie
    nastawiona do pracownika, ze dba o atmosfere w pracy i ze szuka
    ludzi ktorzy potrafia sie w to wkomponowac i te atmosfere budowac.

> [...]
    >
    > No świetnie, tylko jeśli ktoś potrzebuje pracy na pół etatu, to już sam
    > wie, jakie są tego zalety, nie trzeba mu ich wyliczać, zwłaszcza że

    Tylko ze sa ludzie ktorzy nie wiedza, ze mogliby swoja prace wykonywac
    niekoniecznie od 8 rano. No i niekazda firma, niekazdy rodzaj pracy
    pozwala na prace po poludniu.

> [...]
    > bełkot? Czy jakakolwiek sekretarka NIE wyśle swojego zgłoszenia, bo
    > stwierdzi, że nie umie się identyfikować z problemami, albo uzna, że nie

    Akurat to pokazuje jakich ludzi szuka firma. Zglosic sie moze kazdy.
    Kazdy moze powiedziec sobie i pracodawcy, ze jest fajny. Ale predzej czy
    pozniej wyjdzie szydlo z worka. Przyznam sie, ze chcialbym pracowac
    w takiej firmie, dla ktorej relacje miedzy ludzmi nie sa jakims
    nieistotnym drobiazgiem.
    Dla porownania - w firmach softwarowych czesto (zawsze?) jest takie
    zdanie wklejone przy pomocy Ctrl_C + Ctrl_V: "oferujemy miłą
    atmosferę w pracy". I to byłoby jeszcze OK, gdyby nie to że jest
    to sztampa a, znajac osoby z danej firmy, wiem ze atmosfera
    akurat nie jest tam atutem. Ale wkleic zdanie o "milej atmosferze
    w pracy" mozna, bo to nic nie kosztuje.
    W ogloszeniu, ktore krytykujesz - ktos sie wysilil i napisal cos od
    siebie o atmosferze, oraz - posrednio - w jaki sposob dbaja o taka
    atmosfere (poprzez dobor ludzi o pewnych cechach charakteru).

> [...]
    >
    > No tak, znajomość zagadnień związanych z pracą sekretariatu u
    > kandydatki na sekretarkę, to tylko "dodatkowe atuty", czyli niekonieczne

    Wg pracodawcy - tak jest. A pracodawca wie lepiej, czego oczekiwac
    od nowych pracownikow.

    > To tyle tekstu z jednego ogłoszenia. Dziękuję Bogu, że mało kto
    > zamieszcza takie ogłoszenia, przeglądanie ogłoszeń trwałoby wówczas 10
    > razy dłużej.

    A ja bym chcial by firmy softwarowe umialy napisac ogloszenie tak
    od siebie, bez kopiowania tekstow z ogloszen innych firm. Ech,
    rozmarzylem sie ...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 34. Data: 2010-05-12 07:33:52
    Od: WOJSAL <w...@n...pl>

    Użytkownik Vlad The Ripper napisał:

> [...]
    > wzorów LM z internetu, a szczerość nie jest w tym kraju specjalnie ceniona.
    > Jak bym stał z drugiej strony to rekrutując np mechanika samochodowego, czy
    > osobę do wypisywania faktur oczekiwałbym czegoś w stylu, że aplikuję do pana
    > firmy, bo znajduje się w dzielnicy mojego zamieszkania, nie na drugim końcu
    > miasta i szłyszałem od znalomego, że zarobię więcej niż w obecnym miejscu
    > zatrudnienia. Własnymi słowami i bez ściemy przynajmniej, ale wielu
    > pracodawców, czy właścicieli firm jeszcze nie dorosło do takiej formy.

    Dokladnie. Tak byloby najlepiej. Tylko, jak zauwazyles, w naszym
    kraju pracodawcy chyba wola - zamiast szczerosci - scieme i
    pisac niewiadomo co w LM. I to dotyczy tylko tych pracodawcow
    ktorzy czytaja LM. Nie dotyczy tych, co wymagaja LM, ale go
    nie czytaja.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 35. Data: 2010-05-12 07:46:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > To tyle tekstu z jednego ogłoszenia. Dziękuję Bogu, że mało kto zamieszcza
    > takie ogłoszenia, przeglądanie ogłoszeń trwałoby wówczas 10 razy dłużej.

    jeszcze się taki nie urodził któryby każdemu dogodził :)
    jeden ma dość sztampy z wylistowanym zakresem obowiązków i wymganiami, drugi
    ją woli bo szybciej znajdzie konkrety.
    Powiem tylko tyle, że wtedy tj w latach 2006-2007 gdy mówiło się o rynku
    pracy jako "rynku pracownika" sztampowe ogłoszenia nie zadziałały. Nikt się
    nie zgłaszał. Ogłoszenia które przytoczyłem zadziałały jak najbardziej
    przynosząc firmie wartościowych ludzi którzy nadal tam są. Były jeszcze
    odobnej treści ogłoszenia dla handlowców ale one szły na portale branżowe a
    nie do usenetu też zresztą przynosząc oczekiwane efekty.
    A czepianie się szczegółów tła prawnego jakichś pojedynczych punktów jest w
    ogóle bez sensu - jakie to ma znaczenie w przypadku tych ogłoszeń ? Szkoda
    czasu by konsultować ogłoszenia o pracy z radcą prawnym. To typowy sztampowy
    dupochron a gdyby ktoś nadesłał ogłoszenie bez klauzuli o zgodzie na
    przetwarzanie danych i tak byłoby to zgłoszenie wzięte pod uwagę w aspekcie
    merytorycznym. Prawo jest niestety dla prawników i w tak banalnych aspektach
    nie warto z tego robić zagadnienia.
    --
    Jackare

  • 36. Data: 2010-05-12 11:59:46
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tu kolejne moje:
    (...)

    zauważyłem, że w lutym to była zwykła firma a w maju już lider :)

    e.

  • 37. Data: 2010-05-12 14:23:20
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-05-12 08:57, Liwiusz pisze:

    > Poza tym chyba nikt z czytających ogłoszenia o pracę nie wierzy w
    > "liderów" i "czołowych dostawców".

    Niekoniecznie. Jeśli firma nie daje ogłoszenia anonimowo przez
    pośrednika ("dla swojego klienta, lidera i czołowego dostawcy,
    poszukujemy...") to osoba aplikująca i mająca choćby minimalne
    rozeznanie rynku wie kto jest liderem i czołowym dostawcą.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 38. Data: 2010-05-12 14:24:15
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-05-12 13:59, entroper pisze:

    > zauważyłem, że w lutym to była zwykła firma a w maju już lider :)

    Pewnie dzięki "dynamicznemu rozwojowi" ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 39. Data: 2010-05-12 15:24:52
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Masakra, nawet nie doczytałbym do końca pierwszego akapitu.

    Przesadzasz. Czyta się to całkiem miło i widać, że ktoś włożył w to choć
    minimum wysiłku. Poza tym, zakładając, że ogłoszenie nie zawiera
    ewidentnych kłamstw, jest tam kilka cennych informacji, tylko trzeba umieć
    je zauważyć. W miarę rozgarnięta osoba zrobi to bez trudu i per saldo
    tylko na tym skorzysta (bo np. zaoszczędzi czas). Osoba bez jakiegokolwiek
    doświadczenia jako pracownik tak czy tak zapłaci frycowe, niezależnie od
    tego, jak ogłoszenie jest napisane - bo po prostu jest słabszym graczem i
    to się zemści, czy jest oferta ładna, czy nieładna. A że w tekście jest
    sporo wodolejstwa - mi to nie przeszkadza, szybko czytam :)

    e.

  • 40. Data: 2010-05-12 16:18:45
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 11-05-2010 o 22:23:15 WOJSAL <w...@n...pl> napisał(a):

    > Ze niby dlaczego w tej firmie chce pracowac? A szukam przykladowo nowej
    > pracy, bo mam nadzieje na lepsze pieniadze, na lepsza atmosfere
    > pracy, na wieksza satysfakcje z wykonywanej pracy. A moze dlatego, ze
    > bede mial blizej do pracy.

    To czemu nie miałbyś tego po prostu napisać? Możesz założyć, że jeśli to
    zostanie źle odebrane, to i tak nie chciałbyś tam pracować. A skoro
    uważasz, że nikt LM nie czyta, to tym bardziej możesz to napisać ;-)

    > Tylko ze z tresci ogloszenia, ze strony firmy nie wiadomo
    > czy bede mial lepiej czy gorzej.
    > A na stronie internetowej takiej firmy jest takie samo bla-bla-bla
    > jak na stronach innych firm.

    Jeśli nie wiesz, ale firma mimo sztampowości ogłoszenia wciąż wydaje Ci
    się dawać nadzieję bycia tym, czego szukasz, to tym bardziej napisz w LM
    czego oczekujesz. Co najwyżej ci, którzy prowadzą obóz pracy a nie firmę,
    odsieją Cię na wejściu, za co powinieneś im być wdzięczny.

    > A nie mogloby byc normalnie?

    Ludzie w swej masie musieliby być... hmm... bystrzejsi niż są. Po obu
    stronach.

    ae