PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kobiety a zatrudnienie

  • 1. Data: 2003-03-19 15:02:59
    Temat: Kobiety a zatrudnienie
    Od: i...@o...pl (Izabell)

    Szukam od jakiegoś czasu pracy w Poznaniu oraz okolicach. Wysłalam juz
    kilkanaście ofert pracy i wyobraźcie sobie, że dostałam odpowiedź, że
    niestety nie moge liczyć na zatrudnienie, bo jestem młoda mężatką i za
    chwile pójdę na urlop macierzyński. Szkoda tylko, że nikt nie zapytał
    się czy moge mieć dzieci :( tylko z góry zostałam skreślona. Nie wiem
    czy będę miała dzieci, nie wiem czy moge je mieć, ale tak nie można
    postępować. Mam wziąźć rozwód, żeby dostać pracę???
    To, że jestem kobietą nie powinno od razu mnie dyrkryminować. Powiem
    jedno, że w tym kraju to już się żyć nie chce!!!!!!!!!!!

    --
    Smutna
    Izabell mailto:i...@o...pl

  • 2. Data: 2003-03-19 15:31:35
    Temat: Odp: Kobiety a zatrudnienie
    Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl>

    Użytkownik Izabell <i...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@o...pl...
    > Szukam od jakiegoœ czasu pracy w Poznaniu oraz okolicach. Wysłalam
    juz
    > kilkanaœcie ofert pracy

    czasem trzeba wyslac kilkadziesiat labo wiecej....

> [...]
    > niestety nie moge liczyć na zatrudnienie, bo jestem młoda mężatkš i
    za
    > chwile pójdę na urlop macierzyński. Szkoda tylko, że nikt nie
    zapytał
    > się czy moge mieć dzieci :( tylko z góry zostałam skreœlona. Nie
    wiem
    > czy będę miała dzieci, nie wiem czy moge je mieć, ale tak nie można
    > postępować. Mam wzišŸć rozwód, żeby dostać pracę???
    > To, że jestem kobietš nie powinno od razu mnie dyrkryminować. Powiem
    > jedno, że w tym kraju to już się żyć nie chce!!!!!!!!!!!

    To wyjedz.
    Powaznie.
    Jakis czas temu doszlam tez do takich wnioskow i poszukalismy
    rodzinnie mozliwosci wyjechania i teraz sie nie musze sie martwic, czy
    bycie kobieta w wieku rozrodczym jest dla mnie przeszkoda w
    znalezieniu pracy.

    Powodzenia :-)

    --
    Pozdrawiam cieplutko,
    Magda

    Pamiętaj o głodnych dzieciach: http://www.pajacyk.pl

  • 3. Data: 2003-03-19 15:39:52
    Temat: Re: Kobiety a zatrudnienie
    Od: "Anna" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Izabell" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kilkanaście ofert pracy i wyobraźcie sobie, że dostałam odpowiedź, że
    > niestety nie moge liczyć na zatrudnienie, bo jestem młoda mężatką i za

    No to przynajmniej dostałas odpowiedź, ja od jakiegos czasu nic nie
    dostałam.

> [...]
    > czy będę miała dzieci, nie wiem czy moge je mieć, ale tak nie można
    > postępować. Mam wziąźć rozwód, żeby dostać pracę???

    No widzisz taki to nasz kobiecy los i nie ma sie czemu dziwić, jesli gro
    dziewczyn rzeczywiscie ledwo znajdzie prace to zachodzi w ciażę, to po co
    pracodawcy przy naszych przepisach taka kula u nogi. O przepraszam przepisy
    nienajgorsze tylko pacany nie potrafią ich czytać. Izabell w kraju jest
    jedna wielka dziura beznadziei to po co zatrudniac potencjalne matki jak
    mozna zatrudnic takie co jeszcze o tym nie mysla i to na warunkach
    ciekawsztych ( np studenci - ulgi i takie tam.

    > To, że jestem kobietą nie powinno od razu mnie dyrkryminować. Powiem
    > jedno, że w tym kraju to już się żyć nie chce!!!!!!!!!!!

    To jest jawna dyskryminacja i przyjdzie nam sie gdzies przykuc i
    poprotestować. Nie ma się co mazac tylko sie nie dawać w końcu cos się
    znajdzie ( ja też mam taka nadzieje, że znajde) albo trzeba bedzie urządzić
    sobie mała emigrację, bo ja dzieci zamierzam miec i nikt nie ma prawa mi
    tego utrudniać od strony materialnej!!!!!! jestem ciekawa , kto wypracuje
    tym bencwałom emeryture jak dzieci jest coraz mniej. Pozdrawiam wszystkich
    bencwalowatych szefów, którzy tego nie rozumieja.

    Ania

  • 4. Data: 2003-03-19 15:45:51
    Od: " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl>

    Całkiem niedawno miałam rozmowę kwalifikacyjna przez telefon. Drugie pytanie
    jakie usłyszałam, niby typowe z rozmowy kwalifkacyjnej, "jak sobie pani
    siebie wyobraza za 5 lat?". Za chwile pan wyjasnił o co mu w tym pytaniu
    chodzi i wprost zapytał czy zamierzam miec dzieci w ciagu najblizszych lat,
    bo oni chca w kogos zainwestować, a Z KOBIETAMI NIGDY NIE WIADOMO!!!
    Już wiecej nie zadzwonił, pomimo, ze zapewniałam, ze maciezynstwo moze
    poczekac do trzydziestki ( jesli ktos zeczywiscie moze dac komus 100%
    gwarancje:)
    Nie jestem mezatka, wiec na pewno nie warto brac rozwodu:)
    i apel do pracodawców: wystrzegajcie sie kobiet w wieku rozrodczym, od 16-45
    roku zycia!!!

    p.s. chcielibyscie widziec mine mojego chłopka, gdy telefonicznie uzgadniałam
    z kims termin mojego maciezynstwa:)

  • 5. Data: 2003-03-19 16:35:24
    Od: "Cleopatra" <p...@m...pl>

    zlotko to nic nie pomoze ja szukam pracy juz prawie trzy lata nie mam meza
    ani dzieci i ciagle slysze, ze jestem kobieta bez doswiadczenia zawodowego
    wiec ten rozwod by ci nie pomogl :D

    pozdrawiam i zycze wytrawosci w szukaniu pracy

    --
    -=3893351=-
    -=[PsychoZ]Cleopatra=-

  • 6. Data: 2003-03-19 18:11:02
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > To, że jestem kobietą nie powinno od razu mnie dyrkryminować.

    Nie tylko nie od razu, ale nawet w ogóle nie powinno.
    Tylko czy masz do czynienia z dyskryminacją z tego powodu? Przecież - jak
    piszesz - nie otrzymałaś odpowiedzi, że Cię nie zatrudnią z racji
    reprezentowania określonej płci.
    Fakt bardzo prawdopodobnego (_statystycznie_, nie jednostkowo!) zajścia w
    ciążę, które to zjawisko występuje nagminnie u "młodych mężatek w wieku
    rozrodczym" jest czynnikiem podwyższonego ryzyka, branym przez
    zatrudniających pod uwagę w procesie selekcji negatywnej.

    Tym niemniej doskonale rozumiem Twoje rozgoryczenie i serdecznie życzę jak
    najszybszego rozwiązania problemów z zatrudnieniem.

    Pozdrawiam i powodzenia
    JarekT

  • 7. Data: 2003-03-19 20:00:35
    Od: "Cleopatra" <p...@m...pl>

    widzisz np ja jestem z wyksztalcenia ratownikiem medycznym i nie dostalam
    pracy tylko dlatego, ze jestem kobieta :)
    Kierownik pogotowia-kobieta w moim miescie powiedziala mi, ze ona
    najchetniej zwolnilaby wszystkie kobiet. I co mam sobie plec zmienic??
    Zaslaniaja sie przepisem dotyczacym pracy kobiet mowiacy, ze niewiasta nie
    moze dzwigac powyzej 50 kg :D A przepis jest smieszny i tyle-pielengniarkami
    nikt sie nie przejmuje a w pogotowiu to probem. Totalna paranoja bo na
    praktykach musialam sobie radzic sama a mialam pacjentow o roznistej wadze,
    a bywalo i tak, ze bylam tylko ja i kierowca o lichej postorze.
    Skonczylam szkole i coz bezrobocie pelna geba:D Nic nie daje , ze obsluge
    komputera i kasy fiskalnej umiem. Wyjechac z miasta narazie mi sie nie
    oplaca bo co to za interes zarobiona kase wywalic na wynajete mieszkanie lub
    pokuj.
    Coz postanowilam czekac jeszcze do konca roku a potem uciekam z tego kraju
    :(

    Zycze duzo szczescia w poszukiwaniu pracy:D

    --
    -=3893351=-
    -=[PsychoZ]Cleopatra=-

  • 9. Data: 2003-03-19 21:32:51
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > :(
    >
    > Zycze duzo szczescia w poszukiwaniu pracy:D

    Zostawiłem całość cytatu, bo tu nie ma co ciąć - albo wszystko, albo nic.
    Niestety taka jest rzeczywistość: przed sądami rodzinnymi i przy rozwodach
    facet nie ma większych szans w walce o dzieci, na rynku pracy za to wygrywa
    z kobietą. A co powiesz o "dyskryminacji" z uwagi na wiek?

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 8. Data: 2003-03-19 21:32:51
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

  • 10. Data: 2003-03-19 21:36:26
    Od: "Quit" <q...@p...dowyciecia.onet.pl>

> [...]
    > To, że jestem kobietą nie powinno od razu mnie dyrkryminować. Powiem
    > jedno, że w tym kraju to już się żyć nie chce!!!!!!!!!!!

    Opowiem Wam moje Panie jak to sie miewa u mnie w firmie, tak na pocieszenie.

    Zatrudniamy w wiekszosci kobiety..... młode panny po szkole, mezatki starsze
    i mlodsze, wdowy, rozwodki, panny z dziecmi
    jednym slowem KOBIETY. Szefowie (mezczyzni) sa nastawieni na "ryzyko" jakie
    niesie zatrudnianie kobiet.....ciaze, urlopy macierzynskie, wychowawcze, L-4
    na dziecko, opieka nad dzieckim do lat 14tu, zatrudniamy mezczyzn do prac,
    ktorych Panie wykonywac nie moga.....to jest u nas NORMALNE, nikt nie robi
    afer, awantur, ani problemow z tego tytułu.
    Nienawidze tylko 1 rzeczy: wsrod tych 200 kobiet, czasem znajdzie sie taka,
    ktora "naduzywa" delikatnie mowiac swoich przywilejow. Pozostale moga byc
    swietne, ale ta 1 sprawia, ze cisnienie mi sie podnosi na jakis czas (tez
    jestem kobieta).

    To chyba tyle......
    Pozdrawiam i zycze troszke wiecej optymizmu
    Quit