PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kobiety a zatrudnienie

  • 11. Data: 2003-03-20 06:22:42
    Temat: Re: Kobiety a zatrudnienie
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "db501" <d...@t...net> writes:

    > Jak ja bym chcial byc kobieta i nie musial bym pracowac w pracy ktorej nie
    > ma.

    naprawde? a chcialbys sie zmozdzac, jak znalezc takiego faceta,
    ktoryby utrzymal ciebie? a potem ew. dziecko? chcialbys chodzic w
    ciazy, potem miec porod, zajmowac sie pieluchami, sprzataniem,
    kupkami, zupkami, zakupami, praniem myciem dupy dziecku etc?

    myslisz, ze to takie ekscytujace? naprawde?
    no wiesz, zawsze mozesz pocwiczyc. co prawda przyjemnosc porodu cie
    niewatpliwie ominie, ale mysle ze z reszta nie byloby wiekszego
    problemu :)
    da sie zrobic :)))

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-03-20 08:14:24
    Temat: Odp: Kobiety a zatrudnienie
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Izabell <i...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@o...pl...

    > Mam wziąźć rozwód, żeby dostać pracę???
    > To, że jestem kobietą nie powinno od razu mnie dyrkryminować. Powiem
    > jedno, że w tym kraju to już się żyć nie chce!!!!!!!!!!!

    Przede wszystkim nie należy głosować na tych co to obiecują ochronę jakimś
    grupom społecznym. Potem ta rzekoma ochrona zwraca się przeciwko tym właśnie
    grupom.

    To co Ciebie spotkało to jest efekt nadmiernej opiekuńczości Państwa,
    wyrównywania szans na siłę i tworzenia sztucznej ochrony obywatela, która
    tak naprawdę - w konsekwensji - działa przeciwko niemu.

    Przykre jest to co Ciebie spotkało. Ale póki Polacy będą wciąż oczekiwali od
    Państwa, że to ono za nich będzie myśleć (nie mówię, że Ty tego oczeukujesz,
    ale jesteś ofiarą tych, którzy tego oczekują), tak się będzie niestety
    działo.

    Rafał

  • 13. Data: 2003-03-20 08:57:34
    Od: "db501" <d...@t...net>

  • 14. Data: 2003-03-20 10:37:52
    Od: "Anna" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Quit" <q...@p...dowyciecia.onet.pl>
    > Opowiem Wam moje Panie jak to sie miewa u mnie w firmie, tak na
    pocieszenie.

    > Zatrudniamy w wiekszosci kobiety..... młode panny po szkole, mezatki
    starsze
    > i mlodsze, wdowy, rozwodki, panny z dziecmi
    > jednym slowem KOBIETY. Szefowie (mezczyzni) sa nastawieni na "ryzyko"
    jakie
    > niesie zatrudnianie kobiet.....ciaze, urlopy macierzynskie, wychowawcze,
    L-4
    > na dziecko, opieka nad dzieckim do lat 14tu, zatrudniamy mezczyzn do prac,
    > ktorych Panie wykonywac nie moga.....to jest u nas NORMALNE, nikt nie robi
    > afer, awantur, ani problemow z tego tytułu.
    > Nienawidze tylko 1 rzeczy: wsrod tych 200 kobiet, czasem znajdzie sie
    taka,
    > ktora "naduzywa" delikatnie mowiac swoich przywilejow. Pozostale moga byc
    > swietne, ale ta 1 sprawia, ze cisnienie mi sie podnosi na jakis czas (tez
    > jestem kobieta).

    Ok, wszystko da się przejść, moze własnie trzeba tylko tej poprostu
    naduzywającej wytłumaczyc , ze to nie ładnie. Skoro jest tam tak wiele
    kobiet to one w końcu maja coś do powiedzenia. Powiedzmy , ze brakuje w
    naszych firmach zainteresowania jaka sytuację domowa maja pracownicy. czasem
    mała pomoc ( nie koniecznie finansowa) powoduje, że człowiek wraca do normy
    i jest dalej dobrym pracownikiem. W POlsce panuje strach, ze jak się
    człowiek przyzna do słabości to go zaraz wyleja. ALE ZROZUMIEC TRZEBA ZE
    KTOŚ TE DZIECI RODZIĆ MUSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pozdrawiam

    Ania

  • 15. Data: 2003-03-20 22:56:39
    Temat: [ot]Re: Kobiety a zatrudnienie
    Od: "JK" <p...@p...com>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > no wiesz, zawsze mozesz pocwiczyc. co prawda przyjemnosc porodu cie
    > niewatpliwie ominie, ale mysle ze z reszta nie byloby wiekszego
    Ot, ekspertka:
    Children: no children

    Profession (but not as a job):
    philosopher
    I jasna sprawa...Jeszcze nam brakuje na tym padole dorobionej filozofii do
    spraw kobiet i pracy...Pracy brakuje. Prawo jest złe, pracodawcy nie mają
    dobrej woli. Kobiety są bez pracy a faceci ją mają, orkę z urągającymi
    godności dochodami i notorycznym poniżeniem...Nie wiem, co gorsze- kobieta
    zawsze może powiedzieć do partnera "weź i zarób"...Choć tyle...Aż tyle.
    Wszystko wymieszane w tym kipiącym tyglu daje efekty, jakie mamy...Smutne,
    ot co, jak szary dzień.

    I jeszcze jedno, jeśli dzieci to ból, bałagan, zupki i kupki, dlaczego Wy,
    Kobiety, wciąż marzycie o następnej ciąży? Brakuje delikatnego pulsowania
    Życia pod sercem? Zatwardziałe feministki, kiedy szczerzycie kły we wrogich
    grymasach, pomyślcie, komu dane takie doznania.

    J.