PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak najkorzystniej rozwiazac umowe o prace

  • 1. Data: 2003-03-19 10:19:18
    Temat: jak najkorzystniej rozwiazac umowe o prace
    Od: "Piotr Ch." <p...@p...onet.pl>

    Czesc,

    nastaly czasy gdy moja firma redukuje zatrudnienie.
    zredukowala i mnie. Umowa o prac, staz 1 rok (minie za 10 dni - teraz jestem
    na zaleglym urlopie)

    Dogadalem sie z szefem - moge sam wybrac sposob rozwiazania umowy.
    O ile wiem do wyboru mam kilka sposobow:
    -porozumienie stron
    -wypowiedzenie z mojej strony
    -wypowiedzenie ze strony pracodawcy
    -wypowiedzenie ze strony pracodawcy z przyczyna - redukcja etatow
    -...inne...?

    Co jest dla mnie najkorzystniejsze w kontekscie poszukiwania nowej
    pracy/zasilku dla bezrobotnych?

    z gory dzieki za podpowiedz.

    Piotrek Ch.

  • 2. Data: 2003-03-19 11:29:26
    Temat: Re: jak najkorzystniej rozwiazac umowe o prace
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Mar 2003 11:19:18 +0100, "Piotr Ch."

    >-wypowiedzenie ze strony pracodawcy z przyczyna - redukcja etatow
    >-...inne...?

    To jest najlepsze - dostajesz jeszcze od pracodawcy odprawę
    uzależnioną od ogólnego stażu pracy (min. 1 miesięczne wynagrodzenie).
    Przy porozumieniu i jeżeli Ty wypowiedasz zasiłek dla bezrobotnych
    dostaniesz dopiero po 3 miesiącach i tylko na 3 miesiące.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-19 13:15:33
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przy porozumieniu i jeżeli Ty wypowiedasz zasiłek dla bezrobotnych
    > dostaniesz dopiero po 3 miesiącach i tylko na 3 miesiące.

    dodatkowo dochodzi okres wypowiedzenia wiec jest czas poszukac czegos
    nowego. a cha - odprawa sie nie nalezy jesli po okresie wypowiedzenia od
    razu podejmiesz prace w innej firmie.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 4. Data: 2003-03-19 13:24:39
    Od: "Piotr Ch." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przy porozumieniu i jeżeli Ty wypowiedasz zasiłek dla bezrobotnych
    > dostaniesz dopiero po 3 miesiącach i tylko na 3 miesiące.

    Dzieki za opowiedz,
    hmm
    z powodu odprawy to pewnie ksiegowosc bedzie cos kombinowala, zeby jej nie
    wyplacic.
    Jak ma sie sprawa z zasilkiem i odprawa gdy pracodawca wypowiada umowe bez
    podania przyczyn??

    Piotrek

  • 5. Data: 2003-03-19 13:37:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Mar 2003 14:24:39 +0100, "Piotr Ch."

    >Jak ma sie sprawa z zasilkiem i odprawa gdy pracodawca wypowiada umowe bez
    >podania przyczyn??

    Przy wypowiadaniu umowy na czas nieokreślony musi podać przyczynę (a
    Ty możesz się z nią niezgodzić i odwołać do sądu pracy).
    Co do przyczyny innej, niż ekonomiczna to różnica jest tylko w
    odprawie i paragrafie na świadectwie pracy (tak samo należy się
    zwolnienie na poszukiwanie pracy, te same zasady przy zasiłku).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-03-19 13:37:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Mar 2003 14:15:33 +0100, "dromader"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >nowego. a cha - odprawa sie nie nalezy jesli po okresie wypowiedzenia od
    >razu podejmiesz prace w innej firmie.

    Pod warunkiem, że ta nowa firma powstaje na zgliszczach starej.
    Art.8
    3. Odprawa pieniężna nie przysługuje jednak pracownikowi:
    1) skre?lony,
    2) który do dnia rozwi?zania stosunku pracy przyj?ł propozycję
    zatrudnienia w zakładzie pracy przejmuj?cym w cało?ci lub w czę?ci
    mienie dotychczas zatrudniaj?cego go zakładu albo w zakładzie pracy
    powstałym w wyniku takiego przejęcia,
    3) który po rozwi?zaniu stosunku pracy rozpoczyna działalno?ć
    gospodarcz? na własny rachunek lub w ramach spółki albo spółdzielni w
    zwi?zku z przejęciem okre?lonych składników mienia ruchomego lub
    nieruchomego zakładu pracy; dotyczy to także pracownika, który w
    chwili rozwi?zania stosunku pracy jest wspólnikiem w spółce lub
    członkiem spółdzielni dokonuj?cej takiego przejęcia,
    4) zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy i otrzymuj?cemu
    emeryturę lub rentę albo zatrudnionemu (zamiast tego sformułowania
    będzie: który nabył prawo do emerytury lub renty albo który jest
    zatrudniony) w innym zakładzie pracy w pełnym wymiarze czasu pracy lub
    w kilku zakładach pracy ł?cznie w pełnym wymiarze czasu pracy,
    5) prowadz?cemu działalno?ć gospodarcz? na własny rachunek,
    6) prowadz?cemu gospodarstwo rolne o powierzchni użytków rolnych
    powyżej 5 ha przeliczeniowych albo gospodarstwo stanowi?ce dział
    specjalny produkcji rolnej w rozumieniu przepisów podatkowych, z
    którego wysoko?ć podatku rolnego przekracza wysoko?ć podatku z 5 ha
    przeliczeniowych.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-03-19 14:25:57
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > Pod warunkiem, że ta nowa firma powstaje na zgliszczach starej.
    > [ciach]

    nie doczytalem dokladnie. moja wina ale jednak cos bylo na rzeczy ;-)