PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak skutecznie szukać pracy :-)

  • 21. Data: 2009-03-21 06:07:52
    Temat: Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
    Od: Wuj Helmut <w...@i...pl>

    Witam
    > niektórzy uważają że człowiek bez zainteresowań jest pusty, IMHO warto
    > coś w zainteresowania wpisać
    Moim to nawet koniecznie trzeba, zob. post zaczynający wątek :-))) Hobby
    to podstawa! Polecam budowanie modeli okrętów w butelkach i inne tego
    typu.... Ludzie o takich zainteresowaniach nie są na ogól zainteresowani
    robieniem kariery, a rubryka hobby (między innymi) pomaga to ocenić...

    Pozdrawiam,
    Wuj Helmut

  • 22. Data: 2009-03-21 06:11:26
    Od: Wuj Helmut <w...@i...pl>

    Witam
    > Najlepiej wpisać w zainteresowania: prawo pracy, prawa pracownicze,
    > orzecznictwo sądów pracy, działalność związkowa itp.

    I PIP!!! Koniecznie trzeba dopisać PIP!!! Z takim hobby biorą wszędzie :-)
    Pozdrawiam,
    Wuj Helmut

  • 23. Data: 2009-03-21 07:23:28
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Wuj Helmut" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > I PIP!!! Koniecznie trzeba dopisać PIP!!! Z takim hobby biorą wszędzie
    > :-)
    > Pozdrawiam,
    > Wuj Helmut

    I jeszcze dopisać zainteresowania żony: Urząd Kontroli Skarbowej,
    Sanepid, Sąd Pracy...

  • 24. Data: 2009-03-22 08:08:43
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    Wuj Helmut napisał(a):
    > Żeby nie przedłużać - praca to forma wolnego niewolnictwa, w której
    > dobrze płatne i duże ryzyko związane z prowadzeniem własnego biznesu
    > jest zastępowane nisko płatnym strachem przed jej utratą. Niemniej
    > jednak, wszystkim, którzy szukają, szczerze życzę powodzenia! W
    > nadziei, że tych kilka uwag pomoże! :-)))

    Sytuacja na runku pracy musi być nieciekawa, skoro wszyscy przyjeli to na
    serio...

    Mariano Italiano

  • 25. Data: 2009-03-23 15:54:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl> napisał w
    wiadomości news:gq4rq3$f9v$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Sytuacja na runku pracy musi być nieciekawa, skoro wszyscy przyjeli to na
    > serio...

    Nawet jeśli nie jest na serio ma w sobie dużo mądrości. Do mentalności
    przeciętnego polskiego pracodawcy jest dopasowane wręcz idealnie :)

    e.

  • 26. Data: 2009-03-24 12:19:22
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Zator pisze:

    > Swoją droga może i masz rację, od 2 miesięcy szukam pracy, wysłałem może z
    > 50 CV i podań i cisza.

    Rozumiem że masz wykształcenie średnie czyli średnio czytasz, średnio
    piszesz i nadajesz się do wszystkiego? ;)
    A poważnie - to może być twój problem, wysłać 50 CV to dla mnie jasne że
    nie bierzesz pod uwagę tego co pisze pracodawca w ogłoszeniu.
    Po za tym dobrze jest tworzyć CV pod konkretne ogłoszenie. Oczywiście
    nie chodzi o to by kłamać ale np bardziej podkreślić poszukiwane przez
    pracodawcę umiejętności.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 27. Data: 2009-03-24 13:15:05
    Od: "Super Duper" <s...@n...org>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gpt63v$7mp$1@news.onet.pl...
    > To raptem 10 tygodniowo. Raz kupisz gazetę i możesz tyle wysłać
    > spokojnie. No chyba że ktoś ma dwie lewe ręce i zawody takie jak
    > lekarz, handlowiec, sprzedawca, telemarketer, glazurnik, tynkarz,
    > murarz, recepcjonistka, tłumacz itp. itd. są mu obce. Faktycznie
    > zdarza się, że ktoś ma wysokie wykształcenie i mniemanie o sobie,
    > wtedy do niczego innego, jak na przykład do obsługi Wielkiego
    > Zderzacza Hadronów, się nie nadaje, bo nic innego nie umie.

    Rozumiem mniej więcej o co Ci chodzi, że są takie zawody gdzie wystarczy
    smykałka, predyspozycje albo krótkie przygotowanie, ale dlaczego
    wrzuciłeś do tego worka lekarza?!

  • 28. Data: 2009-03-24 13:33:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Super Duper pisze:
    > wiadomości news:gpt63v$7mp$1@news.onet.pl...
    >
    > Rozumiem mniej więcej o co Ci chodzi, że są takie zawody gdzie wystarczy
    > smykałka, predyspozycje albo krótkie przygotowanie, ale dlaczego
    > wrzuciłeś do tego worka lekarza?!

    W co wrzuciłem? Sugerujesz, że lekarz nie znajdzie 10 firm tygodniowo
    potencjalnie zainteresowanych jego zatrudnieniem?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-03-24 14:20:37
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Jurek M pisze:

    > Nikt nie lubi otaczać się ludźmi mądrzejszymi od siebie.
    > Rekruterami bywają często potencjalni koledzy, przełożeni...
    > Jeśli kandydat 'nie spodoba się', nie przepuszczą do następnego etapu.

    Ja nie wiem gdzie Wy pracowaliście ale ja zarówno zatrudniałem ludzi jak
    i szukałem pracy i ZAWSZE lepiej jest przedstawić siebie jako
    mądrzejszego niż głupszego. Natomiast to co tutaj widzę to przede
    wszystkim znacznie posunięty pesymizm do otaczającego świata...

    Jeszcze inna sprawa to spodobanie się pracodawcy. Sprawą oczywistą jest
    że podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie chodzi tylko o konkrety ale także
    o zaprezentowanie siebie w jak najkorzystniejszym świetle. Jeżeli
    pracodawca ma co do Ciebie poważne obiekcje to Cię nie zatrudni- choć
    może to być zupełnie subiektywna ocena - jego prawo. Tak samo jest w
    drugą stronę - rozmawiając ze swoim przyszłym szefem wiemy kim on jest i
    może nas nie interesować dzielenie 1/3 swojego przyszłego życia z taką
    osobą. Dlatego pracy najlepiej się szuka zanim jest się bezrobotnym.

    > Przegięcia w drugą stronę też raczej nie rokują powodzenia.
    > Nikt też raczej nie chce otaczać się idiotami.

    W każdej firmie kapitał ludzki to najważniejsza wartość i to nie
    zależnie od tego czy to rozumie szef czy też nie. Odpowiedni człowiek
    jest zdecydowanie cenniejszy niż najlepsza maszyna za duże pieniądze.

    > Nigdy nie pisałem o swoich prywatnych zainteresowaniach w CV.
    > Uważam to za pewien rodzaj nadgorliwości.
    > Czasem dobrze jeśli ludzie w pracy mają podobne hobby, ale to już okaże
    > się,
    > gdy kandydat zostanie zatrudniony.

    Kilka razy podczas rozmowy kwalifikacyjnej rozmawiałem z HR własnie na
    temat moich hobby, zwykle ta rozmowa jest w j.ang. Warto pisać o hobby i
    przygotować sobie parę mądrych zdań podczas takich rozmów - to niezwykle
    częste praktyki.

    > W małych firmach, typu auto-serwis może to mieć znaczenie.

    Nie tak dawno byłem na rozmowie i po przedstawieniu swojego CV facet
    stwierdził że tak naprawdę nie muszą znaleźć najlepszego. To że on tak
    stwierdził to wg mnie świadczy tylko o tym że ta firma nie jest dla mnie
    i po podaniu oczekiwań x2 rozmowa była z głowy.

    Co za kompletna bzdura. Obecnie prowadzę działalność żeby sobie
    dorabiać, kolejny pracodawca zarządzał ode mnie zamknięcia działalności
    wiec jak powiedziałem że żaden problem o ile dojdziemy do porozumienia
    względem finansów. Doszliśmy i zamknę. DG prowadziłem od 2003r. DG w
    oczach HR to dwa aspekty, fakt że ktoś jest na tyle dobry że pracę może
    sobie znaleść na rynku sam, co potwierdzają umowy zawarte z podmiotami.
    Kolejna to fakt że możesz nie mieć czasu dla nich pracować jak będziesz
    się DG zajmował. W drugim przypadku chodzi wyłącznie o pieniądze.

    > Czy katastrofa? Tego bym nie powiedział.
    > Mogę natomiast potwierdzić, z własnego doświadczenia, że firmy,
    > zwłaszcza większe,
    > raczej nie chcą zatrudniać osób (umowa o pracę), które aktualnie
    > prowadzą d.g.
    > Nawet jeśli w ten sposób nie stwarza się potencjalnemu pracodawcy
    > konkurencji.
    > Pada pytanie: "Czy byłby Pan gotów na rezygnację/zawieszenie d.g.?"
    > Rozmowa jakby przestaje się kleić...i wiadomo.

    ALeż sprawa jest prosta. Skoro checie abym zamknął to zamknę tylko
    pytanie co w zamian mi zaoferujecie? Przecież to sa negocjacje a nie
    narzucenie zasad. Jak się Wam moja DG nie podoba i nic w zamian mi nie
    oferujecie - do widzenia. Trzeba się cenić a nie kulić głowę.

    Kompletna bzdura. Prowadząc DG czułem się bardziej zniewolony niż
    pracując na etacie. Tylko ludziom którzy nie prowadzili DG wydaje się ze
    jak będą mieć firme to sobie zrobią co będą chcieli - gówno prawda. W
    pracy odpowiadasz za siebie i wychodzac o 17 za drzwi p* cię co się
    stanie. Prowadzać DG myslisz za pracowników, za klientów, za rozwój, za
    pieniądze , za windykacje, za US, za ZUS itd... Przez 5 lat prowadzać
    działalność mogłem wyjechać raz na 7 dni na wakacje i za roaming
    zapłaciłem 1300zł. Naprawdę w pracy na etacie interesuje mnie 5% tego co
    podczas prowadzenia DG i dlatego cenie ludzi którzy to robią za mnie. Ja
    chce się zajmować tylko to czym się interesuje i teraz po takim
    doświadczeniu czuje że jestem z tego zadowolony.

    > Różnie z tym bywa. Zależy od przydatności na określone stanowisko.
    > Wiadomo, że do działów handlowych i marketingu dobiera się ludzi
    > niekoniecznie inteligentnych, ale takich, którzy są podatni na
    > manipulacje i pranie mózgu.
    > Jak stwierdzono naukowo, najlepszy handlowiec to taki, który sam jest
    > przekonany o dobrej jakości produktu, którym handluje.
    > Dlatego trzeba wpierw takiemu delikwentowi mózg wyprać. ;)

    Kolejna bzdura. Najlepsi handlowcy to tacy którzy znają zarówno dobre
    jak i słabe strony swojego produktu. Tacy którzy nic o nim nie wiedzą
    lub twierdzą że ich jest najlepsze są po prostu nie wiarygodni.
    Handlowiec dobry to taki który ma przede wszystkim kontakty i podejście
    do ludzi. Dlatego tylko idiota zatrudnia na stanowisko handlowca idiotę.
    To jedna z najważniejszych osób w firmie, bez handlowców firma nic nie
    znaczy - jak za PRLu może produkować tylko dla siebie. Handlowiec to
    wizytówka firmy i na podstawie tej jednej osoby klient wyrabia sobie
    zdanie o całej firmie.

    > Jesli nie ma innego wyjścia, a żyć z czegoś trzeba, to można taką pracę
    > wziąć (doraźnie), ale...nie pisać o tym w CV.

    Dokładnie tak. Jeżeli sytuacja jest podbramkowa można tak przygotować CV
    aby w nim było tyle ile pracodawca chce.

    Kompletna bzdura. Biznes własny jest o wiele większym niewolnictwem niż
    praca na etacie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 30. Data: 2009-03-24 16:01:16
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-03-24 15:20, The_EaGle pisze:

> [...]
    > chce się zajmować tylko to czym się interesuje i teraz po takim
    > doświadczeniu czuje że jestem z tego zadowolony.

    To jakąś kiepską miałeś tę działalność, skoro nie umiałeś
    mieć czasu wolnego, a wydatek raptem 1300zł tak zapadł ci w pamięć.
    Ale OK, nie każdy może być dobrym pracownikiem,
    jak i nie każdy może prowadzić działalność.

    A propos wychodzenie po 17 i posiadania firmy w tylnej części.
    Nic z tego na etacie, nic z tego.
    Szef może zadzwonić i robi to, w dowolnej chwili.
    Nakazuje ci wrócić. I musisz wrócić. Napierdalasz do północy.
    Nie możesz zaplanować czasu poza weekendami, a i w weekendy nie zawsze.
    Myślisz też o tym, czy jutro zostaniesz zjebany za to,
    że "dzisiaj za wolno pracowałeś, a miało być na jutro".
    Wkurzasz się na sprzeczne z logiką i zdrowym rozsądkiem
    decyzje "państwa szefostwa i państwa menedżerstwa".

    Jak kto lubi.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info